اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۴۲۴۳۳

منصوریان با رابسون به چه زبانی حرف می‌زند؟

رابسون جانواریو مدافع برزیلی و زیر 23سال تیم استقلال در مدت‌زمانی كه در ایران حضور دارد هنوز نتوانسته به برخی مشكلاتش غلبه كند...
۱۳:۵۷ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۵
وانانیوز|  رابسون جانواریو مدافع برزیلی و زیر 23سال تیم استقلال در مدت‌زمانی كه در ایران حضور دارد هنوز نتوانسته به برخی مشكلاتش غلبه كند. او كه به ‌جز زبان مادری‌اش صحبت‌كردن به زبان دیگری را بلد نیست به یكی از بزرگ‌ترین چالش‌های علیرضا منصوریان در استقلال تبدیل شده است. رابسون در دیدار دسته‌جمعی استقلالی‌ها با فرزند یادگار امام(ره) غایب بود و منصوریان در توجیه غیبت او به سیدحسن خمینی گفت: «حاج‌آقا یك بازیكن برزیلی هم داریم كه نه ما زبان او را می‌فهمیم و نه او زبان ما را! برای همین او را نیاوردیم. انگلیسی را تا حد ضعیفی بلد است، در حال یادگیری فارسی است و حتی اسپانیایی هم بلد نیست و فقط زبان مادری‌اش را بلد است.» اگرچه می‌شد طنز را در گفتار منصوریان حس كرد اما اصل موضوع به خودی خود برقرار است و اینكه چگونه كادرفنی و بازیكنان یك تیم بدون اینكه زبان یك بازیكن را بدانند با او ارتباط برقرار می‌كنند؟

  فقط پرتغالی
منصوریان برای حل مشكل زبان رابسون جانواریو راه چاره‌های مختلفی را آزموده است. او ابتدا قصد داشت با این بازیكن به زبان انگلیسی ارتباط برقرار كند اما مشكل اصلی منصوریان این بود كه رابسون جوان كه سابقه حضور در لیگ ژاپن را هم در كارنامه دارد، نمی‌تواند به زبان انگلیسی صحبت كند و از درك خیلی از مفاهیم انگلیسی هم عاجز است. راه چاره دوم ارتباط گرفتن از طریق زبان اسپانیولی بود كه به علت ریشه‌های مشترك این زبان با پرتغالی می‌‌توانست كارگشای منصوریان باشد اما حتی اسپانیولی هم  گره‌ای از  كار رابسون باز نكرد تا منصوریان راه دیگری را جستجو كند.

 زبان فوتبالی
اگرچه فوتبال زبان مشترك خود را در تمام دنیا دارد و ارتباط گرفتن فوتبالیست‌ها  با زبان‌های مختلف برای فهماندن مفاهیم اولیه فوتبال كار سختی نیست اما وقتی بازیكنی قرار است یك فصل در كنار تیمی باشد، مشكل جدی می‌شود. رابسون در ساعات فراغتش از فوتبال به سختی مشغول یادگیری زبان انگلیسی و فارسی است. كادر استقلال برای حل مشكل زبان او چند اصطلاح ساده و كاربردی فوتبال را به زبان فارسی به او آموزش داده‌اند تا او در تمرینات و به‌خصوص در هنگام بازی با مشكل روبه‌رو نشود. اما شاید مهم‌ترین نقش در فهماندن كارهای تاكتیكی استقلال به رابسون را نه زبان فارسی و انگلیسی كه زبان بدن بازی می‌كند. در تمرینات استقلال منصوریان و دستیارانش با ایما و اشاره و پانتومیم در حال آموزش كارهای تاكتیكی به رابسون هستند تا او بتواند به زبان فارسی و انگلیسی مسلط شود؛ مشكلی كه البته در حال حل شدن است و به واسطه حضور رابسون در خط دفاعی او تا همین جای كار هم توانسته با كادر و بازیكنان ارتباط برقرار كند.
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پربحث
پرطرفدارترین