اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۵۴۶۸
موثرین بازیکن این فصل استقلال کسی جز کاوه رضایی نیست ؛ ستاره ای که با وجود درخشش انتظار بیشتری از او داریم .
۰۹:۴۹ - ۰۹ آبان ۱۳۹۵
وانانیوز| کاوه رضایی که در یک انتقال پرسروصدا پیراهن آبی ها را به تن کرد  در پایان هفته دهم لیگ برتر با 3 گل و 2 پاس گل لقب موثرترین بازیکن این تیم را به خود اختصاص داده است . با این حال  موقعیت های که این بازیکن در هر بازی خراب می کند، خودخواهی ذاتی اش (که البته لازمه بازی در این پست است ) و البته علاقه شدیدش به زدن گل های زیبا باعث شده که هواداران این تیم از او رضایت صد درصدی نداشته باشند.


در این که رضایی با دوندگی بالا، سرعت مناسب و البته قدرت پرس کردنش به یک مهره منحصر به فرد در پازل تاکتیکی منصوریان تبدیل شده است شکی نیست اما با این حال این بازیکن در یک فصل و نیم حضورش در ذوب آهن و البته 10 بازی که در ترکیب استقلال به میدان رفته است، موقعیت های زیادی را از دست داده است تا جایی که هواداران استقلال او را  با آرش برهانی مقایسه می کنند.


اما با هم این ادعا را بررسی می کنیم ؛ آیا کاوه در سبک و سیاق برهانی کار می کند ؟


این مرور بازی به بازی گروه آنالیز ورزش سه از بازی های کاوه رضایی است :

 

*استقلال خوزستان


دقیقه ٤٣: سانتر مگویان از سمت چپ را کاوه رضایی می خواست با حرکت آکروباتیک به گل تبدیل کند اما توپ به بیرون رفت. این از همان موقعیت هایی است که میل عجیب کاوه رضایی به زدن گل های زیبا باعث شده فرصت گلزنی از استقلال گرفته شود.

 


*صنعت نفت آبادان


دقیقه 2: جابر انصاری در پشت محوطه جریمه چند بازیکن صنعت نفت را دریبل زد و پاسش به کاوه رضایی با ضربه آرام این بازیکن همراه شد و فرصت گل زدن از استقلال در همان دقایق ابتدایی گرفته شد.
دقیقه 10: پاس عمقی امید ابراهیمی به کاوه رضایی رسید و ضربه او را هوری با یک عکس العمل مناسب دفع کرد و این موقعیت هم برای استقلال از دست رفت.
دقیقه 73: کاوه رضایی در موقعیتی عالی توپ را به سمت دروازه زد اما حسین بغلانی از روی خط توپ را بیرون کشید تا تیمش گل دوم را دریافت نکند.
دقیقه 80: پاس فوق العاده زکی پور از سمت چپ به کاوه رضایی با ضربه این بازیکن همراه بود اما حسن هوری با یک سوپر سیو این موقعیت را از استقلال گرفت.

 


*ماشین سازی


دقیقه 39: فرشید اسماعیلی با پاسی چیپ کاوه رضایی را در موقعیت تک به تک قرارداد اما باز هم مانوئل فرناندز اجازه باز شدن دروازه ماشین سازی را نداد تا توپ تبدیل به کرنر شود.
دقیقه 41: باز هم استقلال و باز هم یک کار ترکیبی از سمت راست. سانتر خوب خسرو حیدری در دهانه دروازه به رضایی رسید اما او نتوانست دروازه ماشین سازی را برای بار دوم باز کند.
دقیقه 42 : سانتر عالی خسرو حیدری به روی دروازه تنها به یک ضربه سر مستقیم نیاز داشت تا وارد دروازه بشود اما او با چرخش عجیب سرش این موقعیت عالی را به شکلی سوال برانگیز از دست داد.


*پرسپولیس


دقیقه 48: حرکت بازیکنان استقلال  با پاس عرضی جابر انصاری همراه شد تا توپ در دهانه دروازه به کاوه رضایی برسد. در این صحنه توپ از دست بیرانوند خارج شد اما کاوه رضایی توپ برگشتی را به دستان بیرانوند زد تا بهترین موقعیت استقلال برای فتح دربی 83 از دست برود.
دقیقه 80: بعد از مدت ها استقلال از زیر فشار حریف خود خارج شد و سانتر خوب حیدری با ضربه سر رضایی همراه شد و بازهم این ضربه داخل چارچوب نبود.

 


*سیاه جامگان


دقیقه 37 : پاس زیبای بختیار رحمانی، کاوه رضایی را در موقعیت تک به تک قرار داد اما ضربه این بازیکن با بی دقتی به بیرون رفت.
دقیقه 60: فرار خوب یعقوب کریمی از سمت چپ و سانتر او روی دروازه از روی سر جابر انصاری عبور کرد و به کاوه رضایی رسید اما او مثل چند موقعیت قبلی به شکلی عجیب و با ضربه چکشی موقعیت ر ا از دست داد.
دقیقه 76: پاس یعقوب کریمی در موقعیت تک به تک به کاوه رضایی رسید اما او بازهم با بی دقتی توپ را به بالای دروازه فرستاد.


*سایپا


دقیقه 36 : سانتر خسرو حیدری در یک رفت و برگشت به کاوه رضایی رسید و ضربه چکشی او را فلاح زده از زیر طاق دروازه بیرون کشید تا این بازیکن در ثبت اولین گل تیمش ناکام بماند.

 


*فولاد:


دقیقه 78 : درست یک دقیقه بعد از گل تساوی فولاد کاوه رضایی در موقعیتی عالی  با وحید طالب لو قرار گرفت و در رویارویی مغلوب تجربه گلر فولاد شد . کاوه در این صحنه می توانست دو بازیکن هم عرض خود را صاحب توپ کند.


نکته:


*صحنه هایی که از کاوه رضایی انتخاب شده است لزوما به دلیل ضعف او در از دست دادن موقعیت ها نیست و در خیلی از این موقعیت ها واکنش های خوب دروازه بان های حریف و البته عملکرد خوب خط دفاع باعث شده این موقعیت ها به گل تبدیل نشود.


*البته چه کسی است که کیفیت بازی رضایی ، انرژی فوق العاده و پرس شدید او روی مدافعان حریف را فراموش کند؟

 

*تمرین و تمرین ؛ کاوه بعد از دو فصل درخشان در ذوب در استقلال هم نظرها را بیش از این جلب خواهدکرد . این را سرمربی استقلال می گوید و البته هم تیمی هایی که از اراده  او باخبرند .

 


*تمرکز ؟ شاید این تنها نکته ایست که باید بیش از این ها به آن توجه کرد .

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری