اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۰۹۸۰

ایران، بهترین خط دفاع آسیا را دارد

کارشناس فوتبال ایران اعتقاد دارد کی‌روش استراتژی نوینی را به تیم ملی فوتبال ایران آورده که با این رویه تیم ایران مقابل بزرگان دنیا هم موفق می‌شود.
۱۱:۴۳ - ۱۷ مهر ۱۳۹۵
وانانیوز| پس از بازی با ازبکستان و نمایش خوب ملی پوشان در تاشکند، بسیاری به سد دفاعی قدرتمند شاگردان کی روش اشاره کردند. خیلی ها عنوان کردند که این سد دفاعی عاملی برای موفقیت است و به این راحتی ها شکسته نمی شود. هومن افاضلی، کارشناس فوتبال با تحلیل این موضوع می گوید: نکات ویژه‌ای از بازی تیم‌ملی مقابل ازبکستان مشاهده شد که تا امروز این مسائل را ندیده بودیم. تیم کی‌روش نمایش جدیدی را ارایه داد که در نوع خود متفاوت بود. استراتژی تیم‌ملی نسبت به بازی‌های قبل کاملا متفاوت بود. البته ما زمان زیادی است که در خط دفاعی خوب عمل و شرایط مناسبی را تجربه می‌کنیم.


او صحبت هایش را اینطور ادامه می دهد: می‌توانم به جرأت بگویم که بهترین خط دفاع آسیا را در اختیار داریم؛ وظایف مدافعان ما نسبت به بازی‌های قبل متفاوت بود. مقابل ازبکستان مدافعان کناری ایران تا نیمه زمین جلو می‌آمدند و توپ را در اختیار‌ هافبک یا پیستون سمت خود قرار می‌دادند. به این صورت که مدافعان کناری به هیچ عنوان ریسک نمی‌کردند و در معدود دفعات به حملات اضافه می‌شدند و انتحاری حرکت نمی‌کردند.


کارشناس فوتبال در بخش دیگری از صحبت هایش می گوید: ساختار دفاعی کی‌روش به‌گونه‌ای است که تیم‌های حریف به هیچ عنوان نمی‌توانند در یک‌سوم دفاعی ایران، توپ دریافت کنند یا ارسالی داشته باشند. مربی تیم‌ملی هم فضاهای روی زمین تیم را به خوبی پوشش داده است و هم عمدتا در ارسال‌ها مدافعان ما ضربه سر اول را می‌زنند. کی‌روش به‌گونه‌ای سیستم دفاعی تیم‌ملی را چیده است که حتی تیم‌های بزرگ نیز نمی‌توانند به دروازه ما نزدیک شوند و این یک نکته مهم قلمداد می‌شود.


افاضلی در پایان می افزاید: اگر تیم‌ملی ما با همین روند ادامه دهد، قطعا در جام‌جهانی می‌تواند مقابل تیم‌های بزرگ نیز مقاومت کند و گل نخورد. سیستم کی‌روش در همه پست‌ها به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که بازیکنان اهمیت ویژه‌ای نداشته باشند، بلکه سیستم اهمیت ویژه‌ای دارد. یعنی اگر جای جلال حسینی منتظری یا طیبی حضور یابند، عملکرد تغییری نمی‌کند.

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین