اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری اردبیل:
اردبیل- مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: همان طوری که در دهه ۷۰ فرزندآوری تحقق یافت در حال حاضر نیز می‌توانیم افزایش زاد و ولد را در یک برنامه چهار تا هشت ساله تحقق ببخشیم.
۲۱:۲۸ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۲
وانانیوز|

به گزارش خبرنگار مهر، افسانه جهانی عصر یکشنبه در جلسه قرارگاه جمعیتی استان اردبیل اظهار کرد: بزرگترین رسالت زنان در سنگر خانواده تربیت فرزندان و انجام مسئولیت خطیر مادری است که در هر ۲ عرصه برخی نگرانی‌ها احساس می‌شود.

وی تصریح کرد: باید بانوان ما با اعتقاد و باوری راسخ از چادر و حجاب خود صیانت کرده و توطئه دشمن را در بر هم زدن نظام اجتماعی و خانوادگی با ابزار بی‌عفتی و بی‌حیایی از بین ببرند.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: اگر امروز دشمن پوشش نامناسب را برای زنان و بانوان ترویج می‌کند چادر نماد و پرچم ارزشی نظام اسلامی است که با این سلاح می‌توان به جنگ دشمن رفت.

جهانی افزود: در حال حاضر بزرگترین جهاد حفظ کیان خانواده و جلوگیری از تزلزل در این عرصه است تا زنان و مردان عفیف و با عزت ما بتوانند زمینه حرکت‌های تحولی را فراهم کنند.

وی به موضوع جمعیت و ضرورت افزایش زاد و ولد در بین خانواده‌ها اشاره کرد و ادامه داد: در یک سیاست غلط در گذشته، کاهش جمعیت هدف‌گذاری شد ولی ما باید به ازای هر خانواده سرانه فرزندآوری را از یک تا ۲ فرزند حداقل به چهار فرزند ارتقا دهیم.

جهانی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: همان طوری که در دهه ۷۰ موفق شدیم کار ۲۲ ساله را چهار ساله انجام داده و به سرعت افزایش جمعیت را در کشور تحقق ببخشیم، امروز نیز بر اساس منویات مقام معظم رهبری باید حرکت‌های انقلابی و جهانی تحول‌آفرینی را در این حوزه انجام دهیم.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری اردبیل اضافه کرد: در کنار همه برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها، دولت از مادران باردار و دارای فرزند خردسال حمایت‌های جدی را انجام می‌دهد که از جمله آن می‌توان به بهبود تغذیه مادران و کودکان و همچنین سایر حمایت‌های مادی و معنوی اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این نشست کارشناسان حوزه بهداشت و درمان گزارشی از تولد ۱۴ هزار نوزاد را در طول سال در استان اردبیل ارائه کرده و از برنامه جامع بهبود شرایط شیردهی و حمایت از مادران باردار و شیرده، ضرورت راه‌اندازی اتاق کودک در ادارات و سایر زیرساخت‌های فراهم شده برای فرزندآوری گزارشی را ارائه کردند.

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین