اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۲۵۰۲۰

اخبار هولناک از نقل و انتقالات فوتبال ایران

اخبار هولناک از نقل و انتقالات فوتبال ایران
این روزها مسئولان سازمان لیگ فوتبال کشورمان، روزهای شلوغ و سختی را سپری می کنند.
۱۸:۳۴ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۲
وانانیوز|

دستورالعمل ناظر بر قراردادهای باشگاه‌ها با بازیکنان، کادر فنی و سایر افراد حاضر در مسابقات فصل ۱۴۰۳ ـ ۱۴۰۲ در خرداد ماه سال جاری ابلاغ شد. این دستورالعمل میان اهالی فوتبال بیشتر با عنوان «قانون سقف بودجه» شناخته می‌شود. برخی مسئولان تلاش می‌کنند قانون سقف بودجه را به قانون فیرپلی فیفا متصل کنند، در حالی که دو قانون متفاوت هستند. قانون جوانمردانه مالی فیفا می‌گوید، توازن مالی بین درآمد و هزینه‌کرد برقرار باشد، باشگاه دارای بدهی مالی نباشد و درآمدهای باشگاه از محل فوتبال کسب شده باشد.

به این ترتیب حداکثر ۲۵۰ میلیارد تومان به عنوان میانگین اولیه برای سقف بودجه برای تمام باشگاه ها به صورت مساوی تعیین شده و حداکثر ۲۰ درصد سقف پایه بودجه معادل ۵۰ میلیارد تومان برای باشگاه‌هایی که رتبه اول تا چهارم فصل قبل را کسب کرده و در لیگ قهرمانان آسیا شرکت خواهند کرد، به این ۲۵۰ میلیارد اضافه می‌شود. همچنین برای تیم‌هایی که مجوز حرفه‌ای دریافت کرده‌اند، ۱۰ درصد سقف پایه معادل ۲۵ میلیارد تومان هم به سقف مصوب اضافه شد. برای باشگاه‌هایی که مجوز ملی دریافت کرده اند فقط ۱۰ میلیارد تومان می‌توانند از سقف ۲۵۰ میلیاردی بودجه بیشتری داشته باشند. از طرفی حداکثر ۵۰ درصد درآمد حاصله از ترانسفر بازیکنان در پنجره نقل و انتقالات زمستانی فصل قبل و پنجره نقل و انتقالات تابستانی فصل جدید به مبلغ مندرج در ردیف یک اضافه می‌شود.

این روزها اما اخباری هولناک به دست سازمان لیگ رسیده که بخشی از آن را در قالب گزارش می توانید در زیر بخوانید:

باشگاه پولدار از سقف ۶۵۰ میلیارد تومان گذشت

بر اساس پیگیری های خبرنگار خبرورزشی، سقف بودجه یک باشگاه متمول لیگ برتری از ۶۵۰ میلیارد تومان گذشته است. این رقم تقریبا دوبرابر بودجه تصویب شده در قانون جدید سازمان لیگ است. از قرارمعلوم سازمان لیگ این باشگاه مطرح را تهدید کرده که قرارداد بازیکنان جدید آن به هیچ عنوان ثبت نخواهد شد. این باشگاه شناخته شده شهرستانی باید تعدادی از بازیکنان گرانقیمت خود را آزاد کند تا قراردادهای جدید آن به ثبت برسد.

آپارتمان به جای دستمزد اضافی!

یکی از باشگاه های پرطرفدار شهرستانی نیز راهکار جالبی برای دور زدن قانون سقف بودجه پیدا کرده است. سران این باشگاه خیلی شیک و به طرزی جالب با بازیکنان مورد نظر خود قرارداد زیر ۲۰ میلیارد تومان می بندند اما ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان دیگر را در قالب یک دستگاه آپارتمان به ستاره جدید خود می دهند. آپارتمان هایی که در قرارداد لحاظ نمی شود ولی سازمان لیگ و دستگاه های نظارتی به آن پی برده اند!

پول زیرمیزی اسپانسر،ممنوع

دو باشگاه پرطرفدار تهرانی و شهرستانی نیز به شیوه ای جالب، قانون سقف قرارداد را دور بزنند. تیم تهرانی از اسپانسر خود خواسته است روزی ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به حساب دو بازیکن مطرح و ستاره اش واریز کند تا به ۲۵ میلیارد تومان برسد. این ۲۵ میلیارد تومان به علاوه ۱۵ میلیارد تومان قرارداد ظاهرا قانونی است که دستمزد این دو ستاره مشهور را به ۴۰ میلیارد تومان خواهد رساند. باشگاه شهرستانی پرطرفدار نیز ظاهرا قرارداد ۱۵ میلیارد تومانی با چند ستاره جدید بسته است درحالی که ۱۵ میلیارد تومان دیگر نیز یک اسپانسر لباس به این بازیکنان پرداخت می کند تا رقم آنها به ۳۰ میلیارد تومان در فصل برسد.

مدیرعامل معروف تهدید به استعفا کرد!

سازمان لیگ ظاهرا سفت و سخت پای قانون مصوبه سقف بودجه ایستاده و از آن عدول نمی کند. در همین راستا شنیدیم یک مدیرعامل مشهور در فوتبال ایران تهدید کرده است که در صورت ادامه مخالفت با افزایش سقف بودجه از سمت خود استعفا خواهد داد.

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پربحث
پرطرفدارترین