اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۳۷۱۳۰
خیلی متکبر؛ آلکاراس به حرف اسطوره گوش نداد و تنبیه شد!
کارلوس آلکاراس با گوش ندادن به توصیه اسطوره تنیس درباره تمرکز روی نواک جوکوویچ تنبیه شد.
۱۱:۳۵ - ۲۱ مهر ۱۴۰۲
وانانیوز|

جیمی کانرز، قهرمان هشت‌ دوره گرنداسلم خاطرنشان کرد؛ زمان آن رسیده است که کارلوس آلکاراس از وسواس در مورد نواک جوکوویچ دست بردارد.

کارلوس آلکاراس تنیسور 20 ساله اسپانیایی قطعاٌ از عملکرد خود در فصل پاییز 2023 ناراضی است. آلکاراس در نیمه‌نهایی گرنداسلم آمریکا به شماره 3 جهان یعنی دانیل مدودف باخت و نبرد مورد انتظار با نواک جوکوویچ در فینال را از دست داد. پس از پایان مسابقات، کارلوس رسماٌ جایگاه خود را به عنوان رهبر رنکینگ جهانی از دست داد که قصد داشت هر چه زودتر به آن بازگردد اما این تنیسور اسپانیایی در این مسیر موفقیتی کسب نکرد.

آلکاراس در تورنمنت‌های آسیایی که جوکوویچ در آن شرکت نکرده بود، شکست خورد. در ATP - 500 در پکن، کارلوس به نیمه نهایی رسید و در آنجا به راکت چهارم جهان یعنی یانیک سینر ایتالیایی باخت. مسترز شانگهای با شکست تلخ‌تری برای آلکاراس در مرحله یک‌هشتم نهایی برابر تنیسور بلغاری شماره 19 جهان به پایان رسید. آلکاراس در چین تنها 270 امتیاز کسب کرد، اگرچه او به وضوح انتظار داشت که بیش از هزار امتیاز کسب کند و به طور قابل توجهی به جوکوویچ در رده‌بندی ATP نزدیکتر شود. فاصله بین کارلوس و نواک در رده‌بندی ATP  (8805 امتیاز در مقابل 11045) و در رده‌بندی مسابقه قهرمانی (8445 امتیاز در مقابل 8945) است.

به هر حال کارلوس همچنان رویای جانشینی جوکوویچ از خط اول را در سر دارد، بنابراین او حتی تورنمنت‌های سطح متوسط ​​مانند بازل را از دست نخواهد داد. این تنیسور جوان گفت: می‌خواهم در بازل، که تورنمنت بعدی من است، بهترین عملکردم را ارائه دهم. می‌دانم که هدف من  یعنی پایان دادن به فصل به عنوان شماره یک در جهان به دلیل نتایج اخیرم دشوارتر شده است. خیلی سخت خواهد بود اما می‌خواهم تلاش کنم. من فقط سعی می‌کنم در تورنمنت‌های بعدی پیروز شوم.

از نظر تئوری آلکاراس در صورت کسب عنوان قهرمانی در بازل، پاریس و تورین می‌تواند 3 هزار امتیاز کسب کند. این برای جابجایی جوکوویچ از جایگاه اول کافی خواهد بود، مشروط بر اینکه تعطیلات تنیسور صربستانی ادامه یابد اما حداقل یکی دو مشکل وجود دارد. اول، آلکاراس باید تمام این تورنمنت ها را ببرد. ثانیاً، نواک احتمالاً در فینال ظاهر خواهد شد، جایی که بعید است در تمام مسابقات خود شکست بخورد و اگر جوکوویچ هم به پاریس بیاید، اوضاع برای کارلوس خیلی بد خواهد شد. در تابستان، پس از اینکه آلکاراس در فینال پنج ست ویمبلدون جوکوویچ را شکست داد و نواک در بازی سرسخت مسترز در سینسیناتی انتقام گرفت؛ به نظر می‌رسید که کارلوس فقط توسط صرب افسانه‌ای که در آن زمان قهرمان 23 گرند اسلم شده بود، می‌تواند متوقف شود.

جیمز کانرز  آمریکایی به کارلوس آلکاراس هشدار داد که تمرکز صرف روی نواک جوکوویچ عاقلانه‌ترین تصمیم نیست، زیرا نمی‌توان بقیه حریفان را نادیده گرفت. کانرز این هشدار را هفته گذشته پس از شکست آلکاراس برابر سینر در پکن داد، زمانی که تنیسور اسپانیایی در مورد اینکه چگونه "در هر جلسه تمرینی در مورد نواک فکر می‌کند" صحبت کرد.

این اسطوره تنیس گفت: می‌دانم که آلکاراس، جوکوویچ را در ویمبلدون شکست داد و به یک مشکل جدی برای او تبدیل شد. با این حال، کارلوس باید منطقی باشد. شما نمی‌توانید فقط برای یک حریف آماده شوید. من درک می‌کنم که برخی فکر می کنند؛ "خب، اگر آن‌قدر خوب بازی کنید که نواک را شکست دهید، به طور خودکار می‌توانید بقیه را شکست دهید" اما این کاملاً درست نیست، زیرا سایر بچه‌ها سبک بازی متفاوتی دارند که کارلوس می‌توانست آن را در مسابقه با سینر ببیند. نحوه بازی یانیک با نحوه بازی نواک، کارلوس یا دانیل مدودف متفاوت است. این بچه‌ها تنیس‌بازان بزرگ و قوی هستند. شما باید برای همه کسانی که با آنها بازی می‌کنید، آماده باشید.

هیچ فایده‌ای ندارد؛ همه چیزهایی که آلکاراس از آن زمان در مورد جوکوویچ گفته است، را فهرست کنیم. به اختصار فقط می‌توان یک چیز را گفت: نواک در صحبت‌هایش بیش از هر مخالف دیگری به ترتیبی مطرح شد. کارلوس آنقدر روی جوکوویچ متمرکز بود که دیگر حریفانش را فراموش کرد. این بازیکن اسپانیایی در مدت کمی بیش از یک ماه سه بار توسط مدودف، سینر و دیمیتروف مجازات شد. تثبیت بیش از حد روی جوکوویچ شوخی بی رحمانه‌ای را با آلکاراس انجام داده است که برای بسیاری از افراد آگاه در تنیس قابل توجه است. به خصوص جیمی کانرز قهرمان هشت دوره گرنداسلم که چیزهای زیادی دیده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
برچسب ها: تنیس
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین