اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۳۹۵۲۱
امکان کاهش محرومیت پوگبا به نصف
هافبک فرانسوی تیم فوتبال یوونتوس که به دلیل دوپینگ فعلاً از دنیای فوتبال دور است، امکان دارد به مجازات کمتری محکوم شود.
۱۵:۵۲ - ۱۱ آبان ۱۴۰۲
وانانیوز|

به نقل از نشریه گاتزتا دلواسپورت، 50 روز پس از مثبت شدن جواب تست دوپینگ پل پوگبا، اکنون این بازیکن فرانسوی در مسیری قرار گرفته است که احتمال دارد مجازات او را به نصف کاهش دهد.

هافبک 30 ساله یووه که از ابتدای فصل محروم بوده، متهم است که بدون مشورت با پزشکان باشگاه یوونتوس، از یک داروی حاوی مواد ممنوعه فهرست آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ استفاده کرده که همین موضوع او را به دردسر انداخت. به سبب این موضوع احتمال دارد که برای این بازیکن چهار سال محرومیت در نظر گرفته شود، اما احتمال اینکه قاضی پرونده (به دلیل همکاری پوگبا با مقامات قضایی و عدم اطلاع او از ممنوعیت دارو) در مجازاتش تخفیف قائل شود، بسیار زیاد است.

طبق قوانین آژانس مبارزه با دوپینگ تخفیف در مجازات ورزشکاران دوپینگی در صورت اعتراف‌ به همه تخلفات‌شان امکان‌پذیر است و به همین دلیل پوگبا می‌تواند با انجام این کار محرومیتش را کاهش دهد. البته در اساسنامه انضباطی این آژانس، دقیقاً از لفظ اعتراف به تخلفات استفاده نشده بلکه به توافق میان دو طرف اشاره شده است.

در این میان، پوگبا در اولین تلاشش برای کم کردن تبعات دوپینگش شکست خورده است. ستاره فرانسوی درخواست کرده بود که محاکمه او طی تنها یک جلسه در دادگاه حکمیت ورزش در شهر لوزان سوئیس برگزار شود که البته آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ آن را رد کرده است. به این ترتیب هافبک یوونتوس باید مسیر قانونی تعیین سرنوشتش را طی کند. پوگبا اکنون دو گزینه دارد. اول اینکه با دادستان‌های پرونده‌اش همکاری کند و از تخفیف 50 درصدی در مجازاتش برخوردار شود که در این صورت مجازات او به دو سال کاهش خواهد یافت (البته این هم منوط به صدور مجوز از سوی آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ است) یا اینکه بر تلاش برای اثبات بی‌گناهی‌اش ادامه دهد و پرونده‌اش را به مراجع قضایی رده بالاتر مانند CAS ببرد.

انتهای پیام/

 
منبع: تسنیم
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
برچسب ها: یوونتوس پل پوگبا
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین