اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۶۶۳۰۰

بدترین انتخاب پرسپولیس

اگرچه انتقال جری بنگستون به ذوب‌آهن در زمره جابه‌جایی‌های موفق لیگ شانزدهم دسته‌بندی نمی‌شود اما طعنه‌آمیز است كه مهاجم هندوراسی پرسپولیس تا همین جا هم عملكردی به مراتب موفق‌تر از پریموف اوكراینی داشته است...
۰۴:۲۳ - ۰۹ دی ۱۳۹۵
وانانیوز| اگرچه انتقال جری بنگستون به ذوب‌آهن در زمره جابه‌جایی‌های موفق لیگ شانزدهم دسته‌بندی نمی‌شود اما طعنه‌آمیز است كه مهاجم هندوراسی پرسپولیس تا همین جا هم عملكردی به مراتب موفق‌تر از پریموف اوكراینی داشته است. بنگستون كه تا اینجا چیزی حدود 650دقیقه برای تیم اصفهانی بازی كرده، مقابل پدیده موفق شد دومین گل فصلش را به ثمر برساند. او تا به حال دو گل زده، یك پاس گل داده و یك پنالتی برای تیمش گرفته است؛ آماری كه اگرچه آن‌قدرها قابل دفاع به نظر نمی‌رسد اما مسلما از عملكرد پریموف اوكراینی در پرسپولیس موجه‌تر بوده است. پریموف تا به حال چیزی حدود 170دقیقه برای سرخپوشان به میدان رفته و عملا هیچ كار مثبتی انجام نداده است. او كه خود را بازیكنی كند و سنگین نشان می‌دهد، حتی در فاز پرس فردی هم كمك چندانی به قرمزها نمی‌كند. این در حالی است كه بنگستون فصل گذشته خیلی به پرسپولیس كمك كرد و با توجه به آشنایی‌اش با فضای این تیم، شاید اگر امسال هم قراردادش را تمدید می‌كرد می‌توانست موثرتر از تحفه‌های اوكراینی باشد. بنگستون كه با اصل نیمكت‌نشینی‌اش در پرسپولیس كنار آمده بود، ابتدای فصل خیلی اصرار داشت در این تیم بماند اما باشگاه علاقه‌ای به تمدید قرارداد او نداشت. بنگستون یک گل هم در جام‌حذفی در جریان پیروزی 3 بر 2 مقابل ماشین‌سازی زد، تا شمار گل‌های این فصل او برای ذوب‌آهن به عدد 3 برسد و البته سهم پریموف هم در جام‌حذفی یك گل بود در حذف تاریخی مقابل قشقایی شیراز.

اختلاف امتیاز «بادآورده»
پدیده با دو گل تصادفی و مشابه، 4امتیاز از رقبای مستقیم سرخپوشان گرفت

بالاخره نوار پیروزی‌های پیاپی ذوب‌آهن پاره شد و این تیم در مشهد به پدیده مساوی داد. شاگردان مجتبی حسینی در این بازی ابتدا با گل جری بنگستون یك بر صفر جلو افتادند اما مرتضی منصوری در دقیقه70 كار را به تساوی كشاند و دو امتیاز بسیار مهم را از تیم اصفهانی گرفت. ذوب كه فصل را خوب شروع نكرده بود، این اواخر با پیروزی‌های پیاپی عزم خودش را برای صعود به رده‌های بالای جدول جزم كرده و می‌رفت تا با كسب پیروزی برابر پدیده، به جمع مدعیان اصلی قهرمانی اضافه شود. جالب اینجاست كه كادرفنی ذوب‌آهن عقیده دارد گلی كه منصوری در این بازی زد، تحت تاثیر وزش باد شدید بوده است. حتی رشید مظاهری هم گفته گل پدیده را باید به اسم باد بنویسند! بازبینی فیلم بازی شاید نشان می‌دهد حق با ذوبی‌هاست و اگر وزش باد نبود، شاید این بازی با پیروزی تیم اصفهانی به پایان می‌رسید. با این وجود گل تصادفی پدیده، باعث شد ذوب‌آهن 2امتیاز از دست بدهد و فعلا خطر حضور یك رقیب جدی از بیخ گوش پرسپولیس و تراكتورسازی رد شود. با كسب پیروزی در این مسابقه، ذوب‌آهن می‌توانست خودش را به پنج امتیازی پرسپولیس در صدر جدول برساند.

گل به تراكتور
جالب اینجاست كه در بازی پدیده با تراكتورسازی در تبریز هم تیم مشهدی با كمك باد موفق به گلزنی شد. آن مسابقه هم با برتری یك بر صفر تراكتور دنبال می‌شد كه محسن یوسفی در دقیقه61 با كمك باد دروازه اخباری را باز كرد و گل تساوی را به ثمر رساند. شاید اگر آن گل نبود، امروز تراكتورسازی به جای پرسپولیس قهرمان نیم‌فصل می‌شد اما توقف خانگی تبریزی‌ها خیلی به نفع سرخپوشان تهرانی تمام شد. روزی كه بیرانوند در متنی پر از احساس نوشت: «تن من مباد و پرسپولیس باد» خیلی‌ها به او ایراد گرفتند اما حالا معلوم شده رابطه بین پرسپولیس و «باد» خیلی خوب است و این عنصر طبیعی فعلا به قهرمانی سرخپوشان در نیم‌فصل اول و نیز دور ماندن رقبا از این تیم كمك زیادی كرده!
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین