اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
اردبیل- معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: در دولت سیزدهم با رصد و پایش فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی، ۱۱۶ واحد راکد در استان اردبیل به چرخه تولید بازگشتند.
۲۱:۲۷ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۲
وانانیوز|

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر عبداللهی عصر یکشنبه در نشست با فعالان اقتصادی در اردبیل اظهار کرد: با راه‌اندازی مجدد این واحدهای تولیدی و اشتغالزا فرصت کارآفرینی برای چهار هزار نفر در استان اردبیل فراهم شده و همچنان این روند در سال‌جاری ادامه دارد.

وی به برگزاری منظم جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اشاره کرد و گفت: در ۲ سال اخیر ۱۱۰ جلسه ستاد تسهیل برگزار شده تا ۲۰۰ مصوبه خروجی این جلسات باشد که ۶۵ درصد مصوبات به نفع سرمایه‌گذاران و تولیدکندگان تحقق یافته است.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل تصریح کرد: ما در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سعی داریم تا زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم که این زیرساخت‌ها در کنار راه دسترسی مناسب، مدول پیشرفته تصفیه‌خانه و همچنین ارتقای انرژی با راه‌اندازی پست‌های جدید برق، گازرسانی و ایجاد زیرساخت ارتباطی پایدار است.

عبداللهی افزود: با این اقدامات در دولت سیزدهم نرخ اشتغال ارتقا یافته و ما با کاهش نرخ بیکاری در استان روبه‌رو هستیم که بر اساس آخرین آمارگیری سالانه، نرخ بیکاری در این استان با پنج دهم درصد کاهش به ۹.۸ دهم درصد رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: همچنان سرانه درآمدی مردم این استان پایین بوده و در جایگاه ۲۵ کشوری قرار داریم ولی با راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی و بهبود معیشت مردم امیدواریم تا آخر دولت سیزدهم این سرانه درآمدی را متفاوت از سال‌های گذشته ارتقا دهیم.

عبداللهی به تفاهمنامه اخیر استان اردبیل با استان چینگ‌های چین اشاره کرد و ادامه داد: در کنار راه‌اندازی واحدهای تولید انرژی پاک و پروژه‌های عمران شهری، جذب سرمایه‌گذاران و گردشگران چینی را نیز به استان شاهد خواهیم بود که امیدواریم در زنجیره صنایع فولاد و سایر بخش‌ها از ظرفیت متخصصان چینی نیز استفاده کنیم.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل در مورد جذب تسهیلات تبصره ۱۸ نیز بیان کرد: تا آخر سال تمام سهمیه ۱۴۰۱ و ۱۰۲ استان جذب شده و ما وضعیت مطلوب‌تری را در جذب منابع تبصره ۱۸ شاهد خواهیم بود.

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین