اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۳۷۹۷۰۱
خشم آرسنال از تماشای وضعیت تأسف‌بار اوبامیانگ در خاک گامبیا
ماجرای جنجالی سفر اخیر اعضای تیم ملی فوتبال گابن به گامبیا برای بازی در مرحله انتخابی جام ملت‌های آفریقا خشم مسئولان باشگاه آرسنال را در پی داشته است.
۱۷:۰۰ - ۰۱ آذر ۱۳۹۹
وانانیوز|

بازی دوشنبه هفته گذشته تیم‌های ملی گابن و گامبیا در مرحله انتخابی جام ملت‌های آفریقای سال 2022 با حواشی زیادی همراه بوده است، دیداری که با شکست 2 بر یک تیم گابن به پایان رسید. این حواشی اما مربوط به نتیجه بازی نبود بلکه درباره اتفاقاتی بود که پیش از بازی برای اعضای تیم ملی گابن رخ داد. آنها شب از قبل از بازی در فرودگاه شهر بانجول پایتخت گامبیا گیر افتادند و مجبور شدند شب را کف فرودگاه سپری کنند. دلیل آن هم مخالفت با دادن تست‌های اجباری کرونا برخلاف پروتکل‌های تعریف شده از سوی فیفا بود. پیر امریک اوبامیانگ، مهاجم تیم ملی گابن با انتشار تصاویری از وضعیت خود و هم‌تیمی‌هایش در فرودگاه بانجول، عدم نظارت کافی و مدیریت نادرست مسئولان کنفدراسیون فوتبال آفریقا را مسبب این وضعیت دانست.

اکنون پاتریس نوو سرمربی تیم ملی گابن می‌گوید که این ماجرا آنقدر آرسنالی‌ها را خشمگین کرده است که امکان دارد دیگر به بازیکن خود اجازه ندهد که به اردوی تیم ملی کشورش ملحق شود.

نوو گفت: آرسنال با پیره امریک تماس گرفته است. بعد از دیدن او در آن وضعیت، همه چیز تمام شد. آنها دیگر به او اجازه بازگشت نمی‌دهند اما نه فقط او بلکه این سایر بازیکنان ما هم ممکن است دیگر نتوانند از باشگاه‌های خود اجازه بگیرند. ناراحت و اعتراض باشگاه‌ها قابل درک هم هست. همه این بازیکنان، کسانی هستند که در بالاترین سطح بازی می‌کنند و وقتی که به اردوی تیم‌های ملی‌شان می‌آیند باید از حداقل رفاه برخوردار باشند در حالی که آن شب همه آنها مجبور شدند در فرودگاه کف زمین بخوابند. تصور کنید، اوبامیانگ که ماهی بیش از یک میلیون یورو درآمد دارد مصدوم شود. آرسنال بعد از اتفاقی که برای او رخ داد عصبانی است چون دید که چگونه بازیکنش مجبور شده روی زمین بخوابد.

پی‌یر امریک اوبامیانگ , تیم فوتبال آرسنال انگلیس ,

آرسنال اگرچه ممکن است اوبامیانگ را برای خودداری از اردوی تیم ملی گابن ترغیب کند یا تحت فشار قرار دهد اما طبق قوانین فیفا هیچ باشگاهی نمی‌تواند مانع از حضور بازیکنانش ملی‌پوش خود در اردوی تیم‌های ملی شود و اگر بازیکنی به اردوی تیم ملی کشورش فراخوانده شود حق ندارد بدون دلیل موجه از حضور در آن اردو خودداری کند. به این ترتیب باشگاه‌ها و بازیکنان هم حق ندارند با یکدیگر در مورد عدم حضور بازیکن در بازی‌های ملی توافق کنند.

انتهای پیام/

 

 
منبع: تسنیم
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین