اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۱۶۳۲۳
پرسپولیس قطعا شایسته قهرمانی بود  دوست دارم در تیم بزرگتری بازی کنم ولی تصمیم گیرنده نیستم
سامان فلاح بازیکن تیم پیکان گفت: ستاره آینده دار فوتبال ایران می گوید پرسپولیس لیاقت قهرمانی در این فصل را داشت
۲۲:۲۴ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۲
وانانیوز|

یکی از ستاره های این فصل لیگ برتر بدون شک سامان فلاح بود. مدافع ۲۲ ساله و آینده دار فوتبال ایران که در حال حاضر عضوی از تیم پیکان است در یکی، دو سال اخیر عملکرد بسیار خوبی داشته و خیلی از تیم های بزرگ به دنبال جذب این بازیکن مستعد هستند. فلاح چندی قبل به دلیل تصادف موقع برگشت از شمال به تهران دچار مصدومیت شد و نتوانست در دو ماه اخیر پیکان را همراهی کند. با این حال تقریبا مصدومیت این بازیکن به پایان رسیده و می تواند به زودی تمریناتش را شروع کند. با سامان که بازیکن تیم ملی امید و بزرگسالان محسوب می شود،در خصوص مسائل مختلف گفت و گویی انجام دادیم که در ادامه می خوانید:

از وضعیت خودت برای ما بگو. مصدومیتت کاملا برطرف شده؟

خب خداراشکر خیلی بهترم و تقریبا مصدومیتم به پایان رسیده است. چند روز دیگر باید دوباره ام آر آی بگیرم تا مطمئن شوم که ستون فقراتم مشکلی ندارد و می توانم تمریناتم را شروع کنم.

فصلی که گذشت برای تو چطور بود؟

خب قبل از مصدومیت و آن تصادفی که برای من پیش آمد،همه چیز خوب بود و خیلی آماده بودم. شرایط پیکان هم خوب بود و نتایج بدی نگرفتیم. با بضاعتی که داشتیم فکر می کنم عملکرد کادرفنی و بازیکنانمان خیلی خوب بوده و توانستیم تیم را در لیگ نگه داریم. در چند بازی هم دچار بدشانسی شدیم و اگر این بدشانسی ها نبود،قطعا رتبه بهتری کسب می کردیم.

خیلی ها در مورد آینده تو صحبت می کنند. قرار است از پیکان جدا شوی؟

۲ سال دیگر با پیکان قرارداد دارم و تصمیم گیری در مورد آینده ام دست باشگاه پیکان است. باید ببینم در روزهای آینده چه اتفاقاتی رخ می دهد و چه پیشنهاداتی به دستم می رسد. هنوز مشخص نیست فصل بعد در کدام تیم خواهم بود. همه چیز در اختیار باشگاه پیکان است و باید دید آن ها چه تصمیمی در مورد من خواهند گرفت.

شنیده شد پرسپولیس و سپاهان به دنبال جذب تو هستند. خودت دوست داری فصل بعد در تیم بزرگتری بازی کنی؟

طبیعی است که من دوست دارم در تیم بزرگتری بازی کنم. البته پیکان تیم کوچکی نیست و یک تیم ریشه دار به حساب می آید که سال هاست در فوتبال ایران فعالیت می کند و بازیکنان بزرگی را تحویل فوتبال ملی ما داده است. با این حال هر بازیکن جوانی مثل من دوست دارد پیشرفت کند و در تیم های بزرگتری بازی کند. بازی در تیم های اروپایی هم آرزوی هر فوتبالیستی است و طبیعتا من هم دلم می خواهد این اتفاق را تجربه کنم. با این حال باز هم می گویم که من با باشگاه پیکان قرارداد دارم و خودم به تنهایی تصمیم گیرنده نیستم.

پرسپولیس عنوان قهرمانی لیگ را به دست آورد. به نظرت این تیم شایستگی قهرمانی را داشت؟

قطعا پرسپولیس شایسته قهرمانی بود. این فصل لیگ جذابی داشتیم و تا هفته های پایانی پرسپولیس، سپاهان و استقلال در کورس بودند. من فکر می کنم پرسپولیس باتجربه تر عمل کرد و اشتباهات کمتری نسبت به دو تیم دیگر داشت و توانست قهرمان شود. پرسپولیس تیم بزرگی است و بازیکنان و کادرفنی باکیفیتی دارد. با وجود اینکه در یک مقطع عقب افتادند و صدر جدول را از دست دادند، ولی خیلی خوب به لیگ برگشتند و در سال جدید همه بازی هایشان را بردند که کار بزرگی بود. استقلال و سپاهان هم انصافا خوب بودند و امتیازات زیادی را جمع کردند ولی پرسپولیس در هفته های پایانی بهتر کار کرد و موفق شد قهرمان شود.

تو هم عضو تیم ملی امید هستی و هم در تیم بزرگسالان حضور داری. شرایط این دو تیم را چطور می بینی؟

شرایط تیم ملی بزرگسالان که خوب است و آقای قلعه نویی در دو بازی که در فروردین ماه داشتیم، خوب کار کرده است. تیم بسیار خوبی داریم و به نظرم می توانیم در جام ملت های آسیا حرف های زیادی برای گفتن داشته باشیم. من هم خوشحالم عضوی از این تیم هستم. البته به دلیل مصدومیتی که دارم شاید برای اردوی پیش رو دعوت نشوم که طبیعی است. با این حال برای تیم ملی در تورنمنت پیش رو آرزوی موفقیت می کنم. تیم امید هم خداراشکر سرمربی اش را شناخت و امیدوارم آقای عنایتی بتواند طلسم نرفتن ما را به المپیک بشکند. کار راحت نیست ولی همه باید دست به دست هم بدهند و به تیم امید کمک کنند تا بتوانیم به هدفمان که صعود به المپیک است برسیم. تیم بسیار خوبی داریم که اکثر بچه ها در تیم های باشگاهی شان در لیگ بازی می کنند. خودم هم احتمالا در تمرینات حاضر می شوم تا بتوانم آمادگی بدنی ام را دوباره به دست بیاورم. امیدوارم امکانات خوبی در اختیار تیم امید قرار بگیرد و اردوها و بازی های دوستانه خوبی داشته باشیم و بتوانیم با یک برنامه ریزی مناسب راهی المپیک شویم. به نظرم چیزی دور از دسترس نیست و می توانیم بعد از سال ها این اتفاق تاریخی را رقم بزنیم.

طی چند وقت اخیر شایعاتی مطرح شد که تو قرار است با تغییر تابعیت راهی قطر شوی و برای تیم ملی این کشور بازی کنی. خودت در این خصوص صحبت کن.

نه کسی با من در این خصوص صحبت کرد و نه به مدیربرنامه هایم چیزی اعلام شد. خودم هم واقعیت این است که در فضای مجازی این خبر را شنیدم. با این حال من عاشق کشورم هستم و تحت هیچ شرایطی این اتفاق رخ نخواهد داد. من متولد ایرانم و بچه همین آب و خاک هستم. چطور می توانم ملیتم را عوض کنم. این حرف ها فقط حاشیه است و واقعیت ندارد. اگر اندازه دنیا هم به من پول و امکانات بدهند، ملیت خودم را عوض نمی کنم و برای کشورم ایران با جان و دل بازی می کنم.

منبع: خبر ورزشی
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
برچسب ها: سامان فلاح پیکان
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین