اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۵۷۵۸۲
بازی ۱۳ به سود رفسنجانی‌ها؛ بهترین خط حمله مقابل بدترین خط دفاع پیروز شد  محرم می‌تازد؛ ویسی می‌بازد!
شکست خانگی فولاد برابر مس خیلی مهم و سرنوشت ساز بود و خاطره فیلم ۱۳ را زنده کرد!
۱۸:۳۴ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
وانانیوز|

مس رفسنجان این هفته و در ادامه موفقیت در دور برگشت فولاد را با یک گل در اهواز برد. با این نتیجه شرایط تیم خوزستانی که دو قهرمانی در لیگ برتر دارد، در پایین جدول سخت‌تر شد و مس هم توانست خود را به جایگاهی که در سال‌های اخیر داشته، نزدیک‌تر کند.

این بازی از قبل هم بسیار حساس و مهم بود و حالا این سه امتیاز تاثیر زیادی در سرنوشت دو تیم خواهد داشت، اما این مسابقه حتی قبل از شروع هم نکته‌های بسیار جالبی داشت! مثلا اینکه یادآور فیلم جذاب ۱۳ با بازی جیسون استتام بود. در پایان ۸ هفته برگزاری دور برگشت لیگ بیست و سوم، مس رفسنجان با زدن ۱۳ گل صاحب بهترین خط حمله لیگ در نیم فصل دوم بود. جالب اینکه فولاد هم دقیقاً با ۱۳ گل خورده صاحب بدترین خط دفاعی دور برگشت بود. در تقابل بهترین خط حمله با بدترین خط دفاع تیم میهمان با اتکا بر همین امتیاز یک گل سرنوشت ساز زد و پیروز شد اما باز هم این تمام آنچه از این مسابقه به جا مانده نیست.

تک گل سه امتیازی این مسابقه را بازیکنی به ثمر رساند که خاطرات خوبی از تیم فولاد و شهر اهواز ندارد. خیل بازیکنان ریز و درشتی که هر فصل بدون هیچ منطق و تاکتیکی توسط تیم خوزستانی خریداری می‌شوند و نمی‌توانند تاثیری در روند تیم بگذارند...

در بازی رفت این دو تیم در رفسنجان مس با سه گل پیروز شد. به عبارت دیگر تیم رفسنجانی فولاد را در این فصل دبل کرد و هر ۶ امتیاز رفت و برگشت را از این تیم گرفت. آن روز ساکت الهامی روی نیمکت مس بود و ایگناسیو مارتینز اسپانیایی به عنوان جانشین منصوریان روی نیمکت فولاد که حالا دیگر او هم رفته و مربی بعد از او هم جای خود را به ویسی داده است.

البته مس هم دور برگشت با محرم نویدکیا استارت زد اما انتخاب درست تاثیر خود را نشان داد. مس که دور رفت شکست‌های متوالی را تجربه کرد با محرم از ۹ بازی دور برگشت صاحب سه پیروزی و شش تساوی شده و کماکان نوید کیا تنها مربی بدون شکست این فصل لیگ ماست.

اما سرنوشت جالب گلزنان بازی رفت، آن روز محمد خدابنده لو یک گل برای مس زد که حالا در پرسپولیس بازی می‌کند و دو گل دیگر را لوسیانو پریرا زد که فولاد او را به خاطر عبور از ۴۰ سالگی نخواست! اما همین بازیکن که آن روز پیراهن میزبان را در رفسنجان به تن داشت، در مسابقه این هفته در اهواز هم پیراهن تیم میزبان را به تن داشت و از دقیقه ۵۹ به زمین آمد اما نتوانست کاری کند.

شیمباکه به دلیل سن بالا جواب شده بود، در نقل و انتقالات زمستانی به عنوان ستاره ناجی به فولاد برگشت اما او هم یک انتخاب غلط بود! عبدالله ویسی اصلاً به او اعتقادی ندارد، ویسی که خود دوررفت با صنعت نفت نتایج خوبی نداشت و در چهارمین مسابقه روی نیمکت فولاد باز هم باخت.

ویسی از ۳ بازی قبلی روی نیمکت فولاد یک مساوی بدون گل برابر استقلال خوزستان،  یک مساوی ۳-۳ در خانه با هوادار و یک شکست ۱-۰ در قزوین برابر شمس آذر داشت که این بازی را هم در خانه باخت.

 

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین