اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
رئیس اداره تبلیغات اسلامی مشهد مقدس تشریح کرد؛
مشهد ـ رئیس اداره تبلیغات اسلامی مشهد مقدس برنامه‌های پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی را تشریح کرد.
۱۳:۲۲ - ۱۱ شهريور ۱۴۰۲
وانانیوز|

حجت الاسلام محمد فلاح در رابطه با برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی مشهد مقدس در روز اربعین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، پیاده‌روی اربعین همیشه باید در قله بماند و پرچمش روز به روز برافراشته‌تر شود از این رو راهپیمایی جاماندگان اربعین در این قالب موضوعیتی ندارد و تنها با هدف درک و ترویج سفر اربعین برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مشهد ادامه داد: امسال سازمان تبلیغات رویکرد جدیدی ارائه کرده و محله‌های اربعینی را تدارک دیده است که مردم دور هم جمع می‌شوند و با زنده نگه داشتن این سنت، مراسم خود را اجرا می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: هر ساله در مشهد بسیاری از دلدادگان و البته داغداران جامانده از پیاده‌روی اربعین در این روز با پای پیاده از معابر و راه‌های مختلف به سمت حرم مطهر حضرت رضا (ع) حرکت می‌کنند اما دو سال است که یک خیابان محوری معرفی شده می‌شود تا خدمات بهتر و بیشتری به زائران ارائه شود.

فلاح گفت: به واسطه این طرح امسال در روز اربعین از ابتدای خیابان امام رضا (ع) از صبح تا شام اربعین ارائه خدمات فرهنگی و پذیرایی خواهد داشت که توسط یکصد مسجد و هیئت و کانون‌های فرهنگی و تشکل‌های مردمی، حضور دارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مشهد گفت: این طرح در سال گذاشته توسط مرکز امور رسیدگی به امور مساجد استان آغاز شد و امسال با محوریت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اجرای این طرح را امور مساجد بر عهده گرفته است و در حال حاضر مشغول جانمایی موکب‌های بین راهی در خیابان امام رضا (ع) هستیم.

وی با بیان این‌که برپایی راهپیمایی اربعین برگرفته شده از روایتی از امام صادق (ع) است، افزود: در این روایت اشاره شده که «هر کس از خانه اش به قصد زیارت حسین بن علی بن ابی طالب (ع) بیرون آید، اگر پیاده باشد، خداوند، برای هر گامش حَسَنه ای را می‌نویسد و یک سیئه را پاک می‌کند» که نشان می‌دهد خروج از منزل به قصد زیارت موضوعیت دارد.

فلاح اضافه کرد: اعتقاد داریم کسانی که جامانده اربعین هستند اگر شرایطش را داشتند و مشکلی بر سر راهشان نبود، قطعاً با پای پیاده به زیارت امام حسین (ع) می‌رفتند از این رو این افراد نیز شامل این روایت می‌شوند زیرا اراده کرده‌اند و از منزلشان خارج شدند که خود این حرکت، حرکتی مقدس و الهی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مشهد بیان کرد: این ظرفیت جمهوری اسلامی است که می‌توانیم برخی مسائل موجود در بطن دین را طرح و فرصت انجام آن را به دست آورده‌ایم که خود مردم نقش اصلی در آن ایفا می‌کنند.

وی در رابطه با برنامه‌های این روز، ابراز کرد: برنامه‌های این روز از صبح روز اربعین آغاز می‌شود و مواکب فعال هستند، در ساعت ۱۰ نیز برنامه‌ریزی تشرف هیئات نوجوانان به حرم رضوی به صورت دسته‌جمعی انجام شده که علاوه بر آن، چهارپایه خوانی و تعزیه خوانی نیز تدارک دیده شده است؛ پیش‌بینی می‌شود اوج حضور مردم همزمان با برگزاری نماز باشکوه ظهر و عصر در خیابان امام رضا (ع) باشد.

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین