اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۵۳۵۵۸
سپاهان - پیکان؛ حساس‌ترین بازی هفته  طلسم ناکامی کدام تیم می‌شکند؟
دیدار سپاهان و پیکان حساس ‌ترین بازی هفته نوزدهم لیگ برتر حرفه‌ای است.
۱۷:۴۴ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
وانانیوز|

در آستانه برگزاری دیدارهای هفته نوزدهم هستیم. با این امید که بالاخره طلسم دور برگشت بشکند و هر هشت بازی این هفته برگزار شود و دیگر بازی معوقه نداشته باشیم!

معمولا در آغاز هر هفته رسانه‌ها و کارشناسان به استقبال حساس‌ترین و مهم‌ترین بازی آن هفته می‌روند. معمولاً دیدارهای استقلال و پرسپولیس حساس‌ترین بازی‌های ما هستند. جدال دیگر تیم‌های مدعی و پرطرفدار مثل سپاهان و تراکتور هم همیشه مهم است.

اما در دنیای فوتبال مدرن برای انتخاب حساس‌ترین بازی هفته تنها به این المان‌ها اکتفا نمی‌شود، اینکه تیمی پرطرفدار باشد یا نه و اینکه در بالای جدول در کورس قهرمانی هست یا نه، پیشینه رقابت دو باشگاه نیز به همان اندازه مهم است.

جدال این هفته سپاهان و پیکان به دلایل مختلف مهم‌ترین بازی هفته نوزدهم است. سپاهان به عنوان یکی از سه مدعی اصلی قهرمانی بعد از شش شکست متوالی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا، آخرین بازی خود را روز دوشنبه در جام حذفی برد تا به نوار این شکست‌های متوالی خاتمه دهد.

سپاهان فصل را بی‌نظیر شروع کرد اما از جایی تسلیم حواشی و بحران‌ها شد و همه امیدوار بودیم که پتانسیل بالای این تیم بالاخره از پس مشکلات برآید. حضور یک سپاهان قوی به نفع فوتبال و کمک بزرگی به بهتر بودن و بهتر ماندن استقلال و پرسپولیس است.

یک سپاهان ضعیف مثل یک تراکتور ضعیف یا استقلال و پرسپولیس ضعیف، اصلاً به درد فوتبال نمی‌خورد. سپاهان به عنوان یک باشگاه حرفه‌ای با ساختار مناسب، همیشه الگوست. بنابراین هر کاری که برای خروج از بحران بکند، می‌تواند به کل فوتبال ما کمک کند.

اما پیکان هم طرف دیگر این مسابقه است. تیمی که در هشت بازی اخیر خود با رضا عنایتی به عنوان جانشین رسول خطیبی، رنگ برد ندیده و در نقل و انتقالات زمستانی از جمله تیم‌های موفق در خرید بازیکنان موثر بود.

پیکان بازیکنانی را خرید که سابقه گل زنی و درخشش مقابل سپاهان را دارند، اما مهمتر از همه این‌ها تقابل دو تیم در فصل گذشته است. فصل قبل نیز سپاهان با همین درخشش و اقتدار شروع کرد اما در بازی رفت مقابل پیکان با یک گل شکست خورد و در انتهای فصل همان سه امتیاز باعث شد جام قهرمانی به پرسپولیس برسد!

فراموش نکنیم که ریشه باشگاه پرسپولیس به نوعی منشعب از باشگاه پیکان است و بزرگانی که این باشگاه را بنیان گذاشتند، دسته جمعی از پیکان به پرسپولیس آمدند. همان شاهینی‌های قدیم که باشگاه سپاهان شعبه آنها در شهر اصفهان بود!

به عبارت بهتر پیکان و سپاهان هر دو از یک ریشه مشترک در تاریخ فوتبال ایران به وجود آمدند و هر دو از ابتدای پیدایش لیگ در ایران از باشگاه‌های مهم و تاثیرگذار در فوتبال بودند.

حالا همه منتظرند ببینند آیا پیکان می‌تواند با تکرار پیروزی فصل قبل طلسم نبردن را با عنایتی بشکند یا اینکه سپاهان با گذر از آن شش شکست و کسب پیروزی در جام حذفی، به روند خود خوب خود در لیگ نیز بر می‌گردد؟

نتیجه این مسابقه در آینده فوتبال ایران و افراد نیز بسیار تاثیر دارد!

منبع: خبر ورزشی
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
برچسب ها: سپاهان پیکان
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری