اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۳۳۳۰

سجادی سرپرست وزارت ورزش و جوانان می‌شود؟

نصرالله سجادی، معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش یکی از گزینه‌های اصلی برای سرپرستی این وزارتخانه است.
۱۶:۱۲ - ۲۸ مهر ۱۳۹۵
وانانیوز| استعفای ناگهانی محمود گودرزی از وزارت ورزش و جوانان به اندازه ای غافلگیرکننده بود که کسی انتظارش را نداشت و همین سبب شد درباره این استعفا و دلایل آن مباحث فراوانی مطرح شود. با این وجود غیبت گودرزی در جلسه هیات دولت بدین معنا بود که استعفای وزیر ورزش و جوانان از سوی رئیس جمهوری پذیرفته شده است. همچنین در جلسه امروز حسن روحانی از ضرورت ترمیم کابینه صحبت کرد و همین ثابت می‌کرد که روحانی با عبور از گودرزی، حالا به دنبال جانشین او در وزارت ورزش و جوانان است.

از همین رو و با اتفاقات رخ داده، بحث بر روی جانشین او به شدت داغ شده است. اهمیت حوزه ورزش در میان افکار عمومی و البته نوع عملکرد گودرزی در سه سال گذشته انتخاب در این حوزه را برای رئیس جمهوری تا حدودی دشوار کرده است. به ویژه اینکه تا پایان عمر دولت یازدهم فرصت چندانی باقی نمانده و با توجه به این فرصت کوتاه عملا فرصتی برای مدیر جدید نیست و کمتر فردی حاضر می شود در این مدت کوتاه ریسک کرده و این پست پرچالش و پردغدغه را بپذیرد.

از عصر روز گذشته و پس از تائید استعفای وزیر ورزش و جوانان، بلافاصله اخبار متعددی درباره گزینه های سرپرستی وزارت ورزش و جوانان مطرح شده؛ از مسعود سلطانی فر و رضا صالحی امیری گرفته تا مرتضی بانک و محمدرضا تابش و البته نصرالله سجادی.

بر طبق قانون معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش به عنوان سرپرست این وزارتخانه موقتا امور کار را در دست خواهد گرفت تا دولت به طور رسمی سرپرست را معرفی کند. بر این اساس سیدمناف هاشمی موقتا زمام امور وزارتخانه ورزش و جوانان را برعهده خواهد گرفت اما عمر سرپرستی مناف شاید به چند ساعت هم نرسد چرا که رایزنی ها خیلی زود برای معرفی سرپرست وزارت ورزش و جوانان آغاز شده است.

طبق اخبار موثق در میان گزینه های مطرح شده، دو نفر به صندلی سرپرستی وزارت ورزش نزدیکترند؛ نخست رضا صالحی امیری یکی از نزدیکان حسن روحانی و رئیس کتابخانه ملی ایران که در ابتدای دولت روحانی و بعد از عدم رای اعتماد مجلس به مسعود سلطانی فر گزینه اصلی رئیس جمهوری برای وزارت ورزش و جوانان، مدتی سرپرستی این وزارتخانه را تجربه کرد و البته به عنوان دومین وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی شد اما رای اعتماد نگرفت و حالا گفته می شود که روحانی دوباره به او نظر دارد.

گزینه اصلی اما نصرالله سجادی است؛ معاونت ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان و سومین گزینه دولت روحانی برای وزارت ورزش و جوانان که او هم موفق به کسب رای اعتماد از مجلس نشد اما اعتماد دستگاه تصمیم گیرنده دولت به او به اندازه ای بود که کلیدی ترین معاونت وزارت ورزش و جوانان را به او سپرد.

سجادی در طول سه سال همکاری با گودرزی با او اختلاف نظر نهان و آشکاری داشت و در برخی از مواقع تصمیمات فردی اش مورد تائید وزیر نبود و البته نقشی پررنگ در تصمیم گیری های وزارت ورزش و جوانان ایفا کرد.

سجادی در تیم تصمیم گیرنده دولت، طرفداران سرسختی دارد و یکی از معاونین پرقدرت روحانی به شدت حامی اوست. از سوی دیگر تجربه سی ساله مدیریت در عرصه ورزش و البته حضور در کلیدی ترین و تعیین کننده ترین پست وزارتخانه نیز از دیگر امتیازاتی است که سجادی را نزدیک به صندلی سرپرستی وزارت ورزش و جوانان کرده تا به نوعی اصلی ترین گزینه باشد.

با این وجود باید منتظر بود و دید که حسن روحانی برای وزارت پرچالش ورزش و جوانان در نهایت چه انتخابی خواهد داشت و چه کسی را به عنوان سرپرست این وزارتخانه معرفی خواهد کرد؛ انتخاب سهل و ممتنع اما دشوار و کلیدی.

انتهای پیام/س

منبع: تسنیم
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین