اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۵۷۴۰۶
ادامه ناکامی سبک‌وزن‌های ایران؛ نایب‎‌قهرمان جهان به خط شد
این طور که پیداست ضعف و ناکامی سبک‌وزن‌های کشتی آزاد ایران همچنان ادامه دارد و حالا آخرین امید ایران برای حضور در المپیک، علیرضا سرلک است.
۱۰:۲۷ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
وانانیوز|

بعد از آنکه علیرضا سرلک سال 2021 موفق شد مدال نقره وزن 57 کیلوگرم مسابقات جهانی را از آن خود کند، تیم ملی آزاد ایران در پیکارهای جهانی 2022 و 2023 با سرلک و میلاد والی‌زاده ناکام بود و نتوانست مدال و عنوانی کسب کند.

سال 2023 بعد از ناکامی والی‌زاده در بلگراد، ابراهیم خواری نماینده وزن اول ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو بود که تنها کشتی‌گیری شد که بدون مدال چین را ترک کرد.

احمد جوان به عنوان نفر اول وزن 57 کیلوگرم کشور، برای کسب سهمیه المپیک به بیشکک رفت و این امیدواری وجود داشت که باتوجه به اینکه بعد از قهرمانی کشور، در هیچ میدانی روی تشک نرفته و وزن کم نکرده است، در قرقیزستان عملکرد بهتری داشته باشد که بعد از یک دور برد مقابل حریف روسی‌الاصل تاجیک، در مصاف با حریف مغولی شکست سنگینی را تجربه کرد.

حالا علیرضا سرلک به خط شده و باید خودش را مهیای شرکت در مسابقات گزینشی جهانی کند که دهه سوم اردیبهشت ماه در ترکیه برگزار می‌شود.

سرلک در فینال مسابقات کشوری مغلوب جوان شد و در ادامه به دلیل ابتلا به آنفولانزا، از لیست اعزامی به جام یاشاردوغو خارج شد.

این کشتی‌گیرِ عنوان‌دار، آخرین گزینه کادرفنی تیم ملی ایران برای کسب سهمیه المپیک در استانبول است.

کشتی آزاد ایران دوره قبلی المپیک را با سهمیه کامل و 6 کشتی‌گیر پشت سر گذاشت.

انتهای پیام/

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
برچسب ها: اخبار کشتی
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین