اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۴۳۳۵۰
تیم ملی فوتبال ایران در حالی پنجشنبه‌شب مقابل قطر قرار خواهد گرفت كه تقابل با این تیم در سال‌های اخیر، مملو از اتفاقات مختلف بوده است. یكی از بازی‌های به یاد ماندنی ایران مقابل قطر، در مرحله پیش‌مقدماتی جام جهانی 2006 بود كه ایران در آستانه حذف قرار داشت اما در دوحه به یك پیروزی مهم رسیدیم...
۱۴:۵۸ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۵
وانانیوز| تیم ملی فوتبال ایران در حالی پنجشنبه‌شب مقابل قطر قرار خواهد گرفت كه تقابل با این تیم در سال‌های اخیر، مملو از اتفاقات مختلف بوده است. یكی از بازی‌های به یاد ماندنی ایران مقابل قطر، در مرحله پیش‌مقدماتی جام جهانی 2006 بود كه ایران در آستانه حذف قرار داشت اما در دوحه به یك پیروزی مهم رسیدیم. ایران در حالی‌كه 2 بر یك عقب بود توسط آرش برهانی و وحید هاشمیان به گل رسید تا برنده این بازی شود. در مورد آن مسابقه معروف با برهانی حرف زدیم و او به سوالات پاسخ داد.
  • آرش، در مورد آن بازی معروف صحبت كن. بازی سختی بود، درست است؟
بله، ما باید حتما برنده می‌شدیم تا به مرحله بعد می‌رفتیم. واقعا بازی سختی بود و حتی 2 بر یك عقب افتادیم، اما در نهایت برد شیرینی به دست آوردیم. البته بدشانسی‌های عجیبی هم داشتیم.
  • چطور؟
علی دایی كه محروم بود و ابراهیم میرزاپور هم موقع گرم كردن كمرش گرفت تا رحمتی جای او بازی كند. قطر چیزی برای از دست دادن نداشت. به هر حال بازی‌های مقابل تیم‌های عربی خصوصا بحرین، عربستان و قطر حیثیتی است و برای ما افت داشت مقابل آنها ببازیم.
  • وقتی 2 بر یك عقب بودیم چه حسی داشتی؟
باور كنید كه می‌دانستم برنده می‌شویم. اگر اشتباه نكنم در دقیقه63 وارد زمین شدم و انگیزه زیادی داشتم كه گل بزنم و خدا را شكر گل مساوی را زدم. من می‌توانستم گل سوم را هم بزنم، وقتی مهدوی‌كیا پاس داد من هم در مسیر توپ قرار داشتم، اما هاشمیان جایگیری بهتری داشت. پاس مهدوی‌كیا هم مثل هلو بود! وقتی وارد زمین شدم راحت بودم و می‌دانستم كه می‌بریم. نمی‌دانم چرا چنین حسی داشتم.
  • وقتی می‌خواستی وارد زمین شوی، برانكو به تو چه گفت؟
قطر فشرده بازی می‌كرد و برانكو گفت كه قطر در كناره‌ها فضای خالی دارد كه می‌توانیم از آنها استفاده كنیم. من در یك صحنه در نقطه كور سمت چپ آنها جایگیری كردم كه كعبی پاس داد و گل زدم.
  • این شیرین‌ترین گل ملی‌ات بود؟
در واقع این حساس‌ترین گلی ملی من بود. البته یك گل در بازی دوستانه با كرواسی زدم كه آن را خیلی دوست دارم و برایم شیرین است.
  • آیا غیبت علی دایی تیم را از لحاظ روحی پایین نیاورده بود؟
آن زمان مهدوی‌كیا و هاشمیان در اروپا در اوج قرار داشتند، همین‌طور علی‌ كریمی. خداداد عزیزی هم بود و حضور این 4 نفر برای تیم ما روحیه بخش بود. اگر این 4نفر یا مثلا دو نفر از آنها نبودند شاید شرایط فرق می‌كرد. غیبت علی دایی هم سبك بازی ما را عوض كرد و بیشتر روی كارهای زمینی برنامه داشتیم.
  • به نظر تو قطر نسبت به آن سال‌ها خیلی قوی‌تر شده؟
قطر آن زمان هم چند بازیكن خارجی داشت و الان هم دارد. موفقیت آنها بیشتر به خارجی‌های این تیم بستگی دارد. در مجموع آنها معمولا در یك سطح هستند. قطر مثل امارات نیست كه جوانگرایی كند و بیشتر چشم به ستاره‌های خارجی دارد.

برهانی؛ تمرین انفرادی
آرش برهانی، مهاجم پیکان در دیدار دوستانه این تیم دچار مصدومیت شد. این بازیکن در اردوی تبریز خودروسازان حضور نداشت و به فیزیوتراپی پرداخت. برهانی روز گذشته با بازگشت تیم به تهران و شروع تمرینات در پیکانشهر در جمع بازیکنان حاضر شد، اما به صورت انفرادی با پزشک تیم تمرینات خود را دنبال کرد. فرهاد پورغلامی، مربی پیکان در مورد وضعیت این بازیکن گفت:« ما با وسواس زیاد قصد داریم که برهانی به شرایط کاملا ایده‌آل برسد و پس از آن به تمرینات تیم اضافه شود. او هم‌اکنون انفرادی تمرینات آماده‌سازی خود را دنبال می‌کند تا به آمادگی برسد.»پیش از این بحث دوری 2ماهه برهانی از میادین مطرح شده بود كه پزشك تیم اعلام كرد این بازیكن مشكلی برای بازی در هفته پنجم ندارد. برهانی به‌زودی نمایشگاه اتومبیل خودش را در تهران افتتاح می‌كند.

مصاحبه از امیر حسین اعظمی
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری