اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۰۲۴۸
سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران، گفت: بعد از موفقیت تیم ملی فوتبال نوجوانان به کسب نتیجه از سوی تیم ملی جوانان هم امید زیادی داریم.
۱۲:۲۷ - ۱۳ مهر ۱۳۹۵
وانانیوز| فریدون معینی در گفت‌وگویی، در مورد نایب قهرمانی تیم ملی فوتبال نوجوانان در آسیا گفت: تورنمنت بسیار خوبی بود. سیستم قرعه‌کشی مسابقات به شکلی بود که همه گروه‌ها تیم‌های با کیفیتی داشتند و بسیار سخت بودند. شما دیدید کره جنوبی و استرالیا در مرحله گروه حذف شدند. البته استرالیا سرما‌یه‌گذاری بسیار زیادی در بخش پایه انجام داده و در حال حاضر نتیجه اولویت این تیم نیست.

وی افزود: عربستان، امارات، کره شمالی و ویتنام تیم‌های بسیار خوبی بودند که با آنها روبرو شدیم. عراق کیفییت بسیار بالایی داشت و یکی از بهترین تیم‌ها بود. این تورنمنت نشان داد که کشورها چقدر روی تیم‌های پایه سرمایه‌گذاری کردند و همه در حال کار کردن هستند. غفلت جایگاهی ندارد. ژاپن سرمایه‌گذاری بسیار زیادی کرده و سرپرست ژاپن این مسئله را اعلام می‌کرد. بازیکنان ایران زحمات زیادی کشیدند و جا دارد از گروه قبلی حمید علیدوستی و همکارانش تشکر کنم. آنها خیلی زحمت کشیدند اما باید جلوتر می‌رفتند اما یک مقدار استپ کردند تا تصمیم دیگری گرفته شود. حدود 12 بازیکن تیم قبلی تغییر کرد که 8-9 نفر از این بازیکنان 8 ماه از سن مسابقات کوچک‌تر بودند وقتی این مسئله را برای شیخ‌سلمان بیان کردم او خیلی خوشحال شد و گفت این کار درست است.

سرپرست کمیته جوانان تصریح کرد: حق ما خیلی بالاتر از این‌ها است باید راحت به مقام قهرمانی برسیم. اگر بخواهیم به این موفقیت دلخوش کنیم موفق نخواهیم شد باید یک سیستم استعدادیابی دقیق را مشخص کنیم تا بر اساس آن کارمان را پیش ببریم. بخش دیگری که نیاز به تحول دارد بالا بردن کیفیت مسابقات تیم‌های پایه است. چندین بار در این مورد توضیح دادیم و اگر بتوانیم سیستم مدنظرمان را اجرایی کنیم شرایط بهتر خواهد شد.

معینی در مورد سرنوشت کادرفنی تیم ملی نوجوانان برای جام جهانی، خاطرنشان کرد:‌ قرارداد کادرفنی تا پایان مسابقات آسیایی بود. باید بگویم کادرفنی که در تیم پایه کار می‌کند باید تلاش زیادی انجام دهد خیلی از افراد دوست دارند در تیم‌های ملی پایه فعالیت کنند چرا که این مسئله افتخار بزرگی است. در کمیته فنی شرایط تیم‌های پایه را به طور دقیق پیگری می‌کنیم. سیستم کاری آتی فوتبال پایه را مشخص می‌کنیم. مهدی تاج و محمدرضا ساکت طرح استراتژیک پلن آتی فوتبال ایران را پیگری می‌کنند. یکی از مسائل مهمی که وجود دارد قرار گرفتن همه مربیان فوتبال ملی در این سطح است. تیم‌های ملی جایگاه ارزشمندی دارند و مردم نسبت به نتایج این تیم‌ها حساس هستند. باید در این راستا قوی کار کرد و از مربیانی که توانایی لازم را دارند استفاده کرد.

وی در مورد پاداش تیم ملی فوتبال نوجوانان، خاطرنشان کرد: در فرودگاه ساکت به محض بازگشت تیم اعلام کرد بعد از مراسم‌ تاسوعا و عاشورا در مراسمی از از تیم تقدیر خواهد شد.

سرپرست کمیته جوانان در مورد شرایط تیم ملی جوانان، گفت: شرایط این تیم خیلی خوب است. امیر پیروانی سرمربی این تیم از مربیان با کلاس فوتبال ایران است. او تمام وقتش را به این تیم اختصاص داده است. یکی از دلایلی که تیم جوانان شکل سیستماتیکی دارد شرایط خود مربیان این تیم است. تمام بازیکنان به رفتار و منش مربیان تیم خود نگاه می‌کنند. امید زیادی به این تیم دارم. فکر می‌کنم در بحرین هم نتایج خوبی کسب کنیم. البته نا گفته نماند که ژاپن و قطر در گروه ایران هستند که این مسئله کارمان را سخت خواهد کرد.

وی در مورد اینکه در مقطعی شایعه شد که شاید شورای برون مرزی با اعزام تیم به بحرین مخالفت کند، گفت: طبق آخرین اطلاعی که دارم چیزی به ما اعلام نشده است و فکر می‌کنم اجازه شرکت در مسابقات صادر شده است. البته ما مطیع مسئولان هستیم و هر تصمیمی که آنها اتخاذ کنند اجرایی می‌کنیم اما تاکنون چیزی در مورد مخالفت با سفر نشنیدم.

منبع: تسنیم
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین