اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۴۲۴۱۶
مدیرعامل سابق پرسپولیس گفت: «اگر می‌ماندم یا ژوزه را محکوم می‌کردم، یا در بدترین شرایط باقی پولش را می‌دادم و از دست پرونده‌اش خلاص می‌شدیم.»
۱۱:۵۲ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۵
وانانیوز| بحث مانوئل ژوزه و رقمی که پرسپولیس باید بابت نیم فصل باخت و قعرنشینی در سال ۹۱ به او پرداخت کند، یکی از بحث های روز فوتبال ماست.

 

ژوزه در زمان مدیریت محمد رویانیان به پرسپولیس آمد و حالا خیلی‌ها مدیرعامل وقت سرخ‌ها را باعث و بانی مشکلات اخیر پرسپولیس می‌دانند، به خصوص که گفته می‌شود خطر کسر ۶ امتیاز هم سرخ‌پوشان را تهدید می‌کند.

 

رویانیان در اظهاراتی در مقابل هجمه انتقادات از خود دفاع کرد که در ادامه می خوانید:

 

* سردار! میگویند مشکلات امروز پرسپولیس با ژوزه به خاطر شرایط مدیریتی شما به وجود آمده.

- ببینید، ماجرا اصلاً شبیه آنچه آقایان می‌گویند، نیست. این آقایان عجیب هوای ژوزه را دارند، انگار فامیلشان است. به جای اینکه او را بابت تخلفات و زرنگ‌بازی‌هایش شماتت کنند، فعلاً ما را نشانه گرفته‌اند.

 

* خب شما هم می‌توانید از خودتان دفاع کنید.

- ژوزه با انتخاب ۲۰ پیشکسوت پرسپولیس آورده شد، بعد هم که نیم‌فصل باخت و ضعیف کار کرد، به درخواست همان پیشکسوتان و هواداران پرسپولیس از کار برکنار شد. ما کاملاً قانونی عمل کردیم و حواسمان جمع بود.

 

* بیشتر توضیح می‌دهید؟ اگر حواستان جمع بود، چرا کار به اینجا کشید؟

- وقتی نتایج پرسپولیس غیرقابل دفاع شد، نزدیک نیم‌فصل من به ژوزه ابلاغ کردم که فعلاً برای تعطیلات به پرتغال برنگردد تا تکلیف مشخص شود. ایشان جواب داد من بلیت گرفتم و خلاصه رفت. چندی بعد من با پرتغال تماس گرفتم و به ژوزه گفتم وقتی به ایران می آیی، سر تمرین نرو. به جایش به باشگاه بیا تا مذاکره کنیم. چرا که باید پاسخگوی کمیته فنی باشگاه باشی. اما ایشان بعد از بازگشت به ایران به دستور من و باشگاه گوش نکرد و رفت سر تمرین که ماجرایش را می‌دانید. خلاصه با ژوزه شروع به مذاکره کردیم. او تا آن زمان ۷۰۰ هزار یورو گرفته بود و تازه مدعی بود که برای نیم‌فصل همه پولش را می‌خواهد. ما چانه زدیم و دست آخر پذیرفت ۷۵ درصد پولش را بگیرد و برود اما ناگهان بدون اطلاع باشگاه و کاملاً مخفیانه هتل آپارتمانی را که برایش گرفته بودیم، تخلیه و ایران را ترک کرد. متأسفانه در فراری دادن ژوزه، رد پای یک ایجنت و یک مترجم ایرانی به چشم می‌خورد.

 

* اینجا جایی بود که باید از او شکایت می‌کردید.

- دقیقاً و شکایت هم کردیم. به فیفا اعلام کردیم که ایشان بدون اجازه و ناگهانی ایران را ترک کرده و در چندین مرحله از دستورات باشگاهی که تحت قراردادش بوده، تمرد کرده است. ما از فیفا خواستیم پولی را که ایشان از ما گرفته، بگیرد و به ما برگرداند. این شکایت‌نامه را دکتر شکری وکیل وقت باشگاه تنظیم و ارسال کرد. شکایت ما به ژوزه ابلاغ شد و او هم در مقام پاسخگویی برآمد. فیفا از ما خواست مستندات خود را ارائه دهیم. در این زمان ماه‌ها از خروج او از ایران گذشته بود و ما تا آمدیم مستنداتمان را بررسی کنیم، آقایان مرا برداشته و دیگر در پرسپولیس کاره‌ای نبودم تا پرونده را پیگیری کنیم. بعد طی چند ماه چندین نفر مدیرعامل پرسپولیس شدند و همه چیز را پشت گوش انداختند. مطمئن باشید اگر من می‌ماندم یا ژوزه را محکوم می‌کردم، یا در بدترین شرایط باقی پولش را می‌دادم و از دست پرونده‌اش خلاص می‌شدیم.

 

* الان چه باید کرد؟

- طی ۳ سال گذشته ۶ بار فرصت دفاع از این پرونده در اختیار باشگاه پرسپولیس بوده اما کار امروز را مدام به فردا انداخته‌اند و کار به اینجا رسید. الان باید پرونده را به CAS ببرند و از حق پرسپولیس دفاع کنند.

 

* می گویند هزینه بردن پرونده به CAS زیاد است.

- زیاد باشد! باید این کار را انجام دهند. بحث یک میلیون و اندی هزار یورو پول مردم است. این را هم بگویم که بحث کسر امتیاز اصلاً و ابداً مطرح نیست. این‌ها را الکی می‌گویند که ماجرا را احساسی‌تر کنند. در دوران من مشکل مشابهی با وینگادا داشتیم اما من خودم برای ملاقات با او به چین رفتم و دست آخر توافق حاصل شد و پولش را قسطی دادیم.

 

* اما ظاهراً ژوزه حرفش یکی است و پرداخت قسطی را قبول نمی‌کند.

- وینگادا هم قبول نمی‌کرد اما ما چانه زدیم و شد. آقایان هم باید مذاکره کنند تا گره‌ها باز شود.

 

* راستی، می گویند ژوزه دو قرارداد با باشگاه پرسپولیس داشته. یکی علنی و دیگری زیرمیزی.

- زیر میزی کجا بود؟ این‌ها به متمم قرارداد زیرمیزی می‌گویند. در حالی که همین فصل چند بازیکنشان دو قرارداد دارند و صدایش هم درنمی‌آید. من که فعلاً از ورزش دورم و تا این آقایان بر مسند ورزش کشور هستند، برنمی‌گردم!

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری