اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۴۶۵۶۵

برای رقابت‌های آسیایی باید در خانه خودمان میزبان باشیم

مدیر تیم‌های ملی فوتبال گفت: ان‌شاءالله در یک شرایط جوانمردانه و با نظارت ویژه AFC دیدار ایران و ازبکستان برگزار شود.
۱۶:۴۷ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۵
وانانیوز| محمدرضا ساکت در گفت‌وگویی، در مورد اینکه چرا زمان دیدار تیم‌های ملی ایران و کره جنوبی با توجه به اینکه این دیدار در شب عاشورا برگزار می‌شود، تغییر نکرد، گفت: در هر صورت روز برگزاری این دیدار به هیچ وجه قابل تغییر نبود. از همان زمان که به فدراسیون فوتبال آمدیم تا به امروز تلاش‌های زیادی را کردیم و حتی طی دو ماه گذشته یک هیأت ایرانی راهی سوئیس و مالزی شدند که در این بین تاج با شخص رئیس فیفا و مسئولان AFC صحبت‌هایی را انجام داد که در هر صورت این موضوع در این مقطع قابل تحقق نبود. در نهایت تنها کاری که می‌توانستیم بکنیم این بود که زمان بازی را از 20 شب به 18 و 15 دقیقه منتقل کنیم.

وی ادامه داد: در همین راستا برنامه‌های فرهنگی ویژه‌ای را برای قبل از این بازی در نظر گرفتیم که از جمله آنها می توانیم به برنامه یک ورزشکار، یک حسینیه و یکصد هزار عزادار حسینی اشاره کرد و باید مراسم ویژه‌ای را در همین شب‌های عزیز برگزار کنیم تا حرمت تاسوعا و عاشورای حسینی حفظ شود. بنابراین امیدوارم بتوانیم بزرگ‌ترین جمعیت عزاداری را با وجود علاقمندان تیم ملی به بهترین شکل شاهد باشیم. 

ساکت گفت: متأسفانه این برنامه از ماه‌ها قبل اعلام شده بود و اولین پروژه ما نیز در فدراسیون تغییر زمان این دیدار بود. ما تلاش‌مان را کردیم اما یک طرف کار AFC و طرف دیگر کشور کره جنوبی و از سوی دیگر زمان کم پس از دیدار با ازبکستان بود ضمن اینکه مهم‌ترین موضوع روزهای فیفادی بود که باید بازی با کره جنوبی در همین بازی زمانی برگزار می‌شد.

مدیر تیم‌های ملی فوتبال تصریح کرد: بر خلاف برخی صحبت‌ها این موضوع هیچ ارتباطی به کادر فنی نداشت و اتفاقا کی‌روش در کنار فدراسیون فوتبال همیشه نسبت به مناسبت‌ها و موازین اسلامی، حرمت‌ها را نگه داشته و ما نیز همیشه سعی می کنیم در کنار فعالیت‌های ورزشی نگاه ویژه‌ای به فعالیت‌های فرهنگی‌، انسانی و اجتماعی داشته باشیم اما باز هم تأکید می‌کنم که تغییر زمان دیدار ایران و کره جنوبی در اختیار ایران و فدراسیون کشورمان نبود چرا که در این راه ما تلاش‌‌هایمان را کردیم اما متأسفانه نتوانستیم جواب لازم را بدهیم. 

وی در مورد اینکه چه اقدامی از سوی فدراسیون ایران برای انتخاب ویلیامز به عنوان داور دیدار ایران و ازبکستان انجام شده است، گفت: به هر حال این داور انتخاب شده و کار خاصی نمی‌توان کرد اما حساسیتهای اجتماعی منعکس شده نسبت به این داور مطلوب نبوده و ان‌شاءالله در یک شرایط جوانمردانه و با نظارت ویژه AFC دیدار ایران و ازبکستان انجام شود. 

ساکت در مورد پیروزی تیم ملی نوجوانان و جوانان ایران مقابل عربستان گفت: به هر حال ما حقانیت خود را همیشه در صحنه‌های فوتبال ثابت کردیم. شیرنوجوانان ایرانی اگرچه در نیمه اول بازی را برگزار کردند اما در نیمه دوم توانستند با ارائه یک نمایش ایده‌آل و با لطف خداوند نتیجه لازم را در دیدار با عربستان کسب کنند. در هر صورت توجه به فوتبال پایه نیز یکی از سیاستهای هیأت رئیسه و رئیس فدراسیون فوتبال است که امیدوارم این موضوع همواره مورد توجه قرار گیرد.

ساکت در مورد اینکه به نظر می رسد موضع فدراسیون تاج نسبت به فدراسیون کفاشیان در خصوص عدم مسابقه در کشور ثالث با برخی تیم‌ها یک موضع جدی تر و پررنگ‌تر است، گفت: ما برای بازی در کشور خودمان هم امنیت داریم، هم ظرفیت و هم مردمی با فرهنگ بالا. روز گذشته شاهد بودید که دربی پایتخت در حساس‌ترین شرایط جدول، در یک فضای اخلاقی برگزار شد که این موضوع از زیبایی‌های فوتبال بود. در واقع این مسابقه در بهترین فضای ممکن برگزار شد و یک داوری خوب و قدرتمندانه که اتفاقا جزء افتخارات ایران در المپیک به شمار می‌رفت نیز این بازی را به خوبی قضاوت کرد.

وی افزود: در حوزه فوتبال ملی هم ایران از یک شرایط امن برخوردار است و همواره بهترین میزبانی‌ها را انجام داده و باید در بازی‌های آسیایی پیش رو نیز مسابقات را در خانه خودش برگزار کند.

ساکت در مورد اینکه تیم ملی فوتبال ایران چه دیدارهای دوستانه‌ای را در دستور کار قرار دارد، گفت: فعلا به جمع بندی خاصی نرسیدیم اما دیدار با ازبکستان و کره جنوبی از مهم‌ترین و حساس‌ترین بازی‌های تاریخ فوتبال ایران به شمار می‌رود و از همه باشگاه‌هایی که در این مسیر به تیم ملی کمک می‌کنند تشکر می‌کنیم و از همه آنهایی که قلب‌شان برای تیم ملی می‌تپد نیز انتظار کمک و حمایت داریم.

منبع: تسنیم
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پربحث
پرطرفدارترین