اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۵۹۲۲۷

راهنمای کامل برای اجاره خودرو در دبی

۱۶:۳۵ - ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
وانانیوز|

با توجه به جذابیت منحصربه‌فرد دبی به‌عنوان قطب تجارت و گردشگری در خاورمیانه، اجاره خودرو در دبی برای بازدیدکنندگان ضروری شده است. با اجاره خودرو در دبی شهری که هرگز نمی‌خوابد، به‌راحتی می‌توانید به تمام مناطق دیدنی این شهر دسترسی داشته باشید و سفر لذت‌بخشی را تجربه کنید. در این مقاله شما را برای اجاره خودرو در دبی راهنمایی می‌کنیم و همه چیز را از انتخاب وسیله نقلیه مناسب گرفته تا الزامات قانونی و ملاحظات ضروری پوشش می‌دهیم.

راهنمای کامل برای اجاره خودرو در دبی

چه مدارکی برای اجاره خودرو در دبی (امارات متحده عربی) لازم است؟

برای ساکنان امارات متحده عربی، مدارک زیر مورد نیاز است:

• گذرنامه

• ویزای اقامتی

• گواهینامه رانندگی معتبر امارات متحده عربی

• کارت شناسایی امارات

 

گردشگرانی که از دبی بازدید می‌کنند باید موارد زیر را ارائه دهند:

• گذرنامه

• ویزای توریستی

• گواهینامه رانندگی بین‌المللی

 

چه نوع گواهینامه رانندگی برای اجاره خودرو در دبی اجباری است؟

ساکنان دارای ویزای اقامت امارات باید گواهینامه رانندگی امارات را داشته باشند. اخذ گواهینامه رانندگی دبی مستلزم گذراندن دوره‌های آموزشی رانندگی و قبولی در آزمونی است که توسط مؤسسات مورد تأیید RTA در امارات انجام می‌شود.

گردشگران پس از خرید بلیط پرواز و سفر به دبی، برای اجاره وسایل نقلیه در دبی به گواهینامه رانندگی بین‌المللی در کنار گواهینامه رانندگی کشور خود نیاز دارند.

دارندگان گذرنامه از کشورهای منتخب از جمله اعضای شورای همکاری خلیج فارس، ایالات متحده آمریکا، انگلستان، کانادا و سایر کشورها می‌توانند از گواهینامه رانندگی ملی خود در امارات استفاده کنند.

 

نکاتی برای انتخاب ماشین اجاره‌ای در دبی

وقتی نوبت به انتخاب یک ماشین اجاره‌ای می‌رسد، چندین فاکتور مهم وجود دارد که ممکن است فوراً به ذهن خطور نکند. این نکات کلیدی برای تجربه موفق اجاره خودرو در دبی را رعایت کنید.

۱. از ظرفیت ماشین مطمئن شوید

مطمئن شوید که ماشینی که کرایه‌ می‌کنید، به‌راحتی هم چمدان شما و هم مسافران دیگر را در خود جای دهد. هیچ چیز ناامیدکننده‌تر از این موضوع نیست که ماشینی که انتخاب کرده‌اید فضای کافی برای جادادن وسایل شما ندارد.

۲. به نوع ماشینی که کرایه می‌کنید دقت کنید

در امارات، انتخاب نوع ماشین مناسب به هدف سفر شما بستگی دارد. برای رانندگی در شهر، وسیله نقلیه ایمن و سریع را انتخاب کنید، در حالی که سفرهای جاده‌ای نیاز به یک مدل قوی 4x4 دارد.

۳. برای سفرهای شهری ماشین کوچک‌تر کرایه کنید

برای گشت‌وگذار در شهر، یک ماشین جمع‌وجور مقرون‌به‌صرفه در دبی انتخاب کنید. انتخاب یک وسیله نقلیه کوچک‌تر و کم‌مصرف باعث می‌شود در مصرف بنزین صرفه‌جویی کنید.

۴. اجاره ماشین 4x4 برای گشت‌وگذار در تپه‌های شنی

اگر مشتاق پیمایش در تپه‌های شنی دبی هستید، اجاره ماشین‌های 4x4 ضروری است. به یاد داشته باشید، رانندگی در بیابان نیازمند تخصص و احتیاط برای جلوگیری از حوادث ناگوار است.

۵. برای سفرهای خانوادگی ماشین‌های جادار کرایه کنید

در سفرهای خانوادگی به دبی، یک ماشین متوسط تا بزرگ با فضای کافی برای چمدان و مسافران اجاره کنید. برای سفری راحت و سریع در بزرگراه‌های امارات، یک خودروی لوکس را در نظر بگیرید.

۶. کرایه خودرو لوکس برای عاشقان سفرهای لاکچری

اگر می‌خواهید سفری لوکس به دبی داشته باشید، می‌توانید برای گشت‌وگذارهای شهری، خودروهای لوکس دبی را اجاره کنید. البته خودروهای لوکس در دبی، قیمت بالایی دارند و این تجربه برای کسانی مناسب است که توانایی پرداخت کرایه آن را دارند.

 

هزینه کرایه ماشین در دبی

قیمت اجاره براساس کیفیت خودرو و زمانی از سال که از امارات بازدید می‌کنید متفاوت است. در فصول اوج، نرخ‌ها بیشتر است.

• ماشین اقتصادی: روزی ۱۲۰ درهم

• ۴×۴: ۲۵۰ درهم در روز

• ماشین لوکس: ۲۳۰ درهم در روز

• حداقل سن برای اجاره خودرو: ۲۱

• میانگین هزینه سوخت: تقریباً ۲.۹ درهم در هر لیتر

حداقل سن برای رانندگی در دبی ۱۸ سال است. با این حال، اجاره‌کنندگان باید حداقل ۲۱ سال سن داشته باشند. البته برخی از آژانس‌های کرایه اتومبیل‌های لوکس ممکن است برای اطمینان از رانندگی ایمن‌تر به افراد بالای ۲۵ سال ماشین اجاره بدهند.

راهنمای کامل برای اجاره خودرو در دبی

قوانین رانندگی در امارات

رعایت قوانین رانندگی در امارات برای جلوگیری از جریمه‌های سنگین و اطمینان از ایمنی در جاده‌ها بسیار مهم است:

۱. استفاده از کمربند ایمنی برای همه سرنشینان الزامی است.

۲. جریان ترافیک در سمت راست جاده است و شما مجاز هستید از سمت چپ سبقت بگیرید.

۳. کودکان ۴ تا ۸ساله باید در صندلی کودک بنشینند و کودک زیر ۱۳ سال اجازه حضور در صندلی جلو را ندارد.

۴. استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی ممنوع است.

۵. کلیه خودروها باید بیمه‌ شده باشند و مدارک لازم توسط آژانس اجاره خودرو ارائه شود.

۶. رعایت کلیه مقررات راهنمایی و رانندگی برای جلوگیری از عواقب قانونی ضروری است.

۷. رانندگی با مشروبات الکلی مجازات‌های شدیدی از جمله جریمه‌های قابل توجه، اخراج یا حبس دارد. سطح الکل خون نباید از صفر تجاوز کند.

۸. رعایت علائم محدودیت سرعت ضروری است که معمولاً از ۱۰۰ تا ۱۲۰ کیلومتر در ساعت در بزرگراه‌ها، ۶۰ کیلومتر در ساعت در مناطق شهری و ۴۰ کیلومتر در ساعت در مناطق مسکونی متغیر است.

چگونه خودروهای خوش‌قیمتی برای اجاره در دبی پیدا کنیم؟

هنگامی که به دنبال اجاره ماشین در دبی هستید، مهم است که نه تنها قیمت، بلکه کیفیت وسیله نقلیه و اعتبار شرکت اجاره‌دهنده را نیز در نظر بگیرید. مراقب کرایه‌های بیش از حد ارزان باشید که غیرمنطقی به نظر می‌رسند، زیرا ممکن است منجر به مشکلات پیش‌بینی‌نشده‌ای شوند.

بازار کرایه اتومبیل دبی بسیار رقابتی است، بنابراین گردشگران می‌توانند خودروهای ارزانی برای کرایه پیدا کنند. برای شناسایی قیمت‌های مناسب، وب‌سایت‌های شرکت‌های اجاره‌ای را مرور کنید یا از پلتفرم‌هایی مانند RentalCars استفاده کنید، که مقایسه قیمت‌ها را در آژانس‌های مختلف تسهیل می‌کند.

هزینه‌های خودرو در دبی

قیمت اجاره دبی در طول سال به دلیل هجوم متقاضیان سفر به این شهر و خرید بلیط پرواز دبی و حضور مداوم گردشگران، صرف نظر از فصول پر ترافیک (نوامبر تا مارس) یا دوره های کم ترافیک (آوریل تا اکتبر) نسبتا ثابت باقی می ماند.

از نظر هزینه سوخت، باوجوداینکه قیمت بنزین دبی ممکن است در مقایسه با مناطق خاصی مانند ایران بالا به نظر برسد، به طور کلی به‌ویژه برای مسافران اروپایی ارزان‌تر است. قیمت هر لیتر سوخت در دبی از ۲.۷ تا ۳ درهم امارات با توجه به نوسانات روزانه متغیر است.

هزینه‌های پارکینگ در دبی بر اساس مکان، نوع پارکینگ و مدت زمان متفاوت است. مراکز خرید دارای پارکینگ رایگان برای مدت زمان محدود هستند، هزینه پارکینگ در آخر هفته و تعطیلات عمومی اغلب رایگان است. نرخ پارکینگ در خیابان‌ها در نوسان است. برای جزئیات خاص در مورد مقررات پارکینگ در مکان‌های محبوب مانند دبی مال، به وب‌سایت‌های مربوطه مراجعه کنید.

بیمه خودرو در دبی

بیمه خودرو در هنگام اجاره خودرو در دبی یک نکته مهم است و شرکت‌های اجاره‌ای در حفاظت از وسایل نقلیه کوشا هستند. قانون امارات متحده عربی شرکت‌های اجاره‌ای را موظف می‌کند که بیمه شخص ثالث برای خودروها را ارائه کنند. شرکت‌ها انواع بیمه‌های دیگر را نیز ارائه می‌دهند. این موارد ممکن است شامل موارد زیر باشد:

بیمه خسارت خودرو: پوشش تصادفات یا سرقت خودرو

بیمه وسایل شخصی: جبران سرقت وسایل شخصی داخل خودرو

بیمه حوادث شخصی: پوشش هزینه‌های درمانی در صورت بروز حوادث

راهنمای کامل برای اجاره خودرو در دبی

کلام آخر

با کرایه اتومبیل در دبی، سفری لذت‌بخش و راحت در این شهر خواهید داشت و با انتخاب یک شرکت معتبر برای کرایه اتومبیل، تجربه رضایت‌بخش‌تری از اجاره خودرو در دبی کسب خواهید کرد. در این مقاله سعی کردیم درباره کرایه خودرو در دبی و برخی از قوانین و اطلاعات آن، توضیحاتی ارائه دهیم. اگر قصد سفر به دبی را دارید تا جاذبه‌های تفریحی و مقاصد خرید بی‌شمار آن را کاوش کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً اجاره خودروهای کرایه‌ای دبی را برای تسهیل رفت‌وآمد در شهر در نظر بگیرید.

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین