اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۳۸۸۲۳

لیگ یک با حضور مایلی‌کهن و یک مربی خارجی!

از فردا شاهد برگزاری فصل جدید رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور با حضور 18 تیم و همانند فصل گذشته در یک گروه خواهیم بود.
۱۵:۴۵ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
وانانیوز| تفاوت عمده بازی های فصل پیش رو با فصل گذشته کاهش تیم های شرکت کننده از 20 تیم به 18 تیم بوده و البته با این کاهش تعداد تیم های صعود کننده به لیگ برتر هم کمتر شده است. فصل گذشته سه تیم به طور مستقیم به لیگ برتر صعود کردند اما این فصل فقط تیم های اول و دوم به لیگ برتر صعود خواهند کرد. فدراسیون فوتبال در تلاش بود در یک حرکت خودجوش سهمیه صعود را به 5/2 تیم افزایش دهد که در این صورت شاهد برگزاری بازی بین تیم سوم لیگ یک و تیم چهاردهم لیگ برتر در مرحله پلی آف می بودیم اما سازمان لیگ برتر در برابر این حرکت خودجوش ایستاد! البته باید به این نکته اشاره کرد همان طور که از سهمیه صعود کاسته شده از سهمیه سقوط هم کاسته شده. فصل گذشته 5 تیم از لیگ یک به لیگ 2 سقوط کردند اما در فصل پیش رو تنها سه تیم سقوط خواهند کرد.


فصل گذشته شاهد تغییر 60 درصدی در کادر فنی تیم های دسته اولی بودیم. به عبارت ساده تر 12 تیم از 20 تیم شرکت کننده در بازی ها در جریان فصل دست به تغییر در کادر فنی خود زدند که این تغییر در برخی از تیم ها بیش از یک بار بود! این رکورد قابل ثبت در گینس است و حتی می توان به این بهانه لیگ یک را نا امن ترین لیگ برای مربیان برشمرد. این فصل اتفاق جالب تری را شاهد هستیم. هنوز فصل شروع نشده 8 باشگاه دست به تغییر در کادر فنی خود زده اند و این رفت و آمد ها پیش از شروع فصل نشان می دهد ثبات مدیریتی در باشگاه های دسته اولی با چالش جدی مواجه شده است و باشگاه  ها ابتدا مربیان خود را انتخاب می کنند و بعد توان فنی وی را مورد ارزیابی قرار می دهند و به نتیجه می رسند!


مثل همیشه چند تیم دیر مربیان خود را انتخاب کردند و مثل همیشه چند تیم با مشکل مالی مواجه هستند و حتی به این بهانه فجر سپاسی می خواست از مسابقات کنار رود که خوشبختانه کمیته مسابقات خوب ایستادگی کرد و در نهایت فجر به جدول بازی ها برگشت و بازی ها هم سر موعد آغاز خواهد شد. البته جا دارد کمیته مسابقات به همان اندازه که روی نظم بازی ها حساس است این حساسیت را روی کیفیت چمن استادیوم ها و هم چنین نظام مالی باشگاه ها و .. داشته باشد.


این فصل بازی های جذاب تری را شاهد خواهیم بود چون تعداد تیم ها کاهش پیدا کرده و خیلی ها می گویند لیگ یک باز هم ظرفیت کاهش تیم ها را دارد و چه خوب مثل گذشته 16 تیمی شود! حضور محمد مایلی کهن، منصور ابراهیم زاده و مهدی تارتار که پیش تر در لیگ برتر مربیگری کرده اند در لیگ یک رقابت و حواشی بازی ها را جذاب تر خواهد کرد و اشاره به این نکات هم خالی از لطف نیست کماکان حضور بازیکن خارجی در لیگ یک ممنوع است و تنها مربی خارجی لیگ یک هم وینگو است که بعد از حضور در تیم های مس کرمان و مس رفسنجان حال حضور در دیگر تیم کرمانی یعنی گل گهر را تجربه خواهد کرد.


اشاره به این نکته هم خالی از لطف نیست که کمیته مسابقات برای اولین بار برای نیم فصل از بازی ها را به طور دقیق با روز و ساعت مشخص اعلام کرده است که این یک گام رو به جلو است.


کادر فنی تیم های دسته اولی در فصل 96-95
آلومینیوم اراک: (داوود مهابادی)، نساجی مازندران  (محمود فکری)، ملوان بندر انزلی(محمد مایلی کهن)، مس کرمان(منصور ابراهیم زاده)، مس رفسنجان (علی کلانتری)، گل گهر سیرجان(وینگو بگوویچ)، فولاد یزد (حمید رضا آسیابان پور)، فجر سپاسی شیراز (بهرام شفیعی)، سپیدرود رشت (علی نظر محمدی)، راه آهن یزدان (مهدی پاشازاده)، خیبر خرم آباد (علی نیکبخت)، خونه به خونه مازندران (علیرضا مرزبان)، پارس جنوبی جم (مهدی تارتار)، بادران تهران (اکبر میثاقیان)، ایرانجوان بوشهر(محمود خرمزی)، اکسین البرز (فیروز کریمی)، استقلال اهواز (حمید رضا فرزانه)،  نفت مسجد سلیمان (سهراب بختیاری زاده)


تغییرات در کادر فنی پیش از شروع فصل
1-بادران تهران: محمد ربیعی – اکبر میثاقیان
2-راه آهن یزدان : جهانبخش جعفری – مهدی پاشازاده
3-سپیدرود رشت: فرشاد پیوس - هومن افاضلی – علی نظر محمدی
4-پارس جنوبی جم: مهدی پاشازاده – مجتبی تقوی – مهدی تارتار
5-استقلال اهواز : محمد سجادی – حمید رضا فرزانه
6-اکسین البرز: فیروز کریمی – علی لطیفی – فیروز کریمی
7- ملوان بندر انزلی : فرهاد پورغلامی - محمد احمد زاده – نادر عزت الهی – محمد مایلی کهن
8- فولاد یزد: هوشنگ کیا – حمید رضا آسیابان پور


اسامی داوران هفته نخست
یکشنبه: 17 مرداد
17:30  فولاد یزد - خیبرخرم‌آباد  (شهید نصیری یزد)
داور: موعود بنیادی فر کمک ها: براتعلی مولوی و محمدرضا طالبی


17:45  راه‌آهن یزدان - گل‌گهر سیرجان (صبا شهر)
داور: سعید رحیمی مقدم کمک ها: علی دودانگه و محسن سلطانی

 

18 پارس جنوبی جم - مس رفسنجان (تختی جم)
داور: احمد صالحی کمک ها: سعید قاسمی و رحیم حاجیلو


18: اکسین البرز - نساجی مازندران (انقلاب کرج)
داور: پیروز سیف الله پور کمک ها: آرمان اسعدی و عسگر محمدی


18:  مس کرمان - فجرسپاسی شیراز (امام علی کرمان)
داور: حسین زرگر کمک ها: علیرضا ایلدروم و حسین رحیمی پور


18:  آلومینیوم اراک - ملوان بندرانزلی (امام خمینی اراک)
داور: محمدرضا فغانی کمک ها: فرزاد بهرامی و محمدرضا مدیر روستا


18:  سپیدرود رشت - بادران تهران (شهید عضدی رشت)
داور: اشکان خورشیدی کمک ها: حسین طالقانی و علی اکبر نوری


18:  خونه به خونه مازندران - استقلال اهواز (هفتم تیربابل)
داور: سید مهدی سید علی کمک ها: یعقوب سخندان و جعفر مهاجر


19:  نفت مسجدسلیمان - ایران جوان بوشهر( شهید بهنام محمدی)
داور: علی میر غفاری کمک ها: جواد قنبریان و محمد عطایی

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پربحث
پرطرفدارترین