اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۰۸۲۴

تمجید سایت AFC از خط دفاعی نفوذ ناپذیر ایران

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی از دیدار ازبکستان و تیم ملی کشورمان ضمن تمجید از دفاع مستحکم کشورمان نوشت، ایران به پیروزی های ازبکستان پایان داد و همچنان شکست ناپذیر باقی ماند.
۱۵:۴۷ - ۱۶ مهر ۱۳۹۵
وانانیوز| در چارچوب رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 ، تیم ملی فوتبال کشورمان روز گذشته موفق شد با تک گل سید جلال حسینی ازبکستان را در تاشکند با نتیجه 1-0 شکست دهد.

 

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به این بازی پرداخت و نوشت:

ضربه سر جلال حسینی رکورد 100 در صد پیروزی ازبکستان در دور سوم  بازی های مقدماتی جام جهانی فوتبال 2018 را پایان داد و  جمهوری اسلامی ایران  این تیم آسیای مرکزی را  1-0 در تاشکند شکست داد.

 

ازبکستان به پشتوانه پیروزی های  1-0 مقابل سوریه و قطر به این مسابقه آمد، اما گل حسینی در دقیقه 27 وضع را عوض کرد و تیم کارلوس کیروش امتیاز هفتم خود را در سه بازی  به دست آورد تا همچنان تا به امروز شکست نخورده باقی بماند.

 

تیم ساموئل بابایان سعی کرد در نیمه دوم به گل ایران واکنش نشان دهد اما با از دست دادن  سرور جپاروف بازیساز خود  به دلیل  آسیب دیدگی درست قبل از پایان نیمه اول ، گرگ سفید نتوانست به دفاع تنومند ایران بشکند و اولین شکست خود را در دیدارهای مقدماتی متحمل شد.

 

این گزارش ، در ادامه به بخشی از سخنان کی روش اشاره کرده است:

من فکر می کنم ما سزاوار این پیروزی بودیم. ازبکستان هم خوب بازی کرد، اما آنها توپ را در منطقه خود کنترل می کردند. ما سعی می کردیم زمانی که ما توپ را می گرفتیم ضد حمله بزنیم.

 

ما فرصت گلزنی  زیادی به ازبکستان ندادیم . آنها عملکرد معمول خود را نشان ندادند و این به نفع ما بود. ما  راه آنها را سد کردیم آنها شوت های خطرناکی داشتند و من  به تیمم بابت این نتیجه تبریک می گویم.

 

کی روش افزود: من فکر می کنم نبرد برای جام جهانی ادامه خواهد داشت. ما امروز سه امتیاز را گرفتیم، اما نیاز به کسب پیروزی و امتیازهای بیشتری داریم. این فقط یک گام دیگر به سوی هدف ما است. اگر تیمی در تاشکند مرتکب اشتباه شود شکست خواهد خورد.

 

در ادامه این گزارش می خوانیم،

ازبکستان بدون کاپیتان عادل احمدوف که نتوانست از مصدومیت بهبودی پیدا کند به این بازی رفت ، در حالی که کیروش با چشمی به بازی روز سه شنبه با کره جنوبی، در خط هافبک و حمله خود تغییراتی انجام داد.

 

یکی از این تغییرات، رضا قوچان نژاد بود که می توانست در دقیقه 10 گلزنی کند ، اما او سانتر خوب رامین رضاییان را از بالای دروازه به بیرون زد.

 

ایران قبل از این که نیم ساعت از بازی بگذرد خوب پیش رفت، تا این که حسینی مدافع میانی ایران ضربه آزاد مسعود شجاعی را با یک ضربه سر هوشمندانه وارد دروازه ی ازبکستان کرد و  دروازه بان الکساندر لوبانوف هم نتوانست کاری بکند.

 

میزبان پنج دقیقه قبل ازپایان نیمه اول، کاپیتان جپاروف  را از دست داد تا الکساندر گینریخ جایگزین شود.

 

ازبکستان نیمه دوم را  برای رسیدن به گل تساوی، با قدرت و رو به جلو آغاز کرد و ایران را تحت فشار قرار داد اما نتوانست به  خط دفاعی  ایران  نفوذ کند.

 

ایران می توانست در این مسابقه حتی راحت تر به پیروزی برسد. سردار آزمون که نیمه دوم جایگزین قوچان نژاد شده بود، روی پاس وحید امیری  می توانست گل دوم ایران را به ثمر برساند ،اما لوبانوف به سرعت از دروازه خارج و مانع گلزنی او شد. 

 

در پایان گزارش نیز به صحبت های سر مربی ازبکستان اشاره شده است: 

بابایان گفت: متاسفانه ما در این بازی شکست خوردیم . بازیکنانم سعی کردند تا پایان بازی بجنگند ، اما ما بدون احمدوف نتوانستیم فرصت گلزنی ایجاد کنیم. فرصت هایی هم ایجاد شد که تیم نتوانست از آنها بهره ببرد. اکنون ما بازی بعدی را در پیش داریم و باید حواس خود را متوجه آن بازی بکنیم.

 

ما در 30 دقیقه اول مبارزه را واگذار کردیم. به همین دلیل نتوانستیم فرصت گل زنی ایجاد کنیم و دلیل اصلی شکست ما همین بود.

 

ما بدون احمدوف  نمی توانیم در خط میانی به خوبی بازی کنیم. مدافعان ما خوب بازی کردند، اما ما نبردهای بسیاری  را در مرکز زمین واگذار کردیم.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پربحث
پرطرفدارترین