اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۳۱۱۶۲

گل شماره ۱۰۰۰ استقلال توسط یک پرسپولیسی

گل شماره ۱۰۰۰ استقلال توسط یک پرسپولیسی
بعد از گل مهرداد محمدی که دوشنبه شب باعث برتری یک بر صفر استقلال مقابل هم‌نام خوزستانی شد، فضای رسانه‌ای پر شد از یک خبر...
۱۷:۵۳ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۲
وانانیوز|

استقلال به عنوان اولین تیم لیگ برتر به رکورد ۱۰۰۰ گل زده در تاریخ ادوار رسید. استقلال قطعا به افتخار بزرگی رسیده و هر کدام از بازیکنان که در زدن این هزار گل سهم داشته‌اند کار بزرگی انجام داده‌اند اما در پس زمینه این خبر آماری منتشر شد که خالی از ایراد نبود. اگر می‌خواهید بدانید این هزار گل را چه کسانی در کدام بازی‌ها و در چه تاریخ و کدام ورزشگاه به ثمر رسانده‌اند، همراه ما با این گزارش باشید.

اولین گل تاریخ استقلال: علی موسوی

اولین دوره لیگ برتر حرفه‌ای در فصل ۸۰-۸۱ برگزار شد. سال ۸۰ تیم ملی درگیر مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ بود و کارش به پلی‌آف کشید، به همین دلیل نخستین دوره لیگ در ماه آخر پاییز آغاز شد؛ یعنی آذر ماه و در همان هفته نخست استقلال در حافظیه مهمان برق شیراز بود. این بازی با تساوی ۱-۱ تمام شد و گل استقلال را سیدعلی موسوی زد.

گل ۱۰۰: غلامرضا عنایتی

فصل سوم لیگ حرفه‌ای ۸۲-۸۳ اولین سال حضور امیر قلعه‌نویی روی نیمکت آبی‌ها بود و یکصدمین گل استقلال در هفته هفدهم به ثمر رسید. دی ماه ۱۳۸۲ استقلال در ورزشگاه آزادی میزبان سایپا بود و آن روز با دو گل رضا عنایتی سه بر صفر پیروز شد. گل اول این بازی صدمین گل استقلال در لیگ برتر بود.

گل ۲۰۰: غلامرضا عنایتی

رضا عنایتی بهترین گل‌زن تاریخ استقلال در لیگ برتر است. او در لیگ پنجم ۸۴-۸۵ که به قهرمانی آبی‌ها ختم شد، در هفته بیست‌وسوم و در پیروزی سه بر صفر استقلال مقابل فجر سپاسی در ورزشگاه حافظیه شیراز (بهمن ۸۴) دوباره دبل کرد و گل دوم او و سوم استقلال دویستمین گل در تاریخ لیگ برتر بود.

گل ۳۰۰: آرش برهانی

استقلال لیگ هشتم ۸۷-۸۸ را بسیار بد شروع کرد. امیر قلعه‌نویی دوباره به خانه برگشته بود و در ۵ هفته نخست به قعر جدول رفت! بعد از شکست هفته پنجم قلعه‌نویی رو به دوربین‌ها قول قهرمانی داد و جالب این‌که در پایان فصل به قولش هم عمل کرد! شکست‌های اولیه استقلال از هفته هفتم جای خود را به پیروزی‌های پرگل داد. شهریور ۱۳۸۷ استقلال در ورزشگاه آزادی ۶ گل به استقلال اهواز زد. آن روز آرش برهانی دبل کرد و گل اول او که گل اول بازی هم بود، سیصدمین گل استقلال در لیگ برتر شد. برهانی دقیقه ۲۰ این گل را زد و پیروز قربانی ۱۴ دقیقه بعد گل دوم را زد که خیلی‌ها به اشتباه این گل را گل شماره ۳۰۰ نامیده‌اند.

گل ۴۰۰: گل‌به‌خودی عبدالجبار مومونی

فصل نهم ۸۸-۸۹ صمد مرفاوی روی نیمکت استقلال بود. بهمن ۸۸ در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر استقلال در آزادی ۳-۱ ابومسلم خراسان را برد. گل اول این بازی را عبدالجبار مومونی مدافع آفریقایی مهمان به اشتباه وارد دروازه خودی کرد که چهارصدمین گل آبی‌ها بود.

گل ۵۰۰: گوران یرکوویچ

فصل یازدهم ۹۰-۹۱ استقلال با پرویز مظلومی به میدان می‌آمد. دی ماه ۹۰ در هفته نوزدهم استقلال در ورزشگاه عضدی رشت با تک‌گل گوران داماش گیلان را برد که گل شماره ۵۰۰ بود.

گل ۶۰۰: حنیف عمران‌زاده

لیگ سیزدهم ۹۲-۹۳ استقلال در هفته بیست‌وهفتم در انزلی مهمان ملوان بود. این بازی با برتری ۴-۲ میزبان به پایان رسید و گل دوم استقلال در وقت‌های تلف‌شده در بهمن ۹۲ توسط حنیف عمران‌زاده به ثمر رسید که ششصدمین گل تاریخ استقلال بود.

گل ۷۰۰: علی قربانی

فصل شانزدهم لیگ برتر ۹۵-۹۶ استقلال با علیرضا منصوریان به میدان می‌آمد. در هفته دوازدهم در ورزشگاه یادگار امام قم (آذر ۱۳۹۵) استقلال ۲ بر ۰ صبای قم را برد و گل دوم را علی قربانی زد که گل شماره ۷۰۰ بود.

گل ۸۰۰: محمد دانشگر

تاریخ بازی عجیبی با زننده گل شماره ۸۰۰ دارد! فصل هجدهم ۹۷-۹۸ بازی هفته هفدهم به تعویق افتاد و ۴ روز بعد از بازی هفته نوزدهم یعنی در پنجم اسفند ۱۳۹۷ در ورزشگاه آزادی برگزار شد. استقلال سه بر صفر ذوب آهن را شکست داد و زننده گل سوم محمد دانشگر بود که هشتصدمین گل لیگ برتری آبی‌ها بود . اگر این بازی در زمان مقرر خود برگزار و با همین نتیجه به پایان می‌رسید، آن وقت گل دوم هفته ۱۹ به پارس جنوبی جم که توسط پاتوسی زده شد، گل شماره ۸۰۰ بود!

گل ۹۰۰: سبحان خاقانی

لیگ بیستم، فصل ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ استقلال در هفته ۲۸ به گل شماره ۹۰۰ رسید. تیر ماه ۱۴۰۰ که بازی‌ها به خاطر وقفه کرونا دوباره از سر گرفته شده بود، در ورزشگاه آزادی استقلال با تک‌گل سبحان خاقانی نفت مسجدسلیمان را برد که گل شماره ۹۰۰ بود.

گل ۱۰۰۰: مهرداد محمدی

و حالا هزارمین گل در فصل بیست‌وسوم لیگ برتر؛ هفته چهارم در ورزشگاه آزادی (شهریور ۱۴۰۲) استقلال با تک‌گل مهرداد محمدی هم‌نام خوزستانی‌اش را برد که گل شماره هزار بود. گلی که خیلی‌ها هفته قبل منتظر روییدنش بودند!

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پربحث
پرطرفدارترین