اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۷۰۰
قربانی؛

پرسپولیسی بودم ولی عقلم سر جایش آمد! / برای ماندن در استقلال یک بله لازم بود که نگفتم

مدافع سابق آبی‌پوشان گفت: «منکر پرسپولیسی بودن پدرم نیستم ولی افتخار می‌کنم از روزی که استقلالی شدم کل محل را استقلالی کردم.»
۱۴:۳۲ - ۲۲ تير ۱۳۹۴
وانانیوز|

وانانیوز-یکی دیگر از بازیکنان فوتبال بدون سر و صدا خداحافظی کرد تا مشخص شود در ایران نه فوتبالیست شدن روی برنامه‌ خاصی صورت می‌گیرد و نه کنار رفتن از این ورزش پرحاشیه و پرهوادار، قطعا همه هواداران فوتبال به خصوص استقلالی‌ها پیروز قربانی را به خوبی می‌شناسند.

 

مدافعی که فوتبالش را از استقلال شروع کرد و سال‌ها در این تیم توپ زد اما یک سری مشکلات باعث شد نتواند برای همیشه پیراهن آبی‌پوشان را بر تن کند.

 

اظهارات قربانی را در ادامه بخوانید:

 

* آقا پیروز واقعا از فوتبال خداحافظی کردی؟

- بالاخره باید یک روزی خداحافظی می‌کردم و این تصمیم را گرفتم تا بیشتر از این خودم را در فوتبال اذیت نکنم. در چند سال اخیر به خصوص فصل گذشته در صبا خیلی اذیت شدم و بهتر دیدم که خداحافظی کنم و به هدفی که دارم برسم.

 

* هدفت مربیگری است؟

- هم مربیگری و هم ادامه تحصیل چون به زودی فوق‌لیسانس مدیریت ورزش خواهم گرفت و فرزندم هم به دنیا آمده که الان هم باید فکر خانواده‌ام باشم و زندگی کنم.

 

* تغییرات مداوم چند سال اخیر باعث شد زودتر به فکر خداحافظی باشی یا اگر در استقلال بودی باز هم بازی می‌کردی؟

- یک مقدار این اواخر اذیت شدم. شاید اگر در این تیم بودم کمی دیرتر خداحافظی می‌کردم هر چند الان 36 سالم شده و زیاد هم برای خداحافظی دیر نبود.

 

* ناراحتی یا خوشحال؟

- قطعا بعد از سال‌ها بازی کردن جدایی از فوتبال سخت است و ناراحت هستم. البته چون می‌خواهم به سمت مربیگری بروم و هدف دارم زیاد ناراحت نیستم. از روزی که تصمیم گرفتم از فوتبال کنار بروم وقت آزاد زیاد دارم و به زندگی‌ام راحت می‌رسم و واقعا الان می‌فهمم زندگی کردن یعنی چه!

 

* قرار است به کلاس خاصی بروی؟

- من مدت‌هاست کارم را شروع کرده‌ام و برای کلاس هم ثبت‌نام خواهم کرد ولی کلاس رفتن زیاد تأثیری در مربیگری ندارد و خود آدم باید چیزی برای آموزش دادن داشته باشد من اگر خودم یک لحظه احساس کنم توان مربیگری را ندارم اصلا ادامه نمی‌دهم و مثل بعضی‌ها نیستم که هر سال کار کنم و برای تیم هیچ تاثیری نداشته باشم به بازیکنان هم چیز خاصی یاد ندهم.

 

* اروپا هم می‌روی؟

- اروپا بروم که چه یاد بگیرم؟ به نظر من اصول مربیگری در همه دنیا یک جور است و به طور مثال یک مربی خارجی سیستم 2-4-4 را چطور می‌خواهد آموزش دهد؟ هر مربی یک طرز فکر دارد و قرار نیست چیز جدیدی به آن اضافه کند. این فکر مربی است که آیا می‌تواند با آن روش موفق شود یا باید فکر دیگری کند. فوتبال در تمام دنیا یک جور است و یک جا مربی می‌تواند آن را پیاده کند و یک جا هم نمی‌تواند. پس هر مربی که نمی‌تواند باید خودش کنار برود و زور الکی نزند.

 

* یعنی نمی‌روی تمرینات کی‌روش را از نزدیک ببینی؟

- اصلا چون قرار نیست کپی‌برداری کنم. اگر قرار به کپی‌برداری بود این همه فیلم فوتبال وجود دارد و می‌شود آنها را نگاه کرد و یاد گرفت. ما باید ببینیم در فکر کی‌روش چه می‌گذرد و تمریناتش برای چیست. بروی تمرینات کی‌روش را نگاه کنی و ندانی برای چه این تمرینات را می‌دهد هیچ‌ چیز یاد نمی‌گیری. مگر اینکه بروی بپرسی این تمرین برای چه بود و آن تمرین برای چه. کپی‌برداری فایده‌ای ندارد و باید یا خودت یاد بگیری یا اینکه بپرسی تمرین برای چه بود که قطعا کی‌روش هم وقت ندارد جواب دهد و اصلا جواب نمی‌دهد.

 

* قلعه نویی تمرینات لورکوزن را از پشت فنس‌ها نگاه کرده بود کلی برایش داستان درست کردند. او اشتباه کرده بود؟

- من کاری به مربیان ندارم و نمی‌خواهم بگویم کدام مربی چه اشتباهی کرده نظرم این است که از کپی‌برداری چیزی یاد نمی‌گیری مگر اینکه هدف مربی را بدانی وقتی هدف او را از تمرینات نمی‌دانی برای چه تمریناتش را نگاه کنی.

 

* خود تو این همه با مربیان ایرانی و خارجی کار کردی کار کدام یک را می‌پسندی؟

- من کار علی دایی و مرحوم ناصر حجازی را می‌پسندم چون به جز مسائل فنی رابطه خوبی با بازیکنان برقرار می‌کند و بازیکنان با جان و دل برایشان بازی می‌کردند. من از مربی الگوبرداری نمی‌کنم و کار آنها را از لحاظ شخصیتی می‌پسندیدم.

 

* اگر بخواهی دستیار شوی از کدام مربی شروع می‌کنی؟

- مربیگری بسیار سخت است و من اول فکر می‌کردم باید کت و شلوار بپوشی و کنار زمین بالا و پایین بپری ولی این گونه نیست و باید کار هم بلد باشی. البته خیلی‌ها هستند که با کار نابلدی سال‌هاست مربیگری می‌کنند آن هم به دلیل رابطه داشتن با مدیران و دلالان است.

 

* بازیکنان هم این رابطه‌ها را دارند؟

- شک نکنید دارند. در همین صبای قم چند بازیکن خوب بودند که چون رابطه نداشتند جایی نرفتند ولی عده‌ای که داشتند چندین پیشنهاد دارند. مربیگری نیز همین است و باید رابطه خوب با دلال و مدیرعامل داشته باشی.

 

* از اتفاقات سالی که از استقلال جدا شدی هنوز هم ناراحت هستی و باعث و بانی‌اش را نمی‌بخشی؟

- ناراحت هستم ولی اگر همان موقع در همان جلسه یک بله می‌گفتم در استقلال می‌ماندم ولی من برای خودم اعتقاداتی دارم که اگر به گذشته برگردم باز هم همان کار را خواهم کرد چون نمی‌خواستم به هر دلیلی در استقلال بمانم جدایی من از لحاظ مالی به نفعم شد اما می‌ماندم شرایط فرق می‌کرد.

 

* آن "بله" چه بود؟

- خواستگاری‌ام آمده بودند باید بله می‌گفتم که نگفتم (می‌خندد) داستانی بود که همین که نگفتم راحت هستم.

 

* بهترین خاطره فوتبالت همان گل به پرسپولیس بود؟

- یکی از خاطرات خوبم همان بود ولی فوتبال پر از خاطره است و نمی‌شود به یکی از آنها اشاره کرد. هر چند آن گل در خاطره‌ها بیشتر باقی مانده است.

 

* یک سئوال حاشیه‌ای واقعا پیروز قربانی پرسپولیسی است؟

- دوران بچگی هر کس می‌تواند طرفدار تیمی باشد و قطعا بچه عقل کامل ندارد و بزرگ‌تر که می‌شود همه‌چیز را متوجه می‌شود. من هم عقلم که کامل شد استقلالی شدم و این را هم بگویم افتخار می‌کنم از روزی که استقلالی شدم کل محل را استقلالی کردم.

 

* پدرت ولی پرسپولیسی بود؟

- بله. پدرم پرسپولیسی بود و منکر آن نیستم.

 

* با اینکه چند سالی است که از استقلال جدا شدی ولی کماکان محبوبیت خودت را داری.

- این نظر لطف هواداران است. آنها بازیکنان را به خوبی می‌شناسند.

 

* و حرف پایانی...

- امیدوارم روزی برسد که همانطور که برای ثبت قرارداد از بازیکنان تسویه‌حساب مالیاتی و کلی نامه‌نگاری می‌خواهند به باشگاه‌ها نیز فشار بیاورند تا بدهی‌ها را پرداخت کنند و اجازه فعالیت به آنها داده نشود. اگر این اتفاق رخ دهد کلی از مشکلات فوتبال ایران حل خواهد شد.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
برچسب ها: قربانی استقلال
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین