اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۶۷۶۶۶

تصمیم کی روش برای بازگرداندن بازیکنان پرسپولیس هوشمندانه بود

مدیر تیم های ملی گفت: «به هیچ عنوان لفظ اخراج درباره بازیکنان پرسپولیس استفاده نشد و به دلیل احترام به هواداران این تیم بازیکنان آن از تیم ملی ترخیص شدند.»
۱۰:۴۹ - ۱۸ دی ۱۳۹۵
وانانیوز| محمدرضا ساکت درباره اتفاقات رخ داده در ایام اخیر و اردوی امارات اظهار داشت: «این روزها فضایی ملتهب را در فوتبال داریم اما برنامه تیم ملی از قبل با توجه به مسابقات لیگ و برنامه باشگاه های آسیا تنظیم می شود. با توجه به این که تا آخر سال فرصتی برای دیده شدن بازیکنان لیگ توسط سرمربی نبود، به همین خاطر پیشاپیش قرار شد 5 روزی بازیکنان در خدمت تیم ملی باشند. بازیکنان حاضر در خارج کشور کاملا زیر ذره بین هستند. اما چون این شرایط برای بازیکنان داخلی کمتر وجود دارد، این اردو در برنامه ها گنجانده شد.»

 

وی افزود: «حتی قبل از آن، فتاحی اعلام کرد که از 20 روز قبل تلفنی برنامه را به برانکو اطلاع داده است. این اردو نیز تبیین شده و ضرورت آن مشخص گردید.»

 

مدیر تیم های ملی اذعان داشت: «ما در کمپ تیم ملی فاقد زمین مناسب هستیم. کی روش از 6 ماه قبل هشدار می داد و نگران زمین بود اما با اولین باد پاییزی مشخص شد که 75 درصد زمین علف است و زمین چمن نیست. در حال حاضر فدراسیون زمین شماره 2 را با کمک شهرداری منطقه 22 و زمین شماره یک را مطابق طرح فیفا دارد تهیه می کند. با توجه به شرایط مناسب زمین چمن ایرانیان، اردویی در این مکان صورت گرفت تا برگزیدگان لیگ دیده شوند.»

 

وی تصریح کرد: «عوامل فرا ورزشی در لغو بازی با مراکش تاثیر گذاشت. کی روش حساسیت زیادی روی متراکم نشدن مسابقات دارد و در عین حال می خواهد تیم ملی هم به مشکل نخورد. آمار نشان می دهد که توقف های فوتبال ما از خیلی کشورها کمتر است. همواره تلاش می شود که فوتبال ما در عرصه ملی و باشگاه کار خود را به خوبی پیش ببرد.»

 

ساکت افزود: «تیمی مثل پرسپولیس مورد احترام همه ماست و این تیم نام شاهین را با خود یدک می کشد. این که تمام موفقیت های پرسپولیس به این 5 روز وابسته باشد نگران کننده بود. به همین خاطر کی روش با تصمیمی هوشمندانه تصمیم گرفت بازیکنان پرسپولیس را به جمع تیم بازگرداند. در این باره تحلیل های زیادی انجام شد.»

 

وی اذعان داشت: «همین دیروز تاج جلسه ای 6-5 ساعته با کی روش داشت. برنامه تیم ملی مختصا در اختیار کی روش است و در این میان اقتدار باشگاه ها هم مورد نظر است. در حال حاضر ما کاری 18 ساعته از کادر فنی می بینیم. آن ها در تلاشند که تمام نفرات شایسته انتخاب شوند و کسی از قلم نیفتد.»

 

ساکت تصریح کرد: «از پیشکسوتان خواهش می کنم. به چالش کشیدن برنامه های تیم ملی توسط هر کسی صورت بگیرد نمی تواند موجب آرامش شود. البته باید شجاعت داشت و کوبید. اما تاج و فدراسیون معتقدند که تببین و برنامه ریزی مناسب کار را به جلو می برد.»

 

وی خاطرنشان کرد: «تیم ملی روز 18 دی برمی گردد و تا 24 دی پرسپولیسی ها فرصت دارند تا در کنار هم تمرین کنند. حتی با فتاحی صحبت کردیم و این شرایط قبلا قرار شد اردو تا بیستم باشد اما کی روش تصمیم گرفت برای بهتر شدن شرایط باشگاه ها اردو دو روز کمتر شود. سوئد، مراکش، فنلاند و... هم در حال حاضر در امارات اردوهایی دارند.»

 

ساکت بیان داشت: «در سفر بازگشت از چین، کی روش خودش از صندلی فرست کلاس استفاده نکرد و آن ها را به بازیکنان داد. او می گفت این بازیکنان امانت های باشگاه ها هستند. این امانت ها باید به بهترین وجه حفاظت شود.»

 

وی گفت: «هر مربی باشگاهی می داند که هر مربی تیم ملی یک فلسفه در تمرین دارد. ممکن است برخی اردوها برای هدفی خاص در نظر گرفته می شود. تمام این برنامه ها برای فوتسال و سایر رده های سنی هم لحاظ می شود. اهداف کی روش مورد تایید فدراسیون قرار گرفت و با ریاست فدراسیون در این باره صحبت شد.»

 

ساکت  درباره اخراج بازیکنان پرسپولیس بیان داشت: «به هیچ عنوان لفظ اخراج درباره بازیکنان پرسپولیس استفاده نشد و به دلیل احترام به هواداران این تیم بازیکنان آن از تیم ملی ترخیص شدند تا خدای نکرده به این تیم لطمه ای وارد نشود. باید در هنگام حرکت به سمت یک هدف مشخص، پشت سر کاپیتان این کشتی باشیم. روزی که سرمربی تیم ملی مشکلات کارهایمان را به ما گفت، کی روش 24 مشکل اساسی در کارهایش داشت که هنوز برخی از آن ها حل نشده است. ما یک حمایت همه جانبه از همه می خواهیم. از دولت گرفته تا رسانه ها.»

منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مهدی
-
شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
نمیدونم چرا بعضیا میخواند این قضیه رو ماسمالی کنند .....و آقای کیروش و تصمیمات فدراسیون فوتبال رو بی تقصیر جلوه بدند......والا مردم ما همه فهیم هستند و اینقدر دیگه ساده نیستند....چرا نمی پذیرید این اردو اشتباه بود....
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پربحث
پرطرفدارترین