اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
مدیرکل پزشکی قانونی استان لرستان گفت: تعداد معاینات اجساد ناشی از غرق شدگی در فصل بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 11 درصدی را نشان می‌دهد.
۱۴:۵۰ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
وانانیوز|

به گزارش ایلنا، محمدرضا فارسی نژاد در گفت و گو خبرنگاران از کاهش 11 درصدی معاینات اجساد ناشی از غرق شدگی بهار امسال در استان خبر داد و اظهار کرد: بر اساس اطلاعات واحد آمار اداره کل در فصل بهار امسال 8 نفر فوتی ناشی از غرق شدگی به مراکز پزشکی قانونی استان ارجاع شده است که از این تعداد 2 نفر زن و 6 نفر مرد بوده‌اند.

وی افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد معاینات اجساد ناشی از غرق شدگی 9 نفر گزارش شده بود، کاهش 11 درصدی را نشان می‌دهد. 

فارسی نژاد با اشاره به اینکه هر ساله با آغاز فصل گرما، تمایل به شنا و آبتنی در بین افراد بیشتر می‌شود، گفت: همه دوست دارند فارغ از تفریح و ورزش در گرمای طاقت فرسای تابستان تنی به آب بزنند و خنک شوند. از سوی دیگر رغبت به آبتنی و شنا در خردسالان، نوجوانان و جوانان بیشتر از افراد دیگر است و قریب به اتفاق با توجه به شرایط سنی‌شان برای اینکه نشان دهند ترسی از خطرات احتمالی ندارند، بی محابا و بدون بررسی و رعایت نکات ایمنی در هر مکانی که آبی ببینند، اقدام به شنا می کنند. بی توجهی به نکات ایمنی و عدم مراقبتهای لازم از سوی خانواده ها و ....  باعث شده عموماً در فصل بهار و تابستان شاهد حوادث غرق شدگی باشیم. 

وی تأکید کرد: شنا در مکان‌های غیر ایمن، خطرات مرگباری را به دنبال دارد که لازم است خانواده‌ها در مسافرت و تفریح به این موضوع توجه کنند و از فرزندان‌شان بخواهند از مکان‌های مجاز و ایمنی که برای شنا اختصاص داده شده است، استفاده کنند.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان در ادامه اظهار داشت: بر اساس گزارش واحد آمار در 3 ماهه نخست امسال 3 هزار و 82 مورد معاینه به دلیل نزاع (جسمانی) در پزشکی قانونی استان لرستان انجام شده است. 

وی افزود: از آمار فوق دوهزار و 202 نفر مرد و 880 نفر زن بوده‌اند.  

مدیرکل پزشکی قانونی استان تصریح کرد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار مراجعین نزاع به پزشکی قانونی 3 هزار و 442 نفر بود، 10 درصد کاهش را نشان می دهد.

انتهای پیام/
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین