اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۴۵۶۰۷

روزهای پرفروغ لژیونرها‌ در رقابت‌های باشگاهی

روزهای استثنایی و شب‌های رویایی در حالی برای مهاجمان تیم ملی ‌فوتبال کشورمان در تیم‌های باشگاهیشان رقم می‌خورد که این بازیکنان در تیم ملی‌ به هیچ وجه انتظارات را برآورده نکردند.
۰۵:۰۸ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۵
وانانیوز| روزهای استثنایی و شب‌های رویایی در حالی برای مهاجمان تیم ملی ‌فوتبال کشورمان در تیم‌های باشگاهیشان رقم می‌خورد که این بازیکنان در تیم ملی‌ به هیچ وجه انتظارات را برآورده نکردند. رضا قوچان‌نژاد در یک دیدار دو بار برای تیمش گل می‌زند، انصاری فرد پاس گل می‌دهد و گل می‌زند، جهانبخش گل می‌زند و جزو بهترین‌های تیمش است، شجاعی بازی زیبایی به نمایش می‌گذارد و در ترکیب اصلی تیمش قرار می‌گیرد. عملکرد بازیکنانی مثل آزمون و عزت اللهی هم در تیم باشگاهی کاملا مشخص است، اما این اتفاقات خوب و شیرین به این شدت در تیم‌ملی ‌رخ نمی‌دهد.

ستاره‌های تیم ملی‌ فوتبال کشورمان قبل از بازی‌های تیم ملی‌ مقابل حریفان در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه، در تیم‌های باشگاهی خود از بهترین‌ها بودند و توانستند عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشند اما قبل از دیدار تیم ملی‌ مقابل قطر و چین وضعیت و جوی ایجاد شد که متاسفانه بی‌اعتمادی زیادی در میان بازیکنان تیم ملی ‌به وجود آمد و حریفان به شدت بزرگ جلوه داده شدند، با وجود این به خاطر عملکرد ستاره‌هایی چون سردار آزمون، علیرضا جهانبخش، انصاری فرد، مهدی طارمی و... با امید فراوان پا به میدان مسابقه با قطر و چین گذاشتیم و البته با خوش‌شانسی نتیجه خوبی هم گرفتیم اما عملکرد این ملی‌پوشان در تیم ملی‌ به هیچ‌وجه قابل قیاس با عملکرد آنها در تیم باشگاهی نبود و شاید به همین دلیل بود که برخی ملی‌پوشان از جمله سردار آزمون بعد از بازی‌ها بسیار ناراحت بودند و گلایه‌هایی داشتند که شاید سمت و سوی اصلی این گلایه‌ها به طرف کی‌روش بود.
به هر حال تیم ملی‌کشورمان با خوش شانسی دو بازی را با عملکردی ضعیف اما امتیاز خوب به پایان رساند تا دوباره شاهد حضور این ستاره‌ها در تیم‌های‌شان باشیم. هنوز از فکر نمایش ضعیف این ستاره‌ها مقابل چین و قطر بیرون نیامده بودیم که مجددا شاهد نمایش فوق‌العاده آنها بودیم.
در هفته پنجم لیگ هلند آلکمار در رویارویی با ویلم جهانبخش را در ترکیب خود داشت و جهانبخش دقیقه 19 توانست روی پاس جوریس وان اوریم دروازه ویلم را باز کند و گلزنی‌اش در این تیم را تداوم بخشد.
جهانبخش با وجود بازی یک نیمه پایه‌گذار پیروزی تیمش بود، اما در 180 دقیقه‌ای که برای تیم ملی‌ کشورمان به میدان رفت، تنها یک گل برای تیم ملی ‌به ثمر رساند که آن هم روی خلاقیت فردی این بازیکن رخ داد. این پایان کار ملی‌پوشان نبود، چرا که انصاری فرد بعد از جدایی از تیم ملی، در ترکیب تیم پانیونیوس قرار گرفت و بازی درخشانی به نمایش گذاشت.
او ابتدا پایه‌گذار و پاس دهنده گل اول تیمش بود و توانست در گلی که فونتاس به ثمر رساند نقش اساسی داشته باشد.
اما این پایان کار انصاری فرد نبود، چرا که این مهاجم خوب کشورمان در نیمه دوم این بازی خودش موفق به گلزنی شد تا بیشتر حسرت به دست نیاوردن موقعیت خوب در تیم ملی ‌را بخورد. دیگر ملی‌پوش کشورمان در این تیم یونانی هم مسعود شجاعی بود که با نمایش خوبش تا دقیقه 83 توانست در ترکیب پانیونیوس بهترین عملکرد را داشته باشد و نقش موثری در برد 3 بر صفر تیمش ایفا کند.
هر چند رضا قوچان‌نژاد توانست در بازی با قطر گل اول این بازی را به ثمر برساند، اما این مهاجم ملی‌پوش کشورمان روی اشتباه فاحش دروازه‌بان قطر موفق به گلزنی شد و در جریان بازی هم با قطر و هم با چین ناموفق بود، اما گوچی هم در تیم باشگاهی خود بسیار پرفروغ ظاهر شد.
رضا قوچان‌نژاد در ترکیب تیم باشگاهی توانست به‌عنوان یار ثابت به میدان برود و در دقیقه 34 دروازه حریف را باز کند. باز هم این پایان کار قوچان‌نژاد نبود، چرا که او در وقت‌های اضافه بازی باز هم برای هیرنفین گلزنی کرد تا بازی برای او و هم تیمی‌هایش رویایی به پایان برسد. این عملکرد درخشان ستاره‌هایی چون قوچان‌نژاد، جهانبخش، انصاری‌فرد و شجاعی در تیم‌های باشگاهی در حالی رخ داد که متاسفانه در ترکیب تیم ملی‌ به هیچ‌وجه از بازی هیجان‌انگیز و زیبای آنها خبری نیست و در برابر صدهزار هوادار تیم ملی‌ این بازیکنان بیکارترین ملی‌پوشان بودند که حتی این موضوع باعث عصبانیت و پرخاشگری این بازیکنان در پایان بازی‌ها شده بود.
شاید بهتر باشد به جای بزرگنمایی بیش از حد حریفان و خارج کردن این مهاجمان از جریان بازی، روی عملکرد خوب آنها در باشگاه‌ها و نحوه بازی گرفتن از آنها تمرکز کنیم تا هم بتوانیم با اقتدار مقابل حریفان به میدان برویم و هم رضایت هواداران و حامیان تیم ملی ‌را کسب کنیم.
متاسفانه به هر دلیلی که به طور حتم سرمربی تیم ملی ‌بهتر از هر کسی از آن آگاه است، در حالی تیم ملی ‌کشورمان از گل نزدن و تحت فشار قرار ندادن دروازه حریفان رنج می‌برد که بهترین مهره‌ها را در تیم ملی ‌داریم و بهترین شاهد برای این ادعا هم عملکرد همین ستاره‌ها در تیم‌های باشگاهی است و شاید این خواسته زیادی از کادر فنی تیم ملی ‌و همین بازیکنان نباشد که برای تیم ملی ‌و ما هم گل بزنید.
منبع: ایسنا
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین