اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۵۶۰۴۷
سیر تا پیاز ماجرای مصدومیت بیرانوند
علیرضا بیرانوند ستاره پرسپولیس به دلیل مصدومیت به بازی‌های فروردین‌ماه تیمش نمی‌رسد و احتمالا از اردیبهشت می‌تواند دوباره درون دروازه سرخ‌پوشان قرار بگیرد.
۱۶:۱۰ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۳
وانانیوز|

مصدومیت علیرضا بیرانوند چالش جدیدی را بین تیم ملی و پرسپولیس به وجود آورد. مسئولان فدراسیون فوتبال معتقدند بیرانوند در تمرینات پرسپولیس مصدوم شده و از آن طرف هم پرسپولیسی‌ها تیم ملی را مقصر آسیب‌دیدگی بیرانوند می‌دانند. اما اصل ماجرا چیست و چه کسی مقصر آسیب‌دیدگی عیلرضا بوده است؟

پیگیری‌های ما در این زمینه خیلی از مسائل را روشن می‌کند. ماجرا از این قرار است که بیرانوند قبل از بازی مقابل فولاد از ناحیه مچ دست احساس درد می‌کرد. دردی که البته موضوع مهمی نبود و علیرضا می‌توانست با آن کنار بیاید. دردی که بیرانوند می‌کشید مقطعی بود و البته کاملا قابل تحمل؛ علیرضا وزنه می‌زد، تمرین می‌کرد و همه کارهای روزمره خودش را هم انجام می‌داد.

این ماجرا چند روز ادامه پیدا کرد و بیرانوند هم در این مدت دو بازی دیگر برای پرسپولیس انجام داد. بعد از آن نوبت به بازی‌های ملی و بازی مقابل ترکمنستان رسید. بیرانوند مشکل خاصی حس نمی‌کرد و با تشخیص کادرفنی تیم ملی درون دروازه قرار گرفت و موفق شد در اولین بازی ملی خود در سال جدید کلین‌شیت کند. بعد از دیدار اول مقابل ترکمنستان شرایط عوض شد و بیرانوند به شدت احساس درد می‌کرد. دردی اذیت‌کننده و غیرقابل‌تحمل که علیرضا را آزار می‌داد. بیرانوند ماجرا را با پزشکان تیم ملی در میان گذاشت.

حتی بعد از دیدار مقابل ترکمنستان و قبل از پرواز تیم ملی به سمت عشق‌آباد برای برگزاری بازی برگشت، بیرانوند به همراه پزشکان تیم ملی از مچ دست خود ام‌آرآی گرفت تا وضعیتش مشخص شود. اوضاع جالب نبود و جواب ام‌آرآی نشان می‌داد تاندون مچ دست بیرانوند دچار کشیدگی شده و درد علیرضا به همین خاطر بوده است. با این حال قرار بود ماجرا رسانه‌ای نشود و علیرضا به همراه تیم ملی راهی عشق‌آباد شود. پزشکان تیم ملی قصد داشتند بیرانوند را در روزهای بعد هم بسنجند.

شرایط اما روز به روز بدتر می‌شد و درد علیرضا هم بیشتر از قبل شد. علیرضا حتی در تمرینات به آلن دینکا مربی گلرهای تیم ملی هم گفته بود که از زدن ضربات محکم به او خودداری کند و همچنین توپ‌های هوایی را با دست که ضرب کمتری دارد، برای او ارسال کند. بیرانوند یک روز در عشق‌آباد با همین شرایط تمرینات بسیار سبکی را انجام می‌داد ولی نمی‌توانست روی توپ‌های سریع و محکم عکس‌العملی نشان دهد. پزشکان تیم ملی هم وقتی شرایط را دیدند، ماجرا را به قلعه‌نویی اعلام کردند و به سرمربی تیم ملی توصیه کردند که بهتر است بیرانوند برای بازی برگشت با ترکمنستان استراحت کند.

قلعه‌نویی هم با توجه به شرایط بیرانوند تصمیم گرفت تا به او استراحت داده و به حسینی بازی دهد. بعد از بازگشت تیم ملی به ایران، بیرانوند چند روز استراحت کرد و بعد از آن به تمرینات پرسپولیس اضافه شد. او فکر می‌کرد می‌تواند با آمپول خودش را به بازی‌های حساس پرسپولیس در ادامه فصل برساند. با این حال در همان اولین جلسه تمرینی جدی که انجام داد، مشخص شد اوضاع وخیم‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کرد. او به همراه پزشکان پرسپولیس دوباره ام‌آرآی گرفت و مشخص شد التهاب دست او بیشتر شده و کمی هم پارگی در تاندون مچ دست راست او وجود دارد.

بیرانوند پنج‌شنبه برای اطمینان خاطر بابت عدم شکستگی استخوان مچ دست سیتی‌اسکن گرفت و مشخص شد مچ علیرضا شکستگی ندارد. گلر شماره یک پرسپولیس برای بازگشت به میادین حداقل به ۲ هفته زمان نیاز دارد تا بتواند با کنترل درد و ترمیم تاندون به تمرینات گروهی و پرفشار اضافه شود. البته بازهم بعد از چند روز باید ام‌آرآی گرفته شود تا اگر پیشرفتی در وضعیت درمان بیرانوند حاصل شد، مشخص گردد.

علیرضا بازی‌های پرسپولیس تا پایان فروردین را از دست داده و پرسپولیسی‌ها می‌توانند امیدوار باشند که در بهترین حالت بیرانوند به دیدار مقابل آلومینیوم در جام حذفی می‌رسد. بیرانوند با توجه به شرایط حساس پرسپولیس در لیگ و جام حذفی و همچنین نیاز تیم، به دنبال راهی بود تا بتواند با همین شرایط برای پرسپولیس بازی کند. با این حال درد شدید و البته توصیه مهم پزشکان باعث شد تا او فعلا به استراحت بپردازد و قید حضور در تمرینات گروهی و پرفشار را بزند.

 

منبع: خبر ورزشی
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین