اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۶۳۷۷
صادقیان؛

دوست دارم روزی به پرسپولیس برگردم و شماره 8 علی کریمی را بپوشم / به طارمی گفتم حواست را جمع کن

شماره 11 جدید نفت تهران گفت: «قبل از بازی با تراکتورسازی به کریم باقری زنگ می‌زنم و رخصت می‌گیرم!»
۱۳:۴۸ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۴
وانانیوز|

وانانیوز-پیام صادقیان روزهای آرامی را در نفت تهران سپری می‌کند اما... هنوز هم همه خاطراتی که دوست دارد را دوباره مجسم می‌کند. تک‌تک دقایق قشنگی که در پرسپولیس داشت و می‌توانست باز هم داشته باشد. خیال او این روزها راحت‌تر از قبل است ولی باز هم...

 

تیمش جمعه 9 مردادماه با تراکتورسازی بازی دارد، آن هم در تبریز. پیام می‌خواهد بر سر مزار پدر برود، کمی سبک شود و به قول خودش برای لیگ پانزدهم استارت خوبی بزند.

 

اظهارات صادقیان را در ادامه می خوانید:

 

* پیام صادقیان این روزها چگونه روزگارش را سپری می‌کند؟

- شاید راحت‌تر و آسوده‌تر از قبل. احساس می‌کنم آرامش بیشتری دارم. بی‌سر و صدا سر تمرین می‌روم. کارم را دنبال می‌کنم و به آپارتمانم برمی‌گردم. فکر می‌کنم دیگر زیر ذره‌بین نیستم!

 

* حالا این خوب است یا بد؟

- آرامش داشتن همیشه خوب است. این روزها بیشتر روی کارم در نفت تهران تمرکز می‌کنم و تصمیم گرفتم سالی متفاوت را رقم بزنم. می‌خواهم پیام صادقیان را دوباره به فوتبال ایران معرفی کنم.

 

* ولی شنیدیم کمی مصدوم شدی. درست است؟

- چیز خاصی نبود. الان که با شما صحبت می‌کنم، سرحال و قبراق هستم و مشکلی ندارم. باور کنید برای شروع لیگ پانزدهم لحظه‌شماری می‌کنم.

 

* هفته اول هم باید روبه‌روی همشهریان خودت به میدان بروی. بازی در تبریز سخت نیست؟

- شکی وجود ندارد که بازی در تبریز و مقابل تراکتورسازی سخت اما برای من بسیار هیجان‌انگیز است. فصل گذشته نتوانستم آنچنان که باید و شاید در لیگ بازی کنم و دوران سختی را پشت ‌سر گذاشتم. حالا انگیزه کافی دارم. بازی در تبریز آن هم در هفته اول لیگ فکر می‌کنم قسمت بوده باشد.

 

* چطور؟!

- می‌خواهم با اجازه علی‌آقا منصوریان اگر بشود قبل از بازی با تراکتورسازی سر خاک پدر مرحومم بروم و از آن خدابیامرز رخصت بگیرم. دلم بدجوری هوای آنجا را کرده است. به همین خاطر گفتم که شاید قسمت بوده اولین بازی من با لباس نفت تهران در تبریز برگزار شود.

 

* قرار است در همان پست دلخواهت یعنی پشت مهاجم بازی کنی؟

- فرقی نمی‌کند، هر جایی علی‌آقا صلاح بداند، حاضرم بازی کنم.

 

* ولی اگر اشتباه نکنیم، زمانی با حمید درخشان به مشکل خورده بودی که چرا از تو در پست هافبک راست استفاده می‌کند.

- دروغ نمی‌گویم، من دوست دارم در پست هافبک هجومی بازی کنم و آزادتر باشم اما همان‌طور که گفتم، همه چیز بستگی به نظر سرمربی تیم دارد. (می‌خندد و ادامه می‌دهد) الان باتجربه‌تر شده‌ام!

 

* کم نیستند کسانی که نفت تهران را مدعی قهرمانی می‌دانند. آیا این حرف درستی است؟

- ما تیم خوبی داریم. کادر مدیریتی و فنی ما بی‌حاشیه و سر و صدا کارش را دنبال می‌کند و فصل گذشته هم نفت تهران تا آخرین هفته‌ها در صدر جدول لیگ برتر ایستاده بود. امسال هم اهداف بزرگی در سر داریم که ان‌شاءا... با هدایت آقای منصوریان و همت بچه‌ها به آن خواهیم رسید.

 

* طی هفته‌های گذشته بزرگترین مزیت نفت تهران را در چه چیز یا نکته‌ای دیدی؟

- آرامش، آرامش و باز هم آرامش! اینجا همه چیز سر جای خودش است و همه به وظایف خود آشنا هستند. حاشیه‌ای هم وجود ندارد و بازیکن هم راحت‌تر است.

 

* یعنی پرسپولیس را کاملاً فراموش کرده‌ای؟

- مگر می‌شود فراموش کرد؟ من مدیون هواداران پرسپولیس هستم اما در حال حاضر فقط به موفقیت نفت تهران فکر می‌کنم. درخشش در این تیم از هر دو سر برد است و می‌خواهم فصل خوب و بی‌حاشیه‌ای را سپری کنم.

 

* علیرضا منصوریان در مصاحبه‌هایش گفته کاری می‌کند آخر فصل پیام صادقیان ملی‌پوش شود. خودت هم چنین هدفی در سر داری؟

- ان‌شاءالله جوری بازی می‌کنم که زودتر ملی‌پوش شوم! الان احساس بسیار خوبی در تمرینات نفت دارم و می‌بینم همه می‌خواهند از من حمایت کنند. از کادر فنی گرفته تا همبازیان باتجربه و جوانم در تیم که رابطه بسیار خوبی با من برقرار کرده و همین مسئله کمک می‌کند بهترین بازی‌هایم را در لیگ پانزدهم ارائه بدهم.

 

* یک سؤال خاص داریم؛ می‌دانیم به علی کریمی خیلی علاقه‌مند هستی و حتی گفته بودی دوست دارم در پرسپولیس بمانم و شماره 8 را بپوشم اما بالاجبار به نفت تهران رفتی. هنوز هم روی همان حرف قبلی‌ات هستی؟

- همان‌طور که گفتم، در حال حاضر فقط روی نفت تهران تمرکز کرده‌ام اما به علی‌آقا کریمی خیلی ارادت دارم. خیلی هم دوست دارم روزی به پرسپولیس برگردم و شماره 8 علی‌آقا را بپوشم. بالاخره دیر و زود دارد ولی سوخت و سوز ندارد.

 

* پیام، یک پیشکسوت و بزرگ پرسپولیس هم از دست تو شاکی است. نمی‌خواهی از او دلجویی کنی؟

- (با کنجکاوی فراوان) چه کسی؟!

 

* یعنی خودت نمی‌دانی؟!

- نه به جان خودم! من که به کسی بد نکردم و...

 

* منظورمان کریم باقری است. متوجه شدی؟

- آقاکریم که سرور ماست. من همان‌موقع بعد از بازی با سایپا هم گفتم که باقری بزرگ ماست. مطمئن باشید قبل از شروع لیگ و بازی با تراکتورسازی به آقاکریم زنگ می‌زنم و رخصت می‌گیرم. هر چه نباشد، او یکی از بزرگان پرسپولیس و فوتبال ایران است. از آن گذشته آقاکریم افتخار فوتبال آذربایجان به شمار می‌رود. وظیفه‌ام است که به آقای باقری زنگ بزنم.

 

* واقعاً از دست کریم باقری دلخور نیستی؟

- اصلاً و ابداً! چرا باید دلخور باشم؟!

 

* برخی‌ها جدایی‌ات از پرسپولیس را به کریم باقری ربط می‌دهند و خود برانکو هم تلویحاً همین حرف را زد...

- به هیچ ‌عنوان نمی‌خواهم به گذشته برگردم. هر چه بود، تمام شد و رفت. تصمیم گرفتم فقط به آینده نگاه کنم. نشستن، غصه خوردن و به گذشته فکر کردن دردی را دوا نمی‌کند!

 

* باورش سخت است که به دوران بازی در پرسپولیس فکر نکنی!

- حق با شماست اما خیلی زود به آینده می‌رسم. به هر حال دوران شیرین و تلخی را سپری کردم. هنوز هم هواداران پرسپولیس در کوچه و خیابان به من لطف دارند و می‌پرسند چرا رفتی؟ و من هم جواب می‌دهم شرمنده همه طرفداران پرسپولیس هستم.

 

* بی‌تعارف خودت را چقدر مقصر می‌دانی؟ کسی در فوتبال و استعداد پیام صادقیان شکی ندارد اما چرا باید ورد زبان همه، حواشی تو باشد؟

- (صادقانه می‌گوید) بی‌تقصیر نبودم ولی باید خودتان را جای من بگذارید. شرایط پرسپولیس و همین‌طور استقلال خیلی فرق می‌کند. همین که بدرخشی و اسمت سر زبان‌ها بیفتد، همه روی تو زوم می‌کنند. برخی افراد به تو نزدیک می‌شوند تا سوءاستفاده کنند و به اهداف خود برسند. من نمی‌گویم همه اتفاقات حاشیه‌ای تقصیر دیگران است اما پیام صادقیان اشتباه کرد و تاوانش را بیشتر از همه، خودش پس داد.

 

* همین حرف‌ها را به جوانان دیگر زدی؟ به طور مثال شنیدیم مدتی است برخی هنرپیشه‌های مرد تلویزیونی و سینمایی خودشان را به مهدی طارمی نزدیک کرده‌اند. آیا با او صحبت کردی؟

- اتفاقاً با مهدی طارمی صحبت کردم. خودم را هم مثال زدم. سال اولی که همراه پرسپولیس درخشیدم و به قول معروف شناخته شدم، گفتم که مهدی، حواست را جمع کن.

 

* دیگر به طارمی چه گفتی؟

- گفتم مهدی طارمی، من جلوی رویت هستم، خوب نگاه کن. اشتباهات مرا تکرار نکن. سرت به تمرین و کار خودت باشد. هم استعداد داری و هم در پرسپولیس نظر هواداران را جلب کرده‌ای. قدر این موقعیت را بدان!

 

* شنیدیم علیرضا منصوریان هم تو را نصیحت کرده که تتلو را اینجا فراموش کن...

- بله، علی‌آقا این حرف را زد ولی خودم هم دیگر نمی‌خواهم به گذشته برگردم.

 

* امین حاج‌محمدی رفیق صمیمی‌ات هم استقلالی شد. با او هم حرفی زدی؟

- امین، دوست نزدیک من است. سال‌هاست با یکدیگر ارتباط داریم و وقتی استقلالی شدن او قطعی شد، خیلی با هم حرف زدیم. به امین هم گفتم که شرایط استقلال با سایر تیم‌ها فرق می‌کند. باید ششدانگ حواسش جمع باشد.

 

* (به شوخی) راستی نفتی‌ها هم به تو نیمار می‌گویند؟!

- (می‌خندد) هواداران پرسپولیس توی کوچه و خیابان این حرف را می‌زنند اما در تمرینات نفت، همه سخت مشغول کار هستیم.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
برچسب ها: نفت صادقیان
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین