اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۲۶۴۲

پیـروانی: تدارك نوجوانان بهتر از ما بود

تیم ملی جوانان از روز جمعه مسابقات خود را در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی و قهرمانی آسیا آغاز كرد و در اولین گام مقابل قطر با گل زیبای رزاقی به تساوی 1-1 دست یافت. در همین ارتباط گفت‌وگویی با امیرحسین پیروانی، سرمربی تیم ملی جوانان داشتیم...
۱۶:۲۷ - ۲۵ مهر ۱۳۹۵
وانانیوز| تیم ملی جوانان از روز جمعه مسابقات خود را در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی و قهرمانی آسیا آغاز كرد و در اولین گام مقابل قطر با گل زیبای رزاقی به تساوی 1-1 دست یافت. در همین ارتباط گفت‌وگویی با امیرحسین پیروانی، سرمربی تیم ملی جوانان داشتیم.
از آخرین شرایط ملی‌پوشان جوان در مسابقات قهرمانی آسیا كه حكم صعود به جام‌جهانی را دارد برایمان بگویید.
ما اولین دیدارمان را مقابل قطر انجام دادیم، سعی می‌كنیم خودمان را برای بازی مقابل ژاپن كه ‌فردا خواهد بود آماده كنیم، بیست‌ونهم هم به مصاف یمن خواهیم رفت. دوتیم از گروه صعود می‌كنند و در نهایت 4تیم به جام‌جهانی می‌روند.
  • از شرایط بازیكنان راضی هستید؟
الحمدلله شرایط بازیكنان خوب است اما اگر بخواهیم در قیاس با تیم‌های دیگر مانند كره‌جنوبی، ژاپن و همگروه‌هایمان بگوییم متاسفانه تداركات خوبی نداشته‌ایم. البته فدراسیون در حد بضاعت تیم را حمایت كرده است. بازی تداركاتی خارجی نداشتیم اما در یك ماه اخیر طبق هماهنگی‌هایی كه با آقای كی‌روش داشتیم بازی با تیم‌های لیگ برتری سایپا، پیكان، نفت تهران و همچنین یك بازی تداركاتی با تیم بزرگسالان، 4دیدار دوستانه ما محسوب می‌شوند.
  • همكاری نزدیك و خوب شما با كارلوس كی‌روش خیلی می‌تواند برای تیم مفید باشد؛ آن‌هم در حالی كه كادرفنی تیم ملی امید، هیچ مشورتی از كی‌روش نگرفتند. در این ارتباط صحبت می‌كنید؟
كی‌روش مانند كتاب وزینی است كه به فوتبال ما آمده و باید بیشتر از او استفاده كنیم. او تجربه گرانبهایی دارد، سال‌های سال در تیم‌های بزرگ و صاحب سبكی مانند رئال‌مادرید، منچستریونایتد، تیم ملی پرتغال و... كار كرده است. كی‌روش نظارت كاملی بر عملكرد ما دارد و بارها به‌صورت محسوس و نامحسوس در تمرینات ما حاضر شده است.
  • بزرگ‌ترین چیزی كه از كی‌روش یاد گرفتید و در كار مربیگری‌تان آن را الگو قرار خواهید داد چیست؟
آقای كی‌روش جدا از مسائل مختلف در تمریناتش سازماندهی بسیار خوبی دارد. سازماندهی تمرینی و تمرینات مسئولیت‌پذیری كه اساسا به آن می‌گویند تمرینات مسئولیتی. بازیكنان برنامه‌ای كه از پیش تعیین‌شده را براساس تفكرات مربی تمرین می‌كنند و موظفند آنها را به نحو احسن انجام دهند. این خیلی مهم است كه بازیكنان منظم و با دیسیپلین كار كنند و من این موضوع را خیلی دوست دارم؛ موضوعی كه در تمرینات كی‌روش كاملا محسوس است.
  • به نظر می‌رسد نایب‌قهرمانی نوجوانان در آسیا كار شما را سخت‌تر می‌كند. شما هم باید در كارتان موفق باشید، درست است؟
قطعا این موضوع طبیعی است. من هم به بچه‌های تیم نوجوانان تبریك می‌گویم ولی باید بپذیریم كه رده نوجوانان با جوانان كاملا متفاوت است. رده جوانان تاكتیكی است. در گروه‌مان تیمی مانند قطر است كه در دوره قبل قهرمان شده، ژاپن 10سال است در همه رده‌ها در جام‌جهانی حاضر بوده و یمن كه در دوره قبل ما را شكست داده است؛ به هرحال گروه سختی است ولی تمام تلاش‌مان را می‌كنیم كه بهترین عملكرد را داشته باشیم. ضمن اینكه تداركات نوجوانان خیلی بهتر از ما بود. آنها در بازی‌ها و تورنمنت‌های زیادی شركت كردند كه همگی لازمه موفقیت است ولی ما فقط یكی، دو تورنمنت حضور داشتیم.
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پربحث
پرطرفدارترین