اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۴۹۱۷۶
تاکیدات پی در پی وزیر ورزش و جوانان به کاهش قراردادهای استقلال گرچه با حمایت‌های افکار عمومی مواجه شده و حتی مدیران فعلی باشگاه نیز به دنبال اجرای آن هستند.
۱۶:۵۲ - ۰۸ مهر ۱۳۹۵
وانانیوز| تاکیدات پی در پی وزیر ورزش و جوانان به کاهش قراردادهای استقلال گرچه با حمایت‌های افکار عمومی مواجه شده و حتی مدیران فعلی باشگاه نیز به دنبال اجرای آن هستند اما به واقع به انجام رسیدن این پروژه ممکن نیست و باشگاه استقلال هرگز نمی‌تواند از قراردادهایی که با بازیکنان و اعضای کادر فنی منعقد کرده بکاهد و باید براساس همان توافق‌هایی که پیش از فصل نوشته شده جلو برود و تمامی دستمزدهای بازیکنان را هم پرداخت کند...

تنها راهی که مسوولان باشگاه استقلال و وزیر ورزش و جوانان را به خواسته خود می‌رساند رضایت بازیکنان و یا مربیان است. در حقیقت اگر بازیکنان استقلال بخصوص آنهایی که گفته می‌شود قراردادهای خارج از عرف با باشگاه منعقد کرده‌اند خود راضی به کسر قرارداد با باشگاه شوند، باشگاه استقلال می‌تواند مبلغ کمتری را به آنها پرداخت کند غیر از این باشگاه استقلال موظف است براساس قوانین فوتبال دستمزدهایی که در قرارداد بازیکنان ذکر شده را تا ریال آخر به آنها بپردازد. فدراسیون‌های فوتبال تمام کشورها پیش از آنکه زیرمجموعه وزارت ورزش و یا دیگر نهادهای مرتبط با ورزش باشند، تابعی از فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) محسوب می‌شوند و باید از قوانین و دستورالعمل‌های انضباطی آن پیروی کنند. درباره چگونگی عقد قراردادها میان باشگاه‌های فوتبال با بازیکنان نیز ضوابط خاصی در نظر گرفته می‌شود و اینطور نیست که باشگاهی قراردادی فی‌مابین خود با بازیکن و یا مربی را به امضا و ثبت برساند، آنگاه تصمیم به کاستن از قراردادها بگیرد. این کار در واقع بی‌توجهی به قوانین است و چنانچه باشگاه استقلال سر خود در قرارداد‌ها دست ببرد و از میزان دستمزدی که برای بازیکنان و یا مربیان در نظر گرفته بکاهد بی‌شک با محرومیت‌هایی از سوی فیفا مواجه خواهد شد. به همین دلیل باشگاه استقلال برای اینکه دچار ضرر مالی کمتری شود ابتدا باید نظر مساعد بازیکنان و یا مربیانش را جلب کرده و بعد با پرداختی‌های کمتر جلوی زیان‌های اقتصادی خود را بگیرد که بسیار بعید است بازیکنان لیگ برتری که به خدمت باشگاه استقلال درآمده‌اند راضی به چنین کاری شوند.
 تا به امروز آنچه از باشگاه استقلال شنیدیم تنها یک بازیکن راضی به کسر قرارداد خود شده است و دیگر بازیکنان در مواجهه با درخواست‌های باشگاه استقلال پاسخ منفی داده‌اند و خواستار پرداخت حقوق خود طبق توافق اولیه شده‌اند. به این ترتیب باشگاه استقلال باید تمام حق و حقوق بازیکنان و مربیان خود را بپردازد. شاید اگر آن روزی که قراردادها منعقد می‌شد از افرادی با تجربه در این حوزه بهره می‌گرفتند باشگاه استقلال با چنین وضعیتی مواجه نمی‌شد اما فقدان مدیریت در جذب بازیکنان و کارشناسی نشدن دقیق قیمت بازیکنان کار را به اینجا رساند که برای مثال باشگاه استقلال به فرشید باقری که فصل پیش 150میلیون تومان دستمزد گرفته بود این فصل یک میلیارد تومان پول بدهد و یا برای امین حاج‌محمدی که دایم نیمکت‌نشین است، یک میلیارد و 100 میلیون تومان دستمزد در نظر بگیرد. با این تفاسیر مسوولان باشگاه استقلال باید در اظهارات خود تجدید نظر کرده و دایم در رسانه‌ها به کاهش قرارداد بازیکنان استقلال اشاره نکنند. طی روزهای اخیر افتخاری بارها از کسر قراردادها گفته و توفیقی هم که عامل اصلی این پرداخت‌های نادرست است این اظهارات را تایید کرد که البته بهتر است آنها ابتدا قوانین را مطالعه کنند و بعد درباره کاهش دستمزدها حرف بزنند. البته در میان مسوولان باشگاه استقلال تنها محسن بزرگی، معاون حقوقی باشگاه استقلال اظهارات درستی انجام داده و صراحتا اعلام کرده که باشگاه استقلال نمی‌تواند به دلیل قوانین جاری فیفا از قرارداد بازیکنان بکاهد. بهتر است دیگر مسوولان باشگاه استقلال هم اظهار نظر در این خصوص را به عهده افرادی بسپارند که سررشته‌ای در این امور دارند و به قوانین کاملا آشنا هستند. بد هم نیست که این قوانین را به اطلاع وزیر ورزش و جوانان برسانند تا اول شخص ورزش ایران مدام در مصاحبه‌های خود به کسر قرارداد بازیکنان استقلال اشاره نکند.
منبع: ایسنا
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری