اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۵۶۳۵

جدال نارنجی‌ها؛ در تلاش برای قطب‌شدن +عکس

دیدار دو تیم سایپا و بادران در جام حذفی دیدار دو تیم نوظهور و قدیمی فوتبال ایران به حساب می آید که هر دو رنگ نارنجی را به عنوان رنگ اول خود انتخاب کرده اند.
۱۹:۵۰ - ۰۹ آبان ۱۳۹۵
وانانیوز| تیم بادران در فصل ۹۵–۹۴ با خرید سهمیه لیگ دویی ایرانجوان خورموج پای به عرصه فوتبال ایران گذاشت و هنگامی که از صعود به لیگ دسته اول بازماند، یک بار دیگر با خرید امتیاز باشگاه فوتبال پارسه در سال ۱۳۹۵ به لیگ آزادگان ایران صعود کرد. بادران با داشتن تشکل های‌ اقتصادی در پی ایجاد تیمی قدرتمند در سطح فوتبال ایران است و به نظر می رسد قصد دارد در کنار کارهای اقتصادی به تیم داری هم بپردازد و از این طریق به رشد خود هم کمک کند.


در مقابل سال ۱۳۶۸ گروه خودروسازی سایپا تصمیم به تشکیل یک تیم فوتبال گرفت و با خرید امتیاز یک تیم از دسته چهارم تهران کار خود را شروع کرد. مسئولین وقت تیم اعتقاد به رشد و ترقی داشتند، بنا بر این کار خود را از رده‌های پایین شروع کردند. یک سال بعد سایپا به دسته سوم و در سال ۱۳۷۰ نیز به دسته دوم تهران راه یافت ولی نتوانست به دسته اول برسد، اما انحلال تیم کشتیرانی صعود کرده به دسته اول باعث شد تا تیم نارنجی پوش سایپا سال ۱۳۷۱ را در دسته یک سپری کند. سایپا قهرمان دسته اول تهران شد و با قهرمانی در سوپر جام تهران جواز صعود به لیگ دسته یک را به دست آورد. آن ها پس از حضور در لیگ دسته یک با اینکه دوباره به دسته پایین تر سقوط کردند در آسیا چهارم شدند و پس از یکسال دوباره به سطح اول فوتبال ایران بازگشتند.


دیدار دو تیم نارنجی‌پوش سایپا و بادران در جام حذفی به نوعی می تواند تداعی کننده روزهای آغازین سایپا در ایران باشد و با استراتژی که بادران برای توسعه خود در نظر گرفته، می تواند تیم سایپا را به عنوان یک رقیب اصلی در سطح تهران مقابل آن‌ها قرار دهد.


دو تیم نارنجی پوش شهر تهران هر دو با ایجاد فعالیت های اقتصادی اقدام به تیم داری کرده اند؛ تیم سایپا یک شرکت صنعتی را پشت خود می بیند و در مقابل تیم بادران یک تشکل اقتصادی گسترده را در کنار خود دارد. شروع هر دو تیم از رده های پایه بوده و تیم بادران تا بدینجا تا حدودی شبیه به سایپا عمل کرده است، ولی باید منتظر بمانیم و ببینیم ماجراجویی های این تیم تا کجا ادامه پیدا می کند و آیا مالکان این تیم می توانند تیمی در حد و اندازه های سایپا را در فصول آینده پدید بیاورند یا خیر؟

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین