اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۰۸۱۴۰
باز پس گیری یک تاج و تخت
در سالی که گذشت مهدی تاج دوباره ریاست فدراسیون فوتبال را بر عهده گرفت.
۱۶:۰۸ - ۰۱ فروردين ۱۴۰۲
وانانیوز|

بدون شک بازگشت تاج به فدراسیون فوتبال یکی از مهم ترین اتفاقات فوتبالی ایران در سال 1401 به حساب می‌آید. مردی که متهم اصلی پرونده بدهی هنگفت به ویلموتس بود دوباره به فدراسیون بازگشت تا به قول خودش اشتباهات گذشته را جبران کند. از زمان حضور تاج اتفاقات زیادی در فوتبال ایران رخ داد که شاید اصلی ترین آنها تغییرات نیمکت از اسکوچیچ به کی روش و از کی روش به امیر قلعه نویی بود. تیم ملی که در جام جهانی نتوانست عملکرد خوبی از خود به جا بگذارد حالا در انتظار جام ملت های آسیاست تا ببینیم نتیجه تصمیمات جدید تاج چه سرنوشتی برای تیم ملی رقم خواهد زد. با هم در این پرونده نحوه روی کار آمدن دوباره مهدی تاج در فدراسیون فوتبال را بررسی خواهیم کرد؛

 

شایعه در شهر

۱۹ تیر 1401 بود که اخباری مبنی بر شرکت مهدی تاج در انتخابات فدراسیون فوتبال شنیده شد. حتی اخباری درخصوص ثبت نام اینترنتی او منتشر شد ابتدا گفته می‌شد که قرار نیست تاج برای نامزد شدن ریاست فدراسیون ثبت نام کند اما در آخر مشخص شد که عزم مرد اصفهانی برای بازگشت کاملا جدی است. آمدن تاج به صحنه معادلات زیادی را برای فدراسیون بر هم زد.

مهدی تاج روی تخت بیمارستان +عکس

تاج حق شرکت در انتخابات را ندارد!

بعد از شایعه نامزد شد مهدی تاج این خبر به گوش رسید که مهدی تاج حق شرکت در انتخابات را ندارد. گفته می‌شد رئیس اسبق فدراسیون فوتبال فرم ثبت نام اینترنتی انتخاب فدراسیون فوتبال را پر کرده و قرار است برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال رسما به ساختمان سئول برود و ثبت نامش را نهایی کند اما طبق ‏آیین نامه انتخابات فدراسیون فوتبال مهدی تاج نمی‌تواند نامزد انتخابات فدراسیون فوتبال شود چون طبق اساسنامه، هر فرد حداکثر ۳ دوره می‌تواند در هیات‌رئیسه (رئیس، نایب‌رئیس یا عضو هیات‌رئیسه) حضور داشته باشد.

مهدی تاج برای دومین بار رئیس فدراسیون فوتبال شد

چرا تاج سودای بازگشت به فدراسیون را در سر داشت؟

فدراسیون 5 ستاره قبلی تاج با فاجعه ویلموتس در آستانه حذف از جام جهانی قرار گرفته بود و 6 میلیون یورو غرامت برای تیم بر جای گذاشته بود. ساختمان فدراسیون و باشگاه پرسپولیس به دلیل بی تدبیری فدراسیون تاج در گرفتن کمک ارزی از شستا ضبط شدند و بی شک تاج را می توان یکی از مسببین اصلی وضع موجود دانست. اما چه شده که تاج دوباره سلامت جسمی را بازیافت؟ چطور شده که خود را حاصل اجماع از بالا می نامد و با سپردن نایب رئیسی به مهدی محمد نبی و منصور قنبرزاده قصد دارد به فوتبال برگردد؟ این ها پرسش هایی است که تاج باید جواب دهد.

«تاج» بعد از ویلموتس فرار کرد

اسم تاج در لیست نهایی نامزدها

با پایان مهلت ثبت‌نام در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال، پنج کاندیدا به صورت رسمی و یک کاندیدا هم به صورت غیررسمی در فهرست نهایی مدعیان ریاست این فدراسیون قرار گرفتند که مهدی تاج یکی از آنها بود. ابتدا شایعاتی مبنی بر رد صلاحیت شدن رئیس سابق به گوش می‌رسید. اما در نهایت هیچ مشکلی مرد بدهکار فدراسیون را تهدید نکرد و رییس اسبق فدراسیون فوتبال که در کنفدراسیون فوتبال آسیا دارای سمت بود، خیز بلند خود برای دستیابی دوباره به صندلی ریاست فدراسیون برداشته است و تایید صلاحیت شد.

 

تاج در مسیر خروج؟

پس از اعلام نظر صریح رئیس کمیسیون اصل نود مجلس درباره ممانعت از حضور «مهدی تاج» به دلیل داشتن پرونده باز قضایی، فیفا هم این نظر را تائید کرد تا رئیس سابق فدراسیون فوتبال در آستانه خروج از انتخابات ۸ شهریور قرار بگیرد. با توجه به پرونده تشکیل شده برای ۸ متهم قرارداد ویلموتس، این افراد با توجه به اینکه دارای پرونده باز قضایی هستند، طبق نظر فیفا صلاحیت حضور در پست‌های مدیریتی فوتبال را ندارند.

 

صلاحیتی که بالاخره تایید شد

پس از کش و قوس های فراوان بالاخره بعد از میرشاد ماجدی و عزیزالله عزیز محمدی سرانجام صلاحیت مرد پرحاشیه فدراسیون فوتبال نیز تایید شد و سه نامزد خود را برای انتخابات 8 شهریور آماده کردند.

اسامی کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال اعلام شد | ایران ورزشی آنلاین

 

انتخابات فدراسیون فوتبال لغو شد

درست چند ساعت مانده تا شروع انتخابات خبری فوتبال ایران را در شوک فرو برد، انتخابات فدراسیون فوتبال لغو شد! دبیر کل فدراسیون فوتبال به صورت غیر مستقیم به پرونده قضایی مهدی تاج اشاره کرده و گفت:«لغو انتخابات فدراسیون به دلیل کدهای اخلاقی FIFA بوده تا از فدراسیون و فوتبال کشور صیانت کند.»

 

سرانجام شد آنچه شد

با وجود تمام حواشی و شایعات لغو انتخابات در تاریخ 8 شهریور ۸۱ نفر از اعضای مجمع در این انتخابات شرکت کردند که مهدی تاج به عنوان رئیس جدید انتخاب شد. مهدی تاج با ۵۱ رای موفق شد دوباره ریاست فدراسیون فوتبال را برعهده بگیرد.

مهدی تاج بار دیگر رئیس فدراسیون فوتبال ایران شد – DW – ۱۴۰۱/۶/۸

 

 

منبع: خبرآنلاین
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
برچسب ها: تاج اخبار ورزشی
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری