اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه:

اختصاص ۲۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیای دریاچه ارومیه در سال ۱۴۰۲/ تغییر الگوی کشت به صورت عملیاتی در دستور کار است

استاندار آذربایجان غربی و دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با تاکید بر این که تغییر الگوی کشت در حوضه آبریز این دریاچه به صورت عملیاتی در دستور کار است، گفت: به وعده هر سه ماه یکبار افتتاح یک طرح برای احیای دریاچه ارومیه عمل شده، اما نجات دریاچه نیازمند همراهی مردم است.
۱۶:۰۰ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
وانانیوز|

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان در شانزدهمین جلسه کمیته استانی نجات دریاچه ارومیه که با حضور علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست برگزار شد، افزود: طرح‌های احیای دریاچه ارومیه در حوزه سخت‌افزاری با سرعت در حال پیشرفت بوده و تا پایان سال شاهد به نتیجه رسیدن بخش قابل توجهی از این اقدامات خواهیم بود. 

وی همچنین بر لزوم برنامه‌ریزی برای مدیریت مصرف آب در حوزه کشاورزی تاکید کرد و یادآور شد: در حوزه نرم‌افزاری، تدابیر لازم برای تشدید نظارت بر کنترل میزان مصرف آب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه اندیشیده شده و اجرای آن نیازمند حمایت در سطح ملی است. 

استاندار آذربایجان غربی به اختصاص ۲ هزار ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیای دریاچه ارومیه در سال ۱۴۰۲ نیز اشاره کرد و گفت: تغییر الگوی کشت در حوضه آبریز دریاچه ارومیه به صورت عملیاتی در دستور کار بوده و موفقیت آن نیازمند همراهی مردم است. 

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با بیان این که رویکرد اصلی کنونی اجرای برنامه‌های نرم افزاری در کنار اقدامات سخت‌افزاری است، خاطرنشان کرد: مکانیزه کردن کشاورزی، استفاده از روش‌های نوین آبیاری و کاهش کشت محصولات آب‌بر، از ضروریات امروز احیای دریاچه ارومیه است. 

معتمدیان، احیای دریاچه ارومیه را از دغدغه‌های اصلی دولت سیزدهم دانست و افزود: با جلوگیری از خشکی دریاچه ارومیه، جلوی تهدیدات و آسیب‌های بسیاری که می‌تواند متوجه مردم منطقه باشد، گرفته خواهد شد. 

وی در پایان با قدردانی از تامین حقابه تالاب‌های منطقه، تصریح کرد: مطالعات دانشگاهی و اقدامات و برنامه‌های مثبت دولت‌های قبلی درخصوص احیای دریاچه ارومیه با جدیت در دولت سیزدهم دنبال می‌شود. 

انتهای پیام/
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون۱
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پربحث
پرطرفدارترین