اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۱۳۶۲

هانی نوروزی از بازیگران حرفه‌ای هم بهتر بود

وقتی خبر رسید هانی نوروزی با حضور در یك فیلم سینمایی به جرگه بازیگران سینما پیوسته، فكر كردیم او هم مثل خیلی از فوتبالی‌ها صرفا برای یك حضور كوتاه جلوی دوربین رفته و نقش مهمی در فیلم ندارد...
۲۰:۴۹ - ۱۸ مهر ۱۳۹۵
وانانیوز|  وقتی خبر رسید هانی نوروزی با حضور در یك فیلم سینمایی به جرگه بازیگران سینما پیوسته، فكر كردیم او هم مثل خیلی از فوتبالی‌ها صرفا برای یك حضور كوتاه جلوی دوربین رفته و نقش مهمی در فیلم ندارد. اما وقتی تله‌فیلم «شهر اردیبهشت» آماده شد و در یكی، دو جلسه خصوصی به نمایش درآمد، مشخص شد فرزند 9ساله مرحوم هادی نوروزی جدی‌جدی بازیگر شده و اتفاقا نقش‌آفرینی خوبش خیلی هم مورد توجه قرار گرفته است. به همین دلیل با مهرداد فلاحتگر، كارگردان فیلم تماس گرفتیم كه اولین واكنش او بعد از شنیدن اسم همشهری ورزشی جالب بود: «خدا را شكر كه به خاطر هانی این همه به فیلم ما توجه می‌شود...»
  •     احتمالا از همان اول انگیزه‌تان برای انتخاب هانی نوروزی همین جلب‌توجه رسانه‌ها بود. نه؟
ابتدا اصلا فكر نمی‌كردیم حضور هانی تا این حد به نفع فیلم باشد. ولی بعدا كه استقبال را دیدیم طبعا خوش‌مان آمد. به نظرم 90درصد توجه رسانه‌ها و اخبار به‌خاطر حضور هانی است.
  •     كمی درباره فیلم و داستانش توضیح می‌دهید؟
به‌خاطر حضور هانی خیلی جاها نوشته بودند داستان فیلم درباره هادی نوروزی است. ولی فیلم اصلا ارتباطی به آن مرحوم ندارد. هانی نقش كودكی به نام حمید جوادی را بازی می‌كند كه پدرش هنرمند بوده و در یك تصادف فوت كرده است. او با مادرش زندگی می‌كند و كسی كه مقصر مرگ پدر بوده به دنبال رضایت گرفتن از این خانواده است.
  •     هانی توانسته از پس نقشش بر بیاید یا نه؟ اصلا چقدر در فیلم حضور دارد؟
«شهر اردیبهشت» هم فیلم كودك و نوجوان است و هم رویكرد بزرگسالانه دارد. در بخش كودك و نوجوان فیلم، هانی نقش مهم و تاثیرگذاری دارد. سكانس‌های زیادی هم بازی می‌كند و اتفاقا خیلی خوب هم بازی كرده است. شاید باور نكنید اما كارش از خیلی از بازیگران باتجربه هم بهتر است. این بچه هوش بسیار بالایی دارد. هم در حفظ كردن دیالوگ‌ها و هم در بازی كردن بسیار باهوش و با تمركز عمل كرده.
  •     اغراق كه نمی‌كنید؟
نه، باور كنید. بازی‌اش در حدی است كه مطمئنم در جشنواره كودك و نوجوان جایزه بازیگری می‌گیرد. مهم‌ترین نقطه قوتش این است كه از دوربین نمی‌ترسد. خیلی از بازیگرهای باتجربه هم هنوز از حضور دوربین استرس می‌گیرند. اما هانی چون همیشه دوربین دور و اطرافش بوده كاملا راحت كارش را می‌كند. اصلا تمركزش را از دست نداده و یك بازی رئالیستی و كاملا طبیعی انجام داده است.
  •     همه فوتبالی‌ها می‌دانند كه هانی نوروزی خیلی بچه شیطان و بازیگوشی است. برای مهار كردن او مشكلی نداشتید؟
بله، تا دلتان بخواهد شیطان است. پشت صحنه دائما در حال شیطنت و لجبازی بود و از من باج می‌گرفت تا كارش را انجام بدهد! در واقع این بچه ‌بسیار‌فعال است و دائم باید استعدادش هدایت شود. هانی در تمام زمینه‌ها باهوش و خلاق است، چه در فوتبال، چه در اطلاعات عمومی و چه بازیگری. در همه جنبه‌ها قوی است اما به‌شدت نیاز به هدایت درست دارد. ای‌كاش خیلی خوب از او مراقبت شود چون واقعا این همه استعداد حیف است. امیدوارم باشگاه پرسپولیس استعداد فوتبالی او را به خوبی زیر نظر بگیرد و هدایت كند.
  •     به نظرتان در فوتبال موفق‌تر خواهد شد یا در بازیگری؟
استعداد هر دو را دارد. اما به نظر می‌رسد خودش فوتبال را بیشتر دوست دارد. این را در یكی از صحنه‌های فیلم هم گفت كه دلش می‌خواهد فوتبالیست بشود نه هنرمند. شاید هم بعد از نمایش این فیلم واكنش‌ها نظرش را عوض كنند.
  •     هانی در این یك سال خیلی موردتوجه بوده و خیلی‌ها نگرانند كه به مرور وقتی توجه به او كمتر شد احساس خلا و كمبود سراغش بیاید. این تشویق‌های مقطعی نسبت به بازیگری هم می‌تواند این نگرانی را تشدید كند. باشو غریبه كوچك را كه یادتان هست حتما؟
بله، ولی برخلاف آن ماجرا هانی استعداد خوبی دارد و اگر دوست داشته باشد می‌تواند در بازیگری بماند. او یا در سینما و یا در فوتبال مطرح خواهد شد و هیچ‌وقت از دایره توجه خارج نمی‌شود.
  •     همبازی‌های او در «شهر اردیبهشت» كدام بازیگرها بودند؟
خانم مریم كاویانی نقش مادر او را بازی كرده است. علی اوسیوند، فرهاد فلاحتگر و سعید مرآتی هم بقیه بازیگران بودند. به اضافه شهرام لاسمی كه بچه‌های قدیم او را با شخصیت قلقلی می‌شناسند و در این فیلم برای اولین بار صحبت می‌كند.
  •     و نمایش عمومی فیلم چه زمانی خواهد بود؟
در تلاش هستم فیلم را در سینماهای هنر و تجربه اكران كنم. درخواست را داده‌ام و به‌زودی جلسه‌ای در این خصوص خواهیم داشت. ضمن اینكه طی یكی، دو هفته آینده در تهران یك نمایش خصوصی برای اهالی رسانه، ورزشكاران و همبازی‌های مرحوم نوروزی خواهیم داشت.
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پربحث
پرطرفدارترین