اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۶۲۲۹۲
نگاهی به آمارهای بر جا مانده از بازی‌های استقلال و تراکتورسازی نشان می‌دهد که آبی‌های پایتخت با احتساب روزهای باقیمانده تا تقابل عصر جمعه، 1372 روز است که موفق به کسب پیروزی مقابل حریف تبریزی خود نشده‌اند.
۰۲:۲۶ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵
وانانیوز| نگاهی به آمارهای بر جا مانده از بازی‌های استقلال و تراکتورسازی نشان می‌دهد که آبی‌های پایتخت با احتساب روزهای باقیمانده تا تقابل عصر جمعه، 1372 روز است که موفق به کسب پیروزی مقابل حریف تبریزی خود نشده‌اند. این ناکامی 3 سال و 9ماهه آبی‌ها در حالی عمیقا توی ذوق می‌زند که استقلال در بازی جام حذفی فصل پیش موفق شد تراکتورسازی را در تبریز شکست دهد و به فینال این جام هم برسد اما در این سیاهه به عملکرد دو تیم در بازی‌های لیگ برتر پرداخته‌ایم که ناکامی بزرگی از استقلال را به تصویر می‌کشد و نشان می‌دهد که آبی‌ها سال‌ها است نتوانسته‌اند از پس تیم پرمهره و همواره مدعی تراکتورسازی تبریز برآیند...


آخر بار که استقلال توفیق کسب پیروزی مقابل تراکتورسازی را داشت به فصل دوازدهم برمی‌گردد. همان فصلی که آبی‌ها در نهایت به قهرمانی لیگ رسیدند و با مربیگری امیر قلعه‌نویی جام را بالای سر بردند.
از آن پس تا امروز استقلال تنها یک بار در جام حذفی با مربیگری مظلومی موفق شد تراکتورسازی را شکست دهد اما در عرصه رقابت‌های لیگ برتر هرگز بردی به دست نیامده که این ناکامی چندین ساله نشان دهنده افت فاحش آبی‌ها است.
بی شک اگر منصوریان و شاگردانش موفق به کسب پیروزی در بازی عصر جمعه شوند دست به کار بزرگی زده‌اند اما برتری در بازی‌های لیگ برخلاف بازی جام حذفی آسان نیست و برای رسیدن به این مهم باید برنامه‌ای منسجم داشت.
 اگر نگاهی به ترکیب آن روز استقلال مقابل تراکتورسازی بکنید به این نتیجه می‌رسید که تیم تحت فرمان امیر قلعه‌نویی برخوردار از بازیکنان بزرگ و با تجربه رخ در رخ تراکتورسازی قرار گرفت و به رغم آنکه از دقیقه 19 آن بازی به واسطه اخراج آرش برهانی 10 نفره شده بود در نهایت برد بزرگ و ارزشمندی به دست آورد که زمینه‌ساز قهرمانی آبی‌ها هم شد.
حال اگر استقلال می‌خواهد برنده این بازی باشد باید همین دست بازیکنان به مدد آبی‌ها بیایند. بازیکنانی که نمونه‌هایش کم در ترکیب آبی‌ها نیستند و اگر در فرم بدنی و ذهنی مطلوب گام به این بازی بگذارند برتری بر تراکتورسازی سهل و آسان خواهد شد.
البته استقلال با مجموعه کنونی خود که کم بازیکن بزرگ و اسمی در خود ندارد نتایج مطلوبی در لیگ نگرفته که این وضعیت ناشی از ناهماهنگی‌ها و نداشتن انگیزه و تمرکز کافی است وگرنه بازیکنانی همچون رحمتی، ابراهیمی، حیدری، انصاری، رحمانی، رضایی و حتی مگویان بازیکنان بزرگی محسوب می‌شوند.
استقلالی‌ها باید توجه داشته باشند که برتری در بازی فردا عصر تا چه اندازه در بازسازی شخصیت تیمی‌شان موثر و مفید خواهد بود و آنها را به ادامه لیگ و حتی قرار گرفتن در دایره مدعیان قهرمانی یاری خواهد رساند. واقعیت این است که استقلال نباید برای تصاحب رتبه‌های چهارم و پنجم لیگ بجنگد. تیمی که به زعم سازمان لیگ گران‌ترین تیم لیگ هم محسوب می‌شود باید در همین بازی‌های بزرگ خودش را نشان دهد. بدون شک اگر منصوریان و شاگردانش بازی فردا عصر را با پیروزی پشت سر بگذارند در دایره مدعیان قهرمانی این فصل قرار خواهند گرفت اما هر نتیجه‌ای جز برتری، استقلال را در نهایت در همین رتبه‌های چهارم یا پنجم لیگ قرار خواهد داد و دیگر نمی‌توان امیدی به آینده داشت.
منبع: روزنامه ایران
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری