اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۴۲۰۰۳

دروازه بان کروات پرسپولیس رقیب جدی بیرانوند

چند روز قبل ایگور پانادیچ مربی دروازه‌بان‌های پرسپولیس گفته بود گلر کروات را برای این آورده‌اند که جانشین بیرانوند باشد بنابراین گلر ملی‌پوش سرخ‌ها دیگر حاشیه امنیت ندارد.
۱۳:۱۵ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۵
وانانیوز| آخرین باری که پرسپولیس قهرمان لیگ شد، فصل هفتم بود. فصلی که از روز 27 مردادماه سال 1386 آغاز و در 28 اردیبهشت 1387 با یک پیروزی دراماتیک مقابل سپاهان به اتمام رسید. از آن زمان تا امروز، پرسپولیس هرگز نتوانسته به قهرمانی برسد. در این مدت اما این باشگاه آمار عجیبی در جذب دروازه‌بان از خود به جای گذاشت. مهدی واعظی، علیرضا حقیقی، فرشید کریمی، حسن رودباریان، میثاق معمارزاده، محمدحسین ناییجی، رحمان احمدی، مسعود داستانی، بنیامین محمدیان، حسین هوشیار، آسمیر آودوکیچ، رضا محمدی، امیر عابدزاده، نیلسون کوریا، شهاب گردان، سوشا مکانی، مرتضی قدیمی‌پور، مسعود همامی، علی محسن‌زاده، الکساندر لوبانوف، ایمان صادقی، ابوالفضل درویش‌وند، علیرضا بیرانوند و بوژیدار رادوشوویچ نام 24 دروازه‌بانی است که طی 10 سال گذشته و 10 فصل گذشته از لیگ هفتم تا شانزدهم به پرسپولیس آمدند و رفتند.
تعدادی از آنها دروازه‌بان اول پرسپولیس شدند، تعدادی نیمکت‌نشین بودند و برخی نیز فقط با تیم تمرین کردند، بدون اینکه حتی یک دقیقه برای تیم به میدان بروند. با این حال، همگی آنها با باشگاه پرسپولیس قرارداد حرفه‌ای به امضا رساندند و رسما بازیکن و عضو این تیم بودند.
با اینکه پرسپولیس تغییرات زیادی درون دروازه خود احساس کرده اما بهترین آمار مربوط به نیلسون کوریا، دروازه‌بان برزیلی سرخپوشان بود که در فصل سیزدهم تنها 15 گل دریافت کرد و در 18 بازی، دروازه‌اش را بسته نگه‌ داشت.
 این آمار البته بیشتر به لطف خط دفاعی فوق‌العاده سرخ‌ها به رهبری سیدجلال حسینی به دست آمد و شاید اگر بقیه گلرها هم اینقدر خوش شانس بودند که مثل نیلسون دیواری بتونی جلوی روی خود ببینند، شاید به همان اندازه موفق بودند. به همین خاطر و البته عوامل بسیاری از جمله حاشیه‌سازی‌ها و مسائل فنی تیم بود که غالب دروازه‌بان‌های ایرانی تا قبل از حضور علیرضا بیرانوند همیشه مورد انتقاد بودند و معمارزاده، حقیقی، احمدی، واعظی، گردان، مکانی و صادقی که هر کدام در مقاطعی خوب کار کرده بودند نتوانستند با سری افراشته پرسپولیس را ترک کنند و حالا باید دید علیرضا بیرانوند که به‌عنوان یک ملی‌پوش و بعد از فصلی درخشان راهی پرسپولیس شده چه سرنوشتی در این تیم خواهد داشت. هر چند خوبی بیرانوند این است که اعتماد به نفس بالایی دارد و البته مثل نیلسون خوش شانسی آورده که مدافعی مثل سیدجلال حسینی مقابل او بازی می‌کند.
از سوی دیگر بوژیدار رادوشوویچ که با سر و صدای زیادی به پرسپولیس پیوست تا جانشین لوبانوف باشد، آخرین خرید باشگاه است اما تجربه ثابت کرده حضور دو دروازه‌بان هم‌سطح در این تیم جواب نداده و بیشتر باعث افزایش استرس دروازه‌بان‌ها و بروز حاشیه‌هایی برای تیم و کادر فنی می‌شود. فیلم بازی‌های رادوشوویچ در باشگاه‌های قبلی‌اش را دیده‌ایم. او به غیر از دبرسن مجارستان در لیگ‌های کوچکی بازی کرده و این را می‌توان از ورزشگاه‌ها و زمین‌های کوچکی که در آن به میدان رفته متوجه شد. با این حال او به لحاظ فنی دروازه‌بان خوبی به نظر می‌رسد.
واکنش‌های رادوشوویچ در دبرسن بخصوص در لیگ اروپا که لیگ معتبری است می‌تواند این نکته را ثابت کند که انتخاب برانکو گزینه مطمئنی است. برانکو در مصاحبه‌ای قبل از آمدن رادوشوویچ تاکید می‌کرد دروازه‌بانی می‌خواهد که با بیرانوند رقابت کند نه اینکه یک دروازه‌بان زیر 23 سال بیاورد که دنبال تجربه اندوزی در پرسپولیس باشد. تصمیم برانکو البته کاملا عقلانی است و چنانچه او بتواند حاشیه‌ها و درگیری‌های ناشی از رقابت که طی سال‌های گذشته بین معمارزاده- حقیقی، حقیقی- احمدی و سوشا- نیسلون به وجود آمده بود را کنترل کند برد خواهد کرد.
چند روز قبل ایگور پانادیچ مربی دروازه‌بان‌های پرسپولیس گفته بود گلر کروات را برای این آورده‌اند که جانشین بیرانوند باشد بنابراین گلر ملی‌پوش سرخ‌ها دیگر حاشیه امنیت ندارد و با اینکه فعلا برانکو اطمینان داده او شماره یک است اما با اولین اشتباه جایش سست خواهد شد. به هر حال رادوشوویچ با تایید کروات‌ها به تهران آمده و پرسپولیسی شده پس برانکو نمی‌خواهد کل فصل او را روی نیمکت نگه دارد و این مساله انگیزه بیرانوند را برای درخشش بیشتر و بالاتر خواهد برد.
 

منبع: ایسنا
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین