اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۹۶۰۷
شب گذشته اسامی ۴۰ بازیکن برتر برای حضور در تیم منتخب یوفا معرفی شد تا تیم‌های فرانسه و اسپانیا از بیشترین ستاره برخوردار باشند.
۰۲:۱۷ - ۰۳ آذر ۱۳۹۵
وانانیوز| شب گذشته لیست 40 نفره بهترین بازیکنان اروپا برای تشکیل تیم 11 نفره یوفا معرفی شد.

قرار گرفتن بازیکنان در بهترین‌های سال از عملکرد خوب آنها خبر می‌دهد. این ویژگی را می‌توان از 2 سو نگاه کرد. درخشش در تیم‌های باشگاهی و تیم‌ملی.

از نظر باشگاهی بیشترین سهم این لیست را فینالیست‌های اسپانیایی لیگ قهرمانان اروپا تشکیل می‌دهند. رئال‌مادرید، اتلتیکومادرید و بارسلونا با حضور 18 بازیکن قدرت لالیگا به رخ می‌کشند.

از طرف دیگر تیم‌‌های ملی فرانسه و اسپانیا با 5 بازیکن در صدر قرار دارند. پس از آن پرتغال 4، آلمان، بلژیک، آرژانتین و ولز 3، ایتالیا،لهستان و اروگوئه 2 بازیکن در لیست یوفا خواهند داشت.

تیم‌های سوئد، گابن، شیلی، الجزایر، اسلوونی، کاستاریکا، کرواسی و برزیل نیز با داشتن تنها یک بازیکن در این لیست قرار دارند.  

حال در این گزارش قصد داریم از نگاه تیم‌ملی به این لیست نگاه کرده و تاثیر آن را بررسی کنیم. 

تابستان امسال در قاره‌های مختلف مسابقات مهمی برگزار شد. از یورو 2016 که پرتغال قهرمانی را از آن خود کرد تا شیلی که جام را از آرژانتین و مسی گرفت.

*ولز؛ پدیده یورو فرانسه

در یورو 2016 تیم ولز با قرار گرفتن در جمع 4 تیم نهایی در کنار پرتغال،آلمان و فرانسه پدیده مسابقات نام گرفت. همین امر باعث شد که این 3 نماینده داشته باشد.

بدون تردید حضور جو آلن و آرون رمزی در این لیست به خاطر درخشش در تیم‌ملی بوده است. زیرا که هافبک کنونی استوک در زمینه باشگاهی چندان عملکرد تحسین برانگیزی نداشته است.

جو آلن پس از یورو با عدم اطمینان کلوپ مجبور به ترک تیم شد. چنین بازیکنی در زمینه باشگاهی نتوانسته در تیم سطح اول دنیا بازی کند با عملکرد در ولز به این جمع راه پیدا کرد.

آرون رمزی نیز گرچه در آرسنال یکی از بازیکن‌های خوب ونگر معرفی می‌شود اما در این فصل به دلیل مصدومیت نتوانست برای توپچی‌ها بدرخشد. با توجه عدم حضور مسعود اوزیل که تاثیرگذاری بالاتری نسبت رمزی در تیم لندنی دارد می‌توان درخشش این هافبک در تیم‌ملی را دلیل اصلی حضور در این لیست دانست.

اما گرت بیل داستان متفاوتی دارد. وی در ولز همه کار کرد و در باشگاه خود نیز توانست قهرمان اروپا شود.گرچه می‌توان عقیده داشت که اگر وی در تیم بریتانیایی نیز خوب کار نمی‌‌کرد به دلیل درخشش در رئال‌مادرید باز هم شانس بالایی برای حضور در 40 مرد یوفا دارا بود.

*پرتغال؛ قهرمان اروپا

حضور رافائل گوئریرو بدون تردید تاثیر تیم‌ملی را نشان خواهد داد. دفاع چپ 22 ساله پرتغال در یورو غوغا به پا کرد و به یکی از بازیکنان عالی فرناندو سانتوس لقب گرفت. 

پس از این رقابت به دلیل عملکرد خوبش توماس توخل وی را با پرداخت 12 میلیون یورو از لوریان فرانسه به دورتموند آورد.

روی پاتریشیو دروازه‌بان اسپورتینگ نیز با درخشش در تیم‌ملی به این لیست راه پیدا کرد. این سد محکم پس از رونالدو بیشترین تاثیر را در قهرمانی پرتغال ایفا کرد.

دیگر بازیکنان پرتغال رونالدو و پپه هستند که در 2 تیم فوق‌العاده کار کردند و باید در لیست حضور پیدا کنند.

*فرانسه؛ ستاره‌ای به نام پایت

هافبک تکنیکی وستهام که با ضربه‌های کاشته خود در فصل گذشته لیگ جزیره نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت بدون تردید یکی از بهترین‌های یورو بود.

هر بار دشان به مشکل برمی‌خورد که گریژمان و پوگبا ناتوان در انجام آن بودند از ستاره 29 ساله خود کمک می‌گرفت.

حضور دیمیتری در جمع 40 نفر برتر به علت درخشش در یورو است. 

پوگبا،گریژمان،کانته و کوشیلنی 4 بازیکن دیگر فرانسوی‌ها هستند. این بازیکنان در هر 2 تیم آمار خوبی از نشان دادند و حضورشان در این لیست قطعی بود. انگولو‌ کانته که به اندازه دیگر رقیبان مشهور نیست در قهرمانی لسترسیتی یکی از مهره‌های اصلی رانیری بود و اکنون در چلسی فوق‌العاده کار کرده است.

باید دید کدام 11 نفر در تیم منتخب یوفا که در مشخص می‌شود قرار می‌گیرند.

لیست 40 نفره یوفا به شرح زیر است:

دروازه‌بانان: اوبلاک، بوفون، ناواس و پاتریشیو

مدافعین: راموس، پیکه، پپه، گودین، بونوچی، بواتنگ، کوشیلنی، آلدروایرلد، کیمیش، خوان‌فران، گوئریرو و کارواخال

هافبک‌ها: کروس، مودریچ، اینیستا، پایت، پوگبا، دبروین، کاراسکو، محرز، آلن، رمزی، کریچوویاک و کانته

مهاجمین: رونالدو، بیل، مسی، سوارز، نیمار، ائوبامیانگ، آگوئرو، ایگواین، زلاتان، لواندوفسکی، الکسیس سانچس و گریژمان

انتهای پیام/ک

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
برچسب ها: یوفا تیم ملی
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین