اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۶۵۵۸۲
استقلال روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد و سایه شوم بحران از روی سرش كنار نمی رود. تیمی که در بیشتر ادوار لیگ‌برتر مدعی کسب عنوان قهرمانی بود، امسال از همان هفته اول نشان داد رنگ‌وبویی از قهرمانی ندارد و منصوریان رکورد بدترین شروع لیگ را در تاریخ استقلال شکست...
۰۱:۴۵ - ۰۵ دی ۱۳۹۵
وانانیوز| استقلال روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد و سایه شوم بحران از روی سرش كنار نمی رود. تیمی که در بیشتر ادوار لیگ‌برتر مدعی کسب عنوان قهرمانی بود، امسال از همان هفته اول نشان داد رنگ‌وبویی از قهرمانی ندارد و منصوریان رکورد بدترین شروع لیگ را در تاریخ استقلال شکست. سرمربی جوان آبی‌ها هر چه کرد نتوانست استقلال را از بحران خارج کند و اگرچه این تیم چند هفته پیاپی نباخت اما نتوانست خوب هم بازی کند و برنده باشد تا منصوریان تیغ تیز اخراج را روی گلویش احساس کند. حالا بعد از کنار رفتن از جام‌حذفی منصوریان فقط یک‌بازی مقابل سپاهان فرصت دارد و باخت در این بازی یعنی خداحافظی  او با نیمکت رویاهایش. سرمربی آبی‌ها که این قضیه را به‌خوبی می‌داند نمی‌خواهد در نقش‌جهان بازنده باشد و برای نباختن دست به هرکاری می‌زند، هر کاری که شاید برای دیگران باور‌کردنی نباشد.
مهدی رحمتی شماره یک استقلال در همه زمینه‌هاست. او گلر شماره یک آبی‌ها درون زمین و نقش اول تمام حواشی این تیم در درون‌وبیرون زمین در تمام سال‌های گذشته بوده است. کسی که به پشتوانه ارتباط خوبش با امیر قلعه‌نویی سال‌ها در کنار این مربی در استقلال و سپاهان مربیگری کرد، در نهایت آبش با او در یک جوی نرفت و به یکی از اصلی‌ترین دشمنان قلعه‌نویی مبدل شد. رحمتی به پیکان رفت و با بازگشت پرویز مظلومی، دوباره استقلالی‌ شد و با خروج محسن فروزان، وحید طالب‌لو را هم یک‌فصل نیمکت‌نشین خودش کرد. فصلی که با درخشش رحمتی همراه بود‌، باب میل آبی‌ها پیش نرفت و در نهایت باخت 4 بر 2 مقابل پرسپولیس همه چیز را به‌هم ریخت و رحمتی و مظلومی روبه‌روی هم قرار گرفتند.
وقتی منصوریان سرمربی نفت‌تهران بود و در روزهایی که زردهای تهران با هدایت منصوریان در لیگ صدر جدول بودند، فینالیست حذفی بودند و در آسیا غول‌کشی می‌کردند، منصوریان از همه آبی‌ها و قرمزها تقاضا می‌کرد تا در بازی‌های آسیایی تیمش را تنها نگذارند. سیدمهدی رحمتی یکی از کسانی بود که درخواست منصوریان را قبول کرد و روی سکوهای آزادی تیم منصوریان را حمایت کرد. از آن روزها خیلی نگذشته بود که منصوریان سرمربی استقلال شد و شماره یک تیمش هم همان مهدی رحمتی باقی ماند و با تایید منصوریان قراردادی سه‌ساله با استقلال به‌امضا رساند.
ارتباط رحمتی و منصوریان خیلی بهتر از حد تصور بود و رحمتی نقش بازوی چپ منصوریان را بازی کرد. اما این رابطه خوب هم مثل همه روابط رحمتی با سرمربیانش خوب پیش نرفت و در نهایت اختلافات سرمربی و کاپیتان بعد از حذف در جام‌حذفی علنی شد. وقتی مهدی رحمتی به‌دلیل بیماری نمی‌خواست مقابل نفت‌تهران به‌میدان برود، سرمربی استقلال از همان روز، نقشه استقلال بدون رحمتی را در ذهنش ترسیم کرد و ارتباط سنگین این دو در روزهای بعد از شکست مقابل نفت، مهر تاییدی بر این اتفاق بود، اتفاقی که شاید باور کردنش هنوز هم غیرقابل هضم باشد.
حالا استقلال می‌خواهد مقابل سپاهان بازی کند، در دیدار مرگ‌وزندگی برای منصوریان. اما منصوریان نمی‌خواهد از استقلال برود و تنها با نباختن مقابل سپاهان می‌تواند دوباره سرمربی تیم رویایی‌اش باقی بماند. در چنین شرایطی سرمربی استقلال می‌خواهد شماره یک تیمش را کنار بگذارد و به‌احتمال فراوان رحمتی در این بازی نیمکت‌نشین حسینی خواهد بود. چه این اتفاق بیفتد چه نیفتد، اگر منصوریان در این بازی بازنده نباشد، مهدی رحمتی را در نیم‌فصل از استقلال بیرون خواهد کرد. اما این ماجرا یک‌روی دیگر هم دارد و آن هم مهدی رحمتی که حالا دیگر نمی‌خواهد منصوریان سرمربی استقلال باقی بماند. حالا رحمتی بیشتر از هر کس دیگری دوست دارد منصوریان استقلال را ترک کند تا شرایط او بهتر از گذشته باشد. باور کردن این داستان مشکل است  اما وقتی استقلالی‌ها از اصفهان به‌تهران برگردند، استقلال یا جای منصوریان است یا جای رحمتی و اصلا مهم نیست که آنها برای گول زدن رسانه‌ها در تمرین دیروز دقایقی با یکدیگر خوش‌وبش کنند.
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری