اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان:
زنجان-مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: پرداخت ودیعه مسکن به مستاجران زنجانی تسریع شود.
۱۱:۴۹ - ۱۱ شهريور ۱۴۰۲
وانانیوز|

به گزارش خبرگزای مهر، اصغر اسماعیلی صبح شنبه در سومین جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان که در محل اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان برگزار شد، اظهار کرد: دستورالعمل کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: در راستای اجرایی کردن بند نخست مصوبات هفتمین جلسه شورای عالی مسکن در اردیبهشت‌ماه امسال و مصوبات جلسه و نیز با هدف مقابله قاطع و سریع با تخلفات و پیشگیری از تکرار تخلفات صنف بنگاه‌های مشاور املاک و تسریع در اجرای ماده قانون مالیات‌های مستقیم (مالیات بر خانه‌های خالی)، تشکیل کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات به استان‌ها ابلاغ شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، یادآور شد: تاکنون سه جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات ذیل شورای مسکن به ریاست استاندار و دبیری مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان تشکیل شده است.

اسماعیلی، به ترکیب اعضای این کارگروه اشاره و تصریح کرد: فرمانده فراجای، شهرداری، فرمانداری هر شهرستان، دادستان دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان، مدیرکل سازمان صمت، مدیرکل تعزیرات حکومتی، مدیرکل ثبت اسناد و املاک، مدیرکل سازمان امور مالیاتی، نماینده وزارت اطلاعات، نماینده اطلاعات سپاه، نماینده شهرداری هر شهرستان، نماینده صدا و سیما، فرمانده بسیج اصناف، رئیس اتاق اصناف و روسای بانک‌ها و رئیس اتحادیه مشاوران املاک عضو این کارگروه هستند.

وی با بیان اینکه در این جلسات بر تشکیل گشت‌های ساماندهی بنگاه‌های مشاور املاک تاکید شده است، افزود: همچنین بازرسان مکلف به ثبت تخلفات و نیز بارگذاری آن به صورت روزانه در سامانه یکپارچه مدیریت بازرسی «سیمبا» هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه رئیس‌جمهور به کنترل بازار مسکن بسیار تاکید دارد، اضاف کرد: در بخش مسکن دستگاه‌هایی که به نوعی مسئول هستند باید ورود جدی در خصوص کنترل بازار مسکن داشته باشند که در این راستا فرمانداران موظف به هماهنگی با دستگاه‌های امنیتی و انتظامی برای حضور در گشت‌های مشترک هستند.

اسماعیلی بر لزوم تقویت تشکیل گشت‌های مشترک تاکید و عنوان کرد: وظایف هر دستگاه مشخص بوده و همه دستگاه‌ها در این زمینه دخیل هستند و باید در این خصوص ورود کنند.

وی بر لزوم شناسایی بنگاه‌های املاک فاقد مجوز کسب در زنجان تاکید کرد و یادآور شد: در این راستا باید دستگاه‌های اجرایی متولی، مدیریت و همکاری لازم را مد نظر قرار دهند.

لزوم برگزاری جلسات منظم با انبوه‌سازان و مالکان املاک مسکونی در مناطق شهری

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، لزوم تسریع در شناسایی خانه‌های خالی را از تاکیدات کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات عنوان کرد و گفت: توجه به این مهم از وظایف مهم کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات است و در این میان شهرداری‌های هر شهر با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت با هماهنگی و همکاری مدیرکل راه و شهرسازی استان و دستگاه‌های خدمات‌رسان مکلف به تشکیل گروه‌های شناسایی میدانی خانه‌های خالی و معرفی مالکان این املاک به کارگروه طی سه هفته پس از ابلاغ این دستور هستند.

اسماعیلی ابراز کرد: یکی از مواردی که در افزایش قیمت فروش مسکن در بازار املاک و مستغلات مهم است، شناسایی خانه‌های خالی بوده که در این راستا و در زمینه شناسایی خانه‌های خالی، برای هر یک از اعضای کارگروه وظایفی تعریف شده و باید همه دستگاه‌های اجرایی پای کار آمده و ورود جدی کنند.

وی افزود: دبیران کارگروه باید نسبت به برگزاری جلسات منظم با انبوه‌سازان و مالکان املاک مسکونی در مناطق شهری با هدف عرضه حداکثری این املاک به بازار اجاره اقدام کنند.

این مسئول بر لزوم تسریع در تامین مالی مستاجران در استان زنجان تاکید و خاطرنشان کرد: روسای بانک‌های استان با همکاری دبیر کارگروه مکلف به پرداخت تسهیلات وام ودیعه مسکن با اولویت افراد معرفی شده توسط نهادهای حمایتی بوده و باید گزارش تسهیلات پرداختی توسط بانک‌ها به دبیرخانه ارسال شود.

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین