اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۵۷۹۳۹
اعتراض بارسایی ها به سبک پرسپولیس  جنجال دربی به ال کلاسیکو رسید!
اعتراض باشگاه بارسلونا پس از اتفاقات جنجالی الکلاسیکو باعث افشای مکالمات داور با اتاق وی ای آر شد.
۱۷:۳۹ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
وانانیوز|

الکلاسیکوی این هفته پرهیجان، زیبا، پرگل و البته جنجالی شد. بزرگترین بازی باشگاهی دنیا این هفته جنجال خای داوری داشت و بارسایی ها نسبت به چند صحنه به شدت معترض بودند. مهم ترین صحنه بازی که جنجال زیادی را ایجاد کرد، مربوط به صحنه ضربه لامین یامال بود که به نظر می رسید توپ از خط دروازه رد شده و لونین پشت خط خط توپ را گرفته است. با این حال به دلیل اینکه لالیگا تکنولوژی تشخیص عبور توپ از خط دروازه را ندارد، امکان تشخیص اینکه توپ گل شده بود یا نه را نداشت و همین موضوع جنجال زیادی را به پا کرد. داور، کمک داور و البته داوران اتاق وی ای آر نتوانستند به صورت واضح تشخیص دهند که توپ از خط به صورت کامل رد شده یا خیر.

در نهایت داور بعد از مشورت با اتاق وی ای آر تصمیم به ادامه بازی گرفت و این صحنه فوق العاده مشکوک گلی را برای تیم ژاوی در بر نداشت. بعد از بازی مصاحبه های جنجالی علیه داور و تیم وی ای آر شروع شد و بارسایی ها داوران را متهم به طرفداری از رئال کردند. لاپورتا مدیرعامل بارسلونا بیانیه ای تند علیه کمیته داوران فدراسیون فوتبال اسپانیا صادر کرد و از آن ها خواست فورا مکالمه داور با تیم وی ای آر منتشر شود. اتفاقی که خیلی زود انجام شد و تمام مکالمات داور وسط با اتاق وی ای آر منتشر شد تا همه در جریان صحبت های رد و بدل شده قرار بگیرند. قبلا مشابه این کار را در لیگ انگلیس دیده بودیم و در چند مورد مکالمات منتشر شد.

این کار از نظر فیفا کاملا قانونی است و فدراسیون فوتبال هر کشور بنا بر درخواست تیم ها می تواند مکالمات داور با تیم داوری وی ای آر را منتشر کند. این اعتراض و درخواست باشگاه بارسلونا دقیقا مشابه اعتراض باشگاه پرسپولیس در بازی رفت مقابل استقلال بود. دیداری که چندین صحنه مشکوک داوری داشت و پرسپولیسی ها به شدت علیه داور آن بازی و تیم وی ای آر معترض بودند. مهم ترین صحنه آن بازی مربوط به خطای خشن حامدی فر روی زاهدی بود که داور با وجود اعلام خطا، بازیکن استقلال را اخراج نکرد.

همچنین پنالتی لحظات پایانی به سود استقلال هم در ابتدا توسط داور اعلام نشد ولی با تشخیص تیم وی ای آر، پنالتی به نفع استقلال اعلام شد و بازی با تساوی به پایان رسید. پرسپولیسی ها که به شدت نسبت به داوری آن بازی معترض بودند، بعد از بازی از کمیته داوران فدراسیون فوتبال خواستند تا مکالمات موعود بنیادی فر با تیم وی ای آر را منتشر کنند. درخواستی که مورد موافقت قرار نگرفت و هیچوقت این مکالمات منتشر نشد. دلیل اینکه این کار از سوی کمیته داوران انجام نشد، مشخص نیست ولی همانطور که می بینیم در دنیای فوتبال بدون مشکل این مکالمات منتشر می شود تا همه در جریان ریز اتفاقات قرار بگیرند و شک و تردیدی به وجود نیاید.

 

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین