اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۵۷۹۲۱
الفتی، سومین ژیمناست تاریخ ایران در المپیک
مهدی الفتی پس از ۶۰ سال ژیمناستیک ایران را به سهمیه المپیک رساند؛ سهمیه‌ای که در سال‌های بسیار دور فقط توسط دو ورزشکار دیگر کسب شده بود.
۱۲:۵۱ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
وانانیوز|

 مهدی الفتی ملی‌پوش ژیمناستیک ایران پس از چند مرحله تلاش برای کسب سهمیه المپیک که از سال 1402 آغاز شده بود، سرانجام به این سهمیه ارزشمند دست یافت. او که با کسب مدال نقره در بازی‌های آسیایی هانگژو تاریخ‌ساز شده و اولین مدال تاریخ این رشته در بازی‌های آسیایی را کسب کرده بود، به فاصله چند ماه به دومین موفقیت بزرگ خود رسید.

ارزش سهمیه کسب شده از آن جهت است که او تنها ژیمناست ایرانی حاضر در المپیک طی 60 سال گذشته خواهد بود.

پیش از الفتی، دو ژیمناست ایرانی سابقه حضور در المپیک را داشتند که این موضوع مربوط به سال‌های دور می‌شود. در المپیک 1964 که به میزبانی توکیو برگزار شد، کاروان ایران با 63 ورزشکار شرکت کرد که سهم رشته ژیمناستیک دو نفر بود. جلال بازرگان و جمیله سروری دو ورزشکار ایرانی در این رویداد بودند که در نخستین تجربه خود رتبه خوبی را هم کسب نکردند.

بازرگان در 6 اسباب در رده 118 قرار گرفت و در ماده‌های مختلف نیز فرصت حضور در فینال را پیدا نکرد و به کارش در همان مرحله مقدماتی پایان داد.

جمیله سروری نیز در 6 اسباب به مقام 82 بسنده کرد و در 4 ماده‌ای هم که در آنها شرکت کردند بود، جواز حضور در فینال را به دست نیاورد.

بدون شک سهمیه کسب شده توسط الفتی بسیار ارزشمند است و حتی این امیدواری وجود دارد که به فینال نیز برسد.

انتهای پیام/

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
برچسب ها: اخبار ورزشی
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین