اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۴۲۷۴۷

مورینتس: خرید بازیكن بزرگ باعث پیشرفت فوتبال آسیا نمی‌شود

مهاجم سابق تیم رئال‌مادرید به همراه ستارگان سابق لالیگا در ایران حضور پیدا كرد تا با بازی برابر ستارگان گذشته ایران برای كسانی كه روزی فوتبالش را دنبال می‌كردند، خاطره‌سازی كند...
۱۹:۲۵ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
وانانیوز| مهاجم سابق تیم رئال‌مادرید به همراه ستارگان سابق لالیگا در ایران حضور پیدا كرد تا با بازی برابر ستارگان گذشته ایران برای كسانی كه روزی فوتبالش را دنبال می‌كردند، خاطره‌سازی كند. مورینتس پیش از ترك ایران با همشهری‌ورزشی به گفت‌وگو نشست و در خصوص مسائل مختلف صحبت كرد. مورینتس گفت: «نکونام در ایران اسطوره است اما در لالیگا این‌طور نیست. قرار بود او میزبان ما در ایران باشد اما نیامد. وقتی چنین بازیکنی به این بازی نیاید این یک بی‌احترامی است.»
فوتبال آسیا چقدر توانسته به فوتبال اروپا نزدیك شود؟
اولین نكته‌ای كه باید در اینجا مورد بحث قرار بگیرد، این است كه معمولا در سرتاسر جهان فوتبال اروپا نشان داده می‌شود و بعد از آن آمریكای‌جنوبی اما این اتفاق در مورد آسیا نمی‌افتد؛ كسی اخباری از این قاره ندارد و به‌نوعی فوتبال آسیا متروك است. نكته دوم این است كه باید این را دانست خرید بازیكن بزرگی كه اواخر فوتبال خود را سپری می‌كند، باعث پیشرفت فوتبال آسیا نمی‌شود.
خیلی از همنسلان شما به عنوان سرمربی مشغول به كار شده‌اند، آیا تصمیم ندارید سرمربیگری تیمی را قبول كنید؟
من در سال گذشته سرمربی تیم جوانان رئال بودم و بد هم نتیجه نگرفتم اما حرف شما را تایید می‌كنم و خودم هم به دنبال سرمربیگری هستم اما مربیگری در اروپا كار بسیار مشكلی است و خیلی راحت به شما اعتماد نمی‌كنند و باید قدم به قدم رفت به جلو.
به نظر می‌رسد نسل بازیكنان بزرگی مانند زلاتان، توتی، زیدان و خیلی‌های دیگر در حال تمام شدن است؛ بازیكنانی كه خودشان یك تیم بودند.
من هم قبول دارم كه نسل بازیكنان بزرگ در حال تمام شدن است و به نظرم بازیكنان گذشته و به‌خصوص بازیكنان بزرگی مانند توتی و زیدان یا رونالدوی برزیلی، كسانی بودند كه در زمان بازی در همه‌جای زمین حضور داشتند اما این نسل از بازیكنان تا توپ به آنها نرسد كاری انجام نمی‌دهند و هافبك و فوروارد خوبی وجود ندارد.
به نظرتان بهترین تیم دنیا در حال حاضر چه تیمی است؟
رئال‌مادرید.
بهترین بازیكن دنیا؟
كریس رونالدو با اختلاف زیادی از مسی.
در آستانه انتخاب بهترین بازیكن اروپا اگرچه خیلی‌ها شانس رونالدو را برای تصاحب این مقام بالا می‌دانستند اما برخی هم بر این باور هستند كه این جایزه حق رونالدو نبود.
بر خلاف منتقدان من اعتقاد دارم این جایزه كاملا حق رونالدوست و تنها رونالدو لیاقت دریافت جایزهبهترین بازیكن اروپا را دارد زیرا امسال با رئال لیگ قهرمانان را فتح كرد و توانست با پرتغال قهرمان اروپا شود.
مورینتس تقریبا فوتبالش را با زلاتان شروع كرد. زلاتان همچنان در فوتبال بزرگی می‌كند اما مورینتس فوتبال را خیلی زود كنار گذاشت.
نه، من این حس را ندارم. من لحظه‌ای كه احساس كردم دیگر توان بازی كردن ندارم فوتبال را كنار گذاشتم و باید بگویم كه در فوتبال به هرچه می‌خواستم رسیدم و هنوز هم از آن لذت می‌برم.
چه حسی داشتید از اینكه عضو نسلی از رئالی بودید كه تمام ابرستاره‌های فوتبال دنیا را در یك‌جا جمع كرده بود؟
من واقعا احساس غرور می‌كردم كه عضو نسل كهكشانی رئال بودم.
زیدان می‌تواند در رئال موفق شود؟
من زیدان را به‌خوبی می‌شناسم و می‌دانم چقدر باهوش است. مطمئنم در مربیگری هم تبدیل به اسطوره خواهد شد.
از تیم ملی اسپانیا صحبت كنید. به نظر می‌رسد این تیم دیگر نمی‌تواند نتیجه بگیرد و باید تغییراتی را در خود ایجاد كند.
اسپانیا افتخارات زیادی را كسب كرده و این موفقیت را دوباره به دست خواهد آورد.
مورینتس: گفتند بگویید نكونام را می‌شناسید!
مترجم بازیكنان سابق لالیگا كه وظیفه داشت با اصحاب رسانه و بازیكنان ارتباط برقرار كند، در گفت‌وگو با همشهری‌ورزشی در پاسخ به این سوال كه آیا ستارگان لالیگا از غیبت جواد نكونام ناراحت نشدند، گفت: «واقعیت این است كه بازیكنان لالیگایی اصلا نكونام را نمی‌شناختند اما به من گفته بودند كه در گفت‌وگو با رسانه‌ها آنها نام نكونام را بیاورند، من هم به بازیكنان لالیگایی می‌گفتم كه بگویید نكونام را می‌شناسید و آنها تنها صحبت‌های من را تكرار می‌كردند.»
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین