اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۹۵۳۷

بازیکن سابق استقلال:تمرین می‌کردم از افسردگی فرار کنم

مهدی کریمیان بازیکن سابق استقلال تهران می گوید که در مدت خدمت سربازی سختی های زیادی کشیده است ولی در مجموع از کارنامه فوتبالی خود راضی است.
۱۷:۴۱ - ۰۲ آذر ۱۳۹۵
وانانیوز| مهدی کریمیان یکی از قربانی‌های پرونده های کارت های معافیت خدمت سربازی بود و مجبور شد در حالی که در تیم استقلال تهران به میدان می رفت، این تیم را برای انجام خدمت سربازی ترک کند. امروز مدت خدمت سربازی مهدی که در تیم فجرسپاسی شیراز فوتبال بازی می کند به اتمام رسید.


 به همین دلیل با این بازیکن در مورد شرایط او در طول این مدت صحبت کردیم که مخاطبان عزیز می توانند آن را دنبال کنند.


جرمی مرتکب نشده بودم
اکثر بچه هایی که این مشکل برای آن‌ها ایجاد شد، شرایط سنی پایینی داشتند، اما برای من این اتفاق 13، 14 سال پیش افتاده بود. در فوتبال امروز همانطور که خودتان می دانید اگر یک روز سر تمرین نروی جایتان گرفته می شود و من 6 ماه محروم شدم. تمام فوتبالیست ها به دنبال رسیدن به تیم های بزرگ هستند و شرایط من طوری بود که در سطح بالایی فوتبال بازی می کردم. همه جا رفتم، حتی به دیوان عدالت اداری. گفتم که خلافی نکردم. جرمی انجام نداده بودم و این موضوع هم ثابت نشد ولی گفتند این اتفاق افتاده و تر و خشک با هم می سوزند.


تمرین کردن بهترین راه برای دور شدن از افسردگی بود
خیلی ها بودند که خدمت نرفتند؛ من اصلا جرمی نداشتم. خرید خدمت سربازی در آن زمان یک چیز عمومی بود. با توجه به شرایط سنی که داشتم، این اتفاق یک اجحاف بزرگ بود و در واقع با این کار من را کشتند. خیلی در این مدت سختی کشیدم ولی خدا را شکر که خانواده و دوستان کنارم بودند. دوستانم در تمرین می گفتند که چطور در این شرایط میل به تمرین داری؛ ولی تمرین کردن بهترین راه حل بود تا دچار افسردگی نشوم. کارت من 13 سال پیش صادر شد؛ از هیچ کس کینه ای به دل ندارم ولی من یک نفر بودم که کار می کردم و دل های دیگری هم شکسته شد.


حاضر نیستم در هر تیمی بازی کنم
الان هم که خدمت تمام شده و شرایط بدنی خوبی دارم؛ پارسال هم بهترین هافبک لیگ آزادگان شدم. آدمی هستم که همه جوره تمرین می کنم ولی برای ادامه فوتبال حاضر نیستم در هر تیمی بازی کنم. ذوب آهن، تراکتور، سپاهان و استقلال تیم های بزرگی هستند که در آن ها بازی کرده ام. خیلی به دنبال مسائل مالی نیستم و اگر تیمی باشد که شرایط مساعدی داشته باشد بازی می کنم. از چند تیم لیگ برتری و چند تیم آسیای شرقی پیشنهاد دارم. اگر هم پیشنهاد خوبی نیاید در فجر می مانم و سعی می کنیم که این تیم را به جایگاه خوبی برگردانیم.


حیف است تیمی مثل فجر از بین برود
در خدمت سربازی هر کس متناسب با تخصصی که دارد به کار گرفته می شود. قراردادهای ما در فجر سپاسی در حد 10 یا 20 میلیون است، اما به همان هم عمل نمی شود. مشکلات امسال ، سال گذشته هم در فجر وجود داشت ولی همه تلاش کردیم که تیم را بالا بیاوریم که در روز آخر نشد. حالا آقا غلام آمده و امیدواریم با کمک ایشان تیم برگردد. حیف است که تیم های ریشه داری مثل شاهین، ابومسلم، فجر و .. از بین بروند.


انتخاب های خوبی داشتم
خدا را شکر در طول دوران حرفه ای خودم انتخاب های خوبی داشتم. فوتبالم را با شاهین شروع کردم که تمام زندگی من است، بعد به ذوب آهن رفتم و برای دیده شدن تصمیم گرفتم به برق شیراز بروم؛ با تراکتور قهرمان جام حذفی شدیم؛ از برق شیراز به تیم ملی رسیدم و با سپاهان سه سال قهرمان شدم و بعد به استقلال رفتم. در طول این مدت 7، 8 قهرمانی و چند نائب قهرمانی و سومی دارم. همیشه هم در تیم هایی که بازی کردم نفر ثابت بودم و به طور کلی از شرایطی که داشتم راضی هستم. مصدومیت ها نگذاشت در تیم ملی به جایگاه خوبی برسم ولی خدا را شکر می کنم که سالم و سلامت در کنار خانواده ام هستم؛ شاید اتفاقات بدتری هم ممکن بود برایم رخ دهد.


رفقایم مهرداد و هادی را در این مدت از دست دادم 
برای تک تک لحظاتی که بازی کردم زحمت کشیدم و با اینکه خیلی از بازیکنان در تیم استقلال برای تطبیق پیدا کردن مشکل دارند، من در بازی اولم برای استقلال گل زدم. من در این مدت رفیق هایم (مهرداد اولادی و هادی نوروزی ) را از دست دادم و بعد بیایم بگویم که چرا رفتم خدمت!  خیلی ها در این مدت به من لطف داشتند مثل خانواده، دوستان و همینطور رسانه ها، که از همگی آن ها تشکر می کنم.

منبع: ورزش سه
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین