اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۰۳۳۰
رسانه ازبکستانی اعتقاد دارد کی روش با اظهارنظرهایش به مورینیوی آسیا تبدیل شده است.
۱۶:۳۶ - ۱۳ مهر ۱۳۹۵
وانانیوز| تیم ملی فوتبال ایران روز پنجشنبه در سومین دیدار خود در رقابت های مقدماتی جام جهانی در تاشکند به دیدار ازبکستان می رود. یکی از رسانه های ازبکستانی در گزارشی مبسوط به تجزیه و تحلیل کارلوس کی روش پرداخت و از او به عنوان مورینیوی اسیا یاد کرد. در این گزارش به چند اظهار نظر کی روش اشاره شده که در ادامه می خوانید:

1-چرا ویلیامز داوری در این دیدار را رد نکرد؟

سپتامبر 2016 بود که مشخص شد بنجامین ویلیامز استرالیایی داور دیدار ایران و ازبکستان است. کی روش پس از این انتخاب گفت: ویلیامز حاضر نشد برای تیمهای ایرانی در رقابت های لیگ قهرمانان اسیا قضاوت کند و از آمدن به ایران سر باز زد.حالا چرا قبول کرده که بازی ایران و ازبکستان را قضاوت کند و چرا این دیدار را رد نکرد؟

2-تاج قول داد مشکلات حل شود

بعد از جام جهانی 2014 قرارداد کی روش با تیم ملی فوتبال ایران به اتمام رسید. ا این حال و با صحبتهای کفاشیان و در حالی که کی روش از وداع صحبت می کرد توافقی بین طرفین به امضا رسید. دوباره بعد از جام ملت ها بحث رفتن کی روش مطرح شد و او اعلام کرد که دیگر قصد ماندن ندارد اما صحبت های مهدی تاج، رییس جدید فدراسیون باعث شد تا او بگوید: تاج قول داده مشکلات را حل کند و فکر می کنم راه برای ادامه فعالیت ما مساعد است.

1

3- اتوبوس

سال 2013 بود که ایران برای دیدار با قطر راهی دوحه شد. اتوبوسی که قرار بود این تیم را از فرودگاه به هتل ببرد خیلی دیر در مکان مورد نظر حاضر شد و همین مساله باعث شد تا کی روش عصبانی شود و بگوید: کشوری که می خواهد میزبانی جام جهانی 2022 را بدست بیاورد باید از هر لحاظ مهمانان خود را راضی کند و امکانات خوبی را در اختیارشان قرار دهد ولی این اتفاق اینجا رخ نداد.

4-انتقاد از برنامه ریزی فیفا

ژانویه 2013 بود که کی روش نسبت به برنامه ریزی فیفا اعتراض کرد و اعلام کرد که برنامه ریزی آنها ناعدلانه است و برای کشورهای آسیایی که فاصله کشورها بایهم زیاد است اصلا خوب نیست. کی روش گفت: با این برنامه ریزی فیفا نمی توان جادو کرد.

لازم به ذکر است ایران در سال 2009 و در رقابت های مقدماتی جام جهانی 2010 ایران بعد از بازی با کره شمالی در پیونگ یانگ، فورا 8000کیلومتر را پیمود و به سئول رفت. همین مساله باعث شد این تیم به جام جهانی صعود کند.

5-خشم بر خبرنگاران

نوامبر 2012 کی روش در کنفرانس مطبوعاتی در ایران حاضر شد. او وقتی با سوال یکی از خبرنگاران مواجه شد از او خواست به جایش بر روی صندلی بنشیند و به سوالات پاسخ دهد و سپس به همراه کادرش با ناراحتی محل نشست را ترک کرد و رفت.

6-چه بهانه ای دارید؟

در آپریل 2016 و وقتی که قرعه کشی مرحله سوم دور مقدماتی جام جهانی 2018 انجام شد . کی روش پس از قرعه کشی گفت: تیمهای کره جنوبی و چین شناخته شده هستند. درباره قطر هم نمی توان چیزی گفت. آنها پتانسیل  بسیار بالایی دارند. قطر و کره جنوبی شانس ها اصلی هستند و تیمهای ازبکستان و چین هم برای رده دوم با یکدیگر رقابت می کنند. باید واقع بین باشیم. رقبای ما سرمایه گذاری بسیار خوبی انجام دادند پس 1-0 به سود آنها. بازیکنان قدرتمندی دارند و 2-0 به نفع آنها. آنها هتل و پرواز چارتر و دیگر امکانات لازم را دارند و اینها یعنی 5-0 به سودآنها اما ما تمرین خودمان را انجام می دهیم و بازیکنان تلاش می کنند و هواداران هم حمایت کننده ما هستند پس 6-5 به سود ما.

لازم به ذکر است ایران برای دیدار با کره جنوبی درخواست داشت که بازی در تاریخ دیگری به انجام بر سد چرا که تاریخ این مسابقه با روز نهم ماه محرم مصادف است و مردم شیعه این روز را به خاطر مراسم های مذهبی تعطیل می کنند. 

در انتهای این گزارش بیوگرافی کارلوس کی روش بیان شده است.

منبع: ورزش سه
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین