اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۸۵۱۳

دام سوریه را خودمان گسترده تر کردیم

کارشناس فوتبال ایران اعتقاد دارد سیستم بازی که تیم ملی مقابل سوریه استفاده کرده، اشتباه بوده است.
۱۷:۴۷ - ۲۶ آبان ۱۳۹۵
وانانیوز| جلال چراغپور در گفت و گویی درباره دیدار ایران مقابل سوریه اظهار داشت: «در نگاه اول به مسابقه ایران و سوریه، می شود گفت زمین گل آلود بود و در این زمین لغزنده نمی شد کاری انجام داد. کیفیت بازی به همین خاطر پایین آمد و در نتیجه فوتبال به هم ریخت. برداشت اولیه بسیاری از کارشناسان چنین است اما یک مساله ظریف و مهم وجود دارد. روش بازی کردن در زمین هایی که گل آلود است و اصطلاحا در کتاب های کلاسیک آموزش مربیگری به آنها «سنگین» گفته می شود، متفاوت است.»


او ادامه داد: «انتظار ما این بود که وقتی کادرفنی تیم ملی و کارلوس کی روش از شرایط زمین مسابقه باخبر بودند و حتی یک بازی تدارکاتی نیز در این شرایط جوی انجام داده بودند، بازی کلاسیک در زمین گل آلود انجام دهند؛ اما در کمال تعجب دیدیم که اشتباهات استراتژیک اتفاق افتاد و ما وارد مقوله اشتباهی شدیم که بازی به سود سوریه تمام شد. در حالی که از لحاظ غنای فوتبال و وزن فوتبالی تقریبا سوری ها نصف تیم ما بودند.»


کارشناس فوتبال به بیان مشکلات تیم ملی در بازی دیروز اشاره کرد: «روشی که ما دیروز انتخاب کردیم، طوری بود که بازی خودمان را بی اثر می کرد. طبق روش کلاسیک در زمین گل آلود، توپ ها را باید بلند بازی کنیم که این کار را انجام دادیم اما در آرایش تیم برای بازی در این زمین نیازی به هافبک دفاعی نیست. در این سیستم یکی از مدافعان وسط جلو می آیند و توپ های بلند را می زند و در استفاده از هافبک صرفه جویی می شود. ما چنین مساله ای را وقتی عزت اللهی خطاهای بدی انجام داد، متوجه شدیم و پورقاز را به زمین آوردیم. به عبارت دیگر، سبک بازی به ما یاد داد که نیازی به هافبک دفاعی نیست.»


چراغپور در بخش دیگری از صحبت هایش تاکید کرد: «در وضعیت مشابه، تیم ها باید با دو سانترفوروارد کلاسیک بازی کنند و استفاده از سانترهای زودهنگام در دستور کارشان قرار بگیرد. رامین رضاییان شخصا این کار را انجام داد و جهانبخش هم تلاش می کرد از بازیکنان سوری عبور کند. در سمت چپ هم ما تلاش کردیم این عملیات را پیاده کنیم. ورود امیری به جای دژاگه به زمین نشان می داد نوع فوتبال به ما درس داده است.»


او افزود: «اگر در بازی دیروز با سوریه، کلاسیک برخورد می کردیم و سانترهای زودهنگام را به اجرا می گذاشتیم، هافبک دفاعی را کنار می گذاشتیم و سیستممان را به دو مهاجم تغییر می دادیم، می توانستیم نتیجه بگیریم. این بازی برای ما یک دام بود اما خودمان این دام را گسترده تر کردیم و پوئن برتری را از دست دادیم.»

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین