اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۶۰۲۰۵

انتقاد تند آذری از بازی در زمین بی‌طرف

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن انتقادهای تندی را بابت برگزاری دیدارهای تیمش با نمایندگان عربستان در لیگ قهرمانان آسیا در زمین بی طرف مطرح کرد.
۱۳:۵۴ - ۰۶ آذر ۱۳۹۵
وانانیوز| سعید آذری در گفت و گویی، درباره موفقیت های اخیر تیمش، گمانه زنی بر سر برگزاری دیدار های نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان با عربستانی ها در زمین بی طرف، برنامه ریزی های لیگ برتر و برخی مسائل دیگر صحبت هایی را انجام داد که ماحصل آن را در ادامه می خوانید:


معدل امتیازی خوبی داریم


تیم ما در 7 بازی اخیر شرایط بهتری پیدا کرده و از این بازی ها 6 پیروزی کسب کردیم. معدل خوبی از خود برجای گذاشتیم و این موضوع نشان دهنده اتفاقات خوبی در مجموعه ذوب آهن بوده است. بازیکنان توانمندی های خود را تمام و کمال به کار گرفتند و امتیازات خوبی جمع کردیم. اینکه به جمع 5 تیم برتر لیگ رسیدیم، شرایط را خوب توصیف می کند.


مشکل زمین تمرین نداریم


تیم ما پتانسیل های تاکتیکی خوبی دارد و می تواند در هر شرایطی خوب عمل کند. خوشبختانه سردی هوا هم روی عملکرد ما تاثیرگذار نخواهد بود. ما زمین چمن مصنوعی داریم که استانداردهای لازم را دارا است و در صورت بارش شدید باران و برف می توانیم از آن به عنوان زمین تمرینی استفاده کنیم. بر این اساس تمرینات آینده مان نیز دچار اختلال نمی شود و می توانیم روزهای بهتری را رقم بزنیم.


حرف می زنم، ناراحت می شوند


وقتی ما درباره شرایط موجود در فوتبال حرف می زنیم، خیلی ها ناراحت می شوند و فکر می کنند دنبال منافع شخصی هستیم. من همیشه تواضع را در دستور کارم داشتم. در دوران قهرمانی همه چیز را به دست آوردم، قهرمان آسیا شدم، مربی تیم ملی بودم و در قامت مربی نیز قهرمان آسیا شدم. پس اگر چیزی می گویم منافع مملکتم و منافع ورزش ملی را در نظر می گیرم. الان هم مشخص بود که ای اف سی در ماجرای بازی های رودرروی ایران و عربستان اعمال قدرت می کند و ما را به کشورهای بی طرف می فرستد.


صابون بازی در زمین ثالث را به تنمان مالیده بودیم


شما می بینید که تیم ملی ایران را در مالزی به زمینی بردند که شرایطش مشخص بود. من سال گذشته تیم ذوب آهن را به کوالالامپور فرستادم و برای اردوی تمرینی بهترین امکانات را مهیا کردم. بازی های تدارکاتی خوبی داشتیم و نتایجش را دیدیم. نمی دانم چرا زیر فشار تیم ملی را باید به شهری در مالزی ببریم و آنطور امتیاز بدهیم. وقتی بازی تیم ملی در سرمبان برگزار شد، این صابون را به تنمان مالیدیم که امسال هم باید میلیاردی هزینه کنیم تا بازی مان با نمایندگان عربستان در زمین بی طرف برگزار شود. برایم جالب است که چرا در دو سال گذشته نتوانستیم هیچ راهکاری مشخص کنیم. البته گروه داوری در این خصوص تشکیل شده و فکر می کنم هنوز آن گروه داوری رای قطعی نداده است.


بازی در زمین بی طرف مایه تاسف است


به طور کلی مایه تاسف است که در زمین بی طرف مقابل تیم های عربستانی بازی کنیم. اگرچه ما سال گذشته در دو بازی رفت  و برگشت با نماینده عربستان در لبنان و دوبی 6 گل به این تیم زدیم اما شرایط همیشه اینطور نیست. وقتی هم صحبت می کنیم، می گویند آذری زیاد حرف می زند!


آیین نامه داخلی مان را اجرا نمی کنیم، به AFC ایراد می گیریم


وقتی ما آیین نامه داخلی خودمان که آن را تدوین کردیم، نمی توانیم اجرا کنیم، دیگر چه انتظاری از کنفدراسیون فوتبال آسیا داریم؟ فوتبال ما ایراد ساختاری دارد. ما آیین نامه اجرایی جام حذفی که وقتی تیمی دو بازی پشت سر هم به میدان نرفته، دور بعد میهمان است را نمی توانیم اجرا کنیم. آیین نامه ای که خودمان تدوین کردیم. با این شرایط انتظار داریم AFC حافظ منافع مان باشد؟


بازیکن ساختیم، پولمان را نمی دهند


ما در فوتبالمان نه قدرت دفاع از خود داریم و نه قدرت برنامه ریزی. باشگاه ذوب آهن در سال های گذشته بازیکنان زیادی را تربیت کرده و به باشگاه های دیگری داده است. این بازیکنان حالا مغز متفکر و قلب تپنده آن تیم ها شده اند اما حق رشد آن را به ما نمی دهند. آنوقت در رادیو به من می گویند هواداران یک تیم از تو دلخورند. شرح وظیفه من مشخص است. آیا باشگاه های دیگر انتظار دارند رایگان بازیکن جذب کنند؟ این باشگاه ها طی 10 سال گذشته کدام بازیکن را ساخته اند؟


سوریه نیامد، عربستان بیاید؟


با شرایطی که در فوتبال ایران حاکم است، من از میزبانی از تیم های عربستانی در زمین بی طرف زیاد تعجب نکردم. مشخص بود عربستان به ایران نمی آید و من این مساله را وقتی متوجه شدم که عربستان در مقدماتی جام جهانی همگروه مان نشد. وقتی کشور هم پیمان ما سوریه حاضر نیست به ایران بیاید و بازی کند، دیگر چه انتظاری از عربستان دارید.

منبع: ورزش سه
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
برچسب ها: آذری ذوب آهن
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پربحث
پرطرفدارترین