اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۷۳۰۰

این فوتبال هنوز هم نیازمند پورحیدری‌ها است

چند نسل از فوتبال کشورمان را در مراسم منصورخان در کنار هم دیدیم، از کسانی که کنار او و پا به پای او در فوتبال تلاش کرده و عرق ریخته بودند، تا کسانی که شاگرد او بودند و هنوز هم بازی می‌کنند.
۰۲:۱۵ - ۱۹ آبان ۱۳۹۵
وانانیوز| چند نسل از فوتبال کشورمان را در مراسم منصورخان در کنار هم دیدیم، از کسانی که کنار او و پا به پای او در فوتبال تلاش کرده و عرق ریخته بودند، تا کسانی که شاگرد او بودند و هنوز هم بازی می‌کنند اما چیزی که منصورخان همیشه نگران آن در فوتبال بود و در عمل تلاش کرد او را به شاگردانش و فوتبالیست‌ها آموزش دهد، حتی در مراسم خاکسپاری‌اش هم ندیدیم و متاسفانه شاهد بسیاری از بی اخلاقی‌ها بودیم. از روزی که پدر استقلال پایش به بیمارستان باز شد تا روزی که سر بر خاک سرد نهاد، اخلاق نکوی او سرزبان‌ها بود.
افتخارات فنی پورحیدری شاید برای بسیاری از کسانی که مدعیان امروز هستند، دست نیافتنی باشد اما زیبایی‌های اخلاقی منصورخان تمام توانایی‌های فنی او و افتخارات فوتبالی اش را تحت‌الشعاع قرار داد. شاید به همین خاطر بود که در مراسم وداع با این مرد بزرگ و حتی قبل از آن یعنی روزهای بیماری او، صحنه‌های زیبا و ماندگاری را در فوتبال کشورمان شاهد بودیم، حضور بزرگان پرسپولیس، نگرانی آنها و حزن آنها برای از دست دادن منصورخان بسیار زیبا بود و این درس بزرگ منصورخان ماندگار شد اما به جرات می‌توان گفت، هنوز هم منصورخان باید نگران اخلاق در فوتبال باشد، هنوز هم این فوتبال نیازمند مردان بزرگ و بااخلاقی مثل منصور پورحیدری است تا کمی هوای سالم استنشاق کند. در روزهایی که همگان از اخلاق و رفتار والای منصورخان حرف می‌زنند، متاسفانه در عمل شاهد بسیاری از بی‌اخلاقی‌ها بودیم که نشان دهنده نرفتن میخ آهنین در سنگ بود. از سلفی‌های بیمارستانی گرفته تا عکس‌هایی که در مراسم خاکسپاری گرفته شد و مراسم را تحت‌الشعاع قرار داد، از نیامدن برخی‌ها که باید می‌آمدند گرفته تا فوتبالیست‌هایی که خیلی زود درس‌های منصورخان را فراموش کردند، همه و همه به خوبی نشان می‌داد که چرا منصورخان نگران اخلاق در فوتبال بود و با رفتار خود تلاش کرد، آخرین درسش را به همه فوتبالیست‌ها از آبی تا قرمز، از مربی تا بازیکن آموزش دهد. این فوتبال هنوز هم نیازمند پورحیدری‌ها است.
منبع: ایسنا
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پربحث
پرطرفدارترین