اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۴۲۹۳۸
سرپرست سازمان لیگ گفت: ادعای تبانی در ارقام قرارداد یک باشگاه لیگ برتری را بررسی خواهیم کرد.
۱۱:۰۲ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
وانانیوز| علی کاظمی در جمع خبرنگاران در مورد برگزاری جلسه امنیتی با حضور مدرسان یوفا و AFC گفت: این جلسه در ادامه الزامات AFC است همان طور که کنفدراسیون فوتبال آسیا در بخش‌های تجهیز استادیوم‌ها، بودجه‌ها و ... الزاماتی را ایجاد کرده در بحث پلیس امنیت هم الزاماتی را ایجاد کرده است که ما باید به آن سمت برویم که از نیروهای داوطلب برای برقراری امنیت ورزشگاه‌ها استفاده کنیم و براساس نظریه مسئولان AFC و نظریه کارشناسان خودمان مدلی طراحی شود تا اشکالات را برطرف کنیم.

وی ادامه داد پیش از این جلسه‌ای با نمایندگان AFC و یوفا داشته ایم و این جلسه در ارتباط با همان نشست خواهد بود.

کاظمی در مورد اینکه وزیر ورزش امروز اعلام کرده یک باشگاه پیگیر تبانی یک باشگاه فوتبال در ارقام قراردادها است گفت: ادعا همیشه وجود دارد و بنابراین ممکن است برخی از این ادعا ها به نتیجه برسد و برخی ها نرسد اما اینکه الان بخواهم به این مسئله بپردازم دور از انصاف و اخلاق است. براساس قوانین ما این مسائل را به ارکان قضایی فدراسیون فوتبال نیز می‌سپاریم. سازمان لیگ در این خصوص تشکیلاتی تصمیم گیرنده نیست. سازمان لیگ و کمیته نظارت بازرسی موظف هستند مستندات را جمع آوری کنند و برای ارکان قضایی فوتبال ارسال کنند تا در نهایت این مسائل در کمیته اخلاق کمیته انضباطی و یا مراجع تصمیم گیرنده در این مورد تصمیمات لازم اتخاذ شود. 

کاظمی در مورد اینکه به باشگاه نفت اولتیماتوم داده شده که در صورت انجام نشده تعهداتش با باشگاه نفت تهران برخورد می‌شود گفت: بخش عمده مقررات در این انتقال صورت گرفته است و با عنایت به اینکه فدراسیون فوتبال در این مسئله ورود کرده این فدراسیون براساس دستورالعمل و آیین نامه‌ها عمل می‌کند و چنانچه باشگاه نفت به تعهداتش عمل نکند برابر مقررات محدودیت‌هایی برای این باشگاه در نظر گرفته خواهد شد. محدودیت‌ها در زمینه های مختلف ممکن است ایجاد شود از محدودیت در نقل و انتقالات بازیکنان تا کسب امتیاز و ممانعت از فعالیت. سازمان لیگ در این مورد مستندات را کامل می‌کند و در اختیار فدراسیون فوتبال قرار می‌دهد و آنها در این مورد تصمیم گیرنده هستند. 

وی در مورد اعتراض باشگاه استقلال به اینکه قرارداد پادوانی فسخ نمی‌شود گفت: شرایط بازیکن و باشگاه در وضعیت‌های مختلف متفاوت است گاهی ممکن است باشگاه و بازیکن برای گدایی به توافق برسند یا ممکن است بازیکن آزاد باشد یا اینکه بازیکن یا باشگاه تقاضای فسخ قرارداد داشته باشند که اگر فسخ قرارداد بدون دلیل موجه باشد شرایط خاص خودش را دارد و اگر بازیکن قراردادش را با یک باشگاه فسخ کند ما این فسخ را به باشگاه ابلاغ می‌کنیم و در صورتی که ادعایی وجود داشته باشد باشگاه ادعایش را به سازمان لیگ ارائه می‌کند و ما آنرا به ارکان قضایی منتقل می‌کنیم. ما براساس موارد دیده شده در آیین نامه نقل و انتقالات کار می‌کنیم ممکن است تصمیم گرفته شود که مورد پذیرش بازیکن و یا باشگاه نباشد که در این صورت به تصمیم سازمان لیگ اعتراض می‌شود و سازمان لیگ هم طبق مقررات عمل می‌کند و ما مستثنا نیستیم به هر حال موارد این چنینی داشته‌ایم که انجام شده است.

کاظمی در مورد وضعیت رامین رضائیان و شکایتی که پرسپولیس از این بازیکن کرد گفت: وضعیت این بازیکن هم طبق همین مواردی است که بیان کردم . رضائیان براساس بندی که در قراردادش بود قرارداد خود را فسخ کرد که باشگاه پرسپولیس در این مورد اعتراض کرده است و حال اگر دو طرف صلح کرده به توافق برسند و باشگاه پرسپولیسی شکایتش را پس بگیرد همه چیز به خیر و خوشی برگزار می‌شود برای اضافه شد نام رضائیان در فهرست پرسپولیس هم اگر این باشگاه جالی خالی در فهرستش داشته باشد می‌تواند این کار را انجام دهد. من اکنون وضعیت فهرست اسامی پرسپولیس را نمی‌دانم اما اگر بازیکن و باشگاه مصالحه کنند هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی در مورد ورزشگاه محل برگزاری دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی گفت: باشگاه تراکتورسازی زمین اختصاصی خودش را به عنوان محل برگزاری این مسابقه اعلام کرده زیرا ورزشگاه یادگار امام شرایط مناسبی ندارد با این حال شورای تامین استان هم باید در این مورد اظهارنظر کند زیرا ممکن است اعلام شود ظرفیت یک ورزشگاه برای برگزاری یک مسابقه کافی نیست بنابراین ما منتظر اعلام نظر شورای تامین استان هستیم.

وی افزود: اگر شورای تامین با برگزاری بازی در این استان موافقت نکند طبق قوانین در هیات رئیسه سازمان لیگ تصمیم گیری خواهد شد. زیرا ما نمی‌خواهیم تصمیم گیری براساس نظر شخص باشد و باشگاه پرسپولیس نیز در محل برگزاری این مسابقه هیچ گونه حق دخالت ندارد زیرا تراکتورسازی نیز میزبان مسابقه است و آنها باید محل مسابقه را تعیین کنند.

منبع: تسنیم
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری